Gå til innhold

– Facebook er designet for å utnytte menneskets psykologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde dette var kjent jeg...

Alle som tjener penger på at du benytter tjenesten deres ønsker jo at du skal tilbringe mer tid på tjenesten deres.

 

Dette er kjent, men det er ubevisst kjent. Både du og jeg daglig og flere hundre tusener andre bruker slike tjenester for alt det er "verdt"..uten å tenke på konsekvensene. Konsekvensene begynner vi snart men sakte å se ganske mye av nå allerede..men jeg tror personlig konsekvensene vil bli verre og verre.

Lenke til kommentar

Altså ærlig talt... Hva er nyheten her egentlig? At Facebook ikke leker butikk likevel? Selv matbutikken du går i stadig vekk har vært designet for å utnytte menneskets psykologi i mange, mange år allerede. Og hva med reklame generelt egentlig? Tar man en tur på IKEA er produktene og de forskjellige avdelingene plassert i en nøye planlagt rekkefølge. Samme på XXL og Elkjøp og tilsvarende butikker. Naturligvis gjør de det. Hvis de skal kunne tjene mest mulig penger, ville det være idioti å la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså ærlig talt... Hva er nyheten her egentlig? At Facebook ikke leker butikk likevel? Selv matbutikken du går i stadig vekk har vært designet for å utnytte menneskets psykologi i mange, mange år allerede. Og hva med reklame generelt egentlig? Tar man en tur på IKEA er produktene og de forskjellige avdelingene plassert i en nøye planlagt rekkefølge. Samme på XXL og Elkjøp og tilsvarende butikker. Naturligvis gjør de det. Hvis de skal kunne tjene mest mulig penger, ville det være idioti å la være.

Det er ikke snakk om å formidle en nyhet..men en bevisstgjøring  til folket som gjør at du kan ta et standpunkt og vite hvordan du utarte deg iforhold til andre du chatter med. Personlig synes jeg det er en stor verdig i denne formidlingen..da det gjør at du "våkner" opp og reflektere rover ditt mønster og bruk av fb.

Endret av Navido
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...