Gå til innhold

Nyheter fra Gigabyte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke litt pussig at s478 og s939 har aktiv kjøling av spenningsregulatorene, mens LGA775 ikke har det?

939 er laget for en utrolig rask CPU-serie som er på markedet, mens de andre kan vente en kortgenerasjon med "perlene" (ihvertfall :green: )

:dontgetit: Det er vel ikke flere 939 prosessorer på markedet enn det er LGA775!

 

Uansett det var ikke det jeg hadde i tankene. Jeg syntes bare det var merkelig at LGA775 kortene ikke var utstyrt med aktiv kjøling på Vreg når det er disse kortene som antagelig får de tyngste prosessorene å drive. Med mindre Intel har kommet opp med en løsnig som gjør at Vreg til LGA775 ikke svir av så mye effekt, men det høres ikke sannsynlig ut.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt pussig at s478 og s939 har aktiv kjøling av spenningsregulatorene, mens LGA775 ikke har det?

Kanskje fordi 775-korta har 12 eller 16 mosfet til CPU. ;)

Det kan være en forklaring, men så langt jeg kan se (av det nokså uklare bildet) så ser regulatoren nokså pinglete ut. Ikke akkurat typisk Gigabyte og heller ikke slik jeg hadde ventet et LGA775 kort å være.

Lenke til kommentar
Det kan være en forklaring, men så langt jeg kan se (av det nokså uklare bildet) så ser regulatoren nokså pinglete ut. Ikke akkurat typisk Gigabyte og heller ikke slik jeg hadde ventet et LGA775 kort å være.

Mulig Intel har kommet med nye retningslinjer, men etter å ha studert noen av 775-korta er det ikke alle som er utstyrt med så mange mosfet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...