AfterGlow Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Tidligere Facebook-sjef har lite positivt å si om tjenesten.– Facebook er designet for å utnytte menneskets psykologi Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Trodde dette var kjent jeg... Alle som tjener penger på at du benytter tjenesten deres ønsker jo at du skal tilbringe mer tid på tjenesten deres. 2 Lenke til kommentar
Navido Skrevet 13. november 2017 Rapporter Del Skrevet 13. november 2017 Trodde dette var kjent jeg... Alle som tjener penger på at du benytter tjenesten deres ønsker jo at du skal tilbringe mer tid på tjenesten deres. Dette er kjent, men det er ubevisst kjent. Både du og jeg daglig og flere hundre tusener andre bruker slike tjenester for alt det er "verdt"..uten å tenke på konsekvensene. Konsekvensene begynner vi snart men sakte å se ganske mye av nå allerede..men jeg tror personlig konsekvensene vil bli verre og verre. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 14. november 2017 Rapporter Del Skrevet 14. november 2017 Altså ærlig talt... Hva er nyheten her egentlig? At Facebook ikke leker butikk likevel? Selv matbutikken du går i stadig vekk har vært designet for å utnytte menneskets psykologi i mange, mange år allerede. Og hva med reklame generelt egentlig? Tar man en tur på IKEA er produktene og de forskjellige avdelingene plassert i en nøye planlagt rekkefølge. Samme på XXL og Elkjøp og tilsvarende butikker. Naturligvis gjør de det. Hvis de skal kunne tjene mest mulig penger, ville det være idioti å la være. 1 Lenke til kommentar
Åge Johansen Skrevet 20. november 2017 Rapporter Del Skrevet 20. november 2017 Ja det er hvordan det kommersielle kan styre og kontrollere massen, et eks blei det amerikanske valget. Hva det neste blir vet man gjerne ikke uten at en må være obs. Virker på meg at de unge og yngste opererer på en annen arena uten at jeg helt vet hva det er og det er gjerne like bra. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Altså ærlig talt... Hva er nyheten her egentlig? At Facebook ikke leker butikk likevel? Selv matbutikken du går i stadig vekk har vært designet for å utnytte menneskets psykologi i mange, mange år allerede. Og hva med reklame generelt egentlig? Tar man en tur på IKEA er produktene og de forskjellige avdelingene plassert i en nøye planlagt rekkefølge. Samme på XXL og Elkjøp og tilsvarende butikker. Naturligvis gjør de det. Hvis de skal kunne tjene mest mulig penger, ville det være idioti å la være. Det er ikke snakk om å formidle en nyhet..men en bevisstgjøring til folket som gjør at du kan ta et standpunkt og vite hvordan du utarte deg iforhold til andre du chatter med. Personlig synes jeg det er en stor verdig i denne formidlingen..da det gjør at du "våkner" opp og reflektere rover ditt mønster og bruk av fb. Endret 21. november 2017 av Navido Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå