Gå til innhold

Bitcoin - har glemt hvilken wallet jeg brukte


Trulss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det må ha vært rundt 2010 jeg drev litt med mining og opprettet en wallet som jeg hadde bitcoin lagret. Jeg mistet så interessen og noterte meg nok safety key osv. men dette har også blitt borte i årenes løp. Nå har jo bitcoin nådd nye høyder og skulle selvsagt hatt tilgang, men dette blir ikke så lett når jeg ikke husker hvilken wallet jeg brukte. E-postadresse kan jeg forsøke å gjette meg til, men det hele fremstår som en umulighet akkurat nå.

 

Derfor spør jeg gamle (og nye) entusiaster som kanskje kan fortelle hvilke wallet som var mest vanlig i 2010? Jeg tror jeg kan erindre en lysegrønn logo og at selve bakgrunnsfargen var lys, om dette ikke var selve mining programmet. Trolig startet hele min bitcoinkarriere ved at jeg leste artikler på Tek, dinside eller tilsvarende, noe som gjorde at jeg ville teste dette, og se hvor mye jeg kunne tjene ved mining. 

 

Jeg fant trolig ut at min gamle laptop ikke dugde til mining og mistet interessen.

 

Har forsøkt å logge meg på enkelte wallets, men når jeg heller ikke husker eksakt e-postadresse eller passord går det svært tregt og fremstår som en umulighet.

 

Har forsøkt å lese artikler fra denne tiden som kan ha skapt inspirasjon, men finner heller ikke rett artikkel som trolig vekket min interesse, og som kan sette meg på sporet.

 

All hjelp tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips folkens!

 

Mine bitcoins er borte vekk. Jeg finner ikke spor av dem og aner ikke hvor jeg hadde de heller.

 

Electrum tror jeg ikke det var. Mener navnet inneholdt noe med Bitxxxx (men kan huske feil). Eksisterte Electrum i 2010?

 

Har sjekket e-poster og kontoutskrifter der det er mulig.

 

Det kan hende jeg lagde paper wallets, og da er de vel garantert borte   :confused:

Lenke til kommentar

Nei, jeg er litt usikker på om walleten jeg brukte i det hele tatt eksisterer lenger. Jeg kan selvsagt også ha lagt dem på laptopen, men den er formatert og kastet. Jeg anser pengene som tapt.

 

Men om noen vet hva/hvilke aktører som var mest i vinden rundt 2010 blir jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er litt usikker på om walleten jeg brukte i det hele tatt eksisterer lenger. Jeg kan selvsagt også ha lagt dem på laptopen, men den er formatert og kastet. Jeg anser pengene som tapt.

 

Men om noen vet hva/hvilke aktører som var mest i vinden rundt 2010 blir jeg veldig takknemlig.

 

Nå har jeg prøvd å bruke Wayback Machine på flere sider som lister bitcoin-wallets, uten at jeg fant noen sider fra så langt tilbake.

 

Jeg vil anbefale deg å opprette en bruker på https://bitcointalk.org og søke litt i undergruppene der.

 

Edit

 

I følge https://bitcoin.stackexchange.com/questions/57995/the-first-bitcoin-wallets så var nok den mest brukte walleten fortsatt Bitcoin Core Wallet, dvs. den som kom med selve klienten.

Endret av Børt-Erik
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 50 bitcoins når det kom ut for noen få dollar. Disse har jeg aldri rørt, sett eller funnet igjen etterpå.. 

 

50.000,- x 50 = JegErJævligPissedIDagForDette. 

 

Vet du hvor du lagret dem? Type wallet? 

 

Jeg ville kanskje vurdert å kjøpe litt nå, for jo mer prisen stiger jo høyere blir bitterheten. 

 

Vet om en som mistet 20 bitcoins på Gox. Han bet i det sure eplet og kjøpte 20 bitcoins igjen med en gang. 

 

50 bitcoins er jo nesten 3 millioner i dag :o

 

Anonymous poster hash: d4669...f5a

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte 50 bitcoins når det kom ut for noen få dollar. Disse har jeg aldri rørt, sett eller funnet igjen etterpå.. 

 

50.000,- x 50 = JegErJævligPissedIDagForDette. 

 

Vet du hvor du lagret dem? Type wallet? 

 

Jeg ville kanskje vurdert å kjøpe litt nå, for jo mer prisen stiger jo høyere blir bitterheten. 

 

Vet om en som mistet 20 bitcoins på Gox. Han bet i det sure eplet og kjøpte 20 bitcoins igjen med en gang. 

 

50 bitcoins er jo nesten 3 millioner i dag :o

 

Anonymous poster hash: d4669...f5a

 

 

Jeg TROR jeg hadde de i en wallet på en minnepenn jeg ga til en kompis fordi han trengte den til å installere windows. ELLER så var den på en ssd jeg har solgt, eller ett eller annet slikt. Har leitet etter den, tro meg, men den er vekk. Borte. 

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg er litt usikker på om walleten jeg brukte i det hele tatt eksisterer lenger. Jeg kan selvsagt også ha lagt dem på laptopen, men den er formatert og kastet. Jeg anser pengene som tapt.

 

Men om noen vet hva/hvilke aktører som var mest i vinden rundt 2010 blir jeg veldig takknemlig.

 

Nå har jeg prøvd å bruke Wayback Machine på flere sider som lister bitcoin-wallets, uten at jeg fant noen sider fra så langt tilbake.

 

Jeg vil anbefale deg å opprette en bruker på https://bitcointalk.org og søke litt i undergruppene der.

 

Edit

 

I følge https://bitcoin.stackexchange.com/questions/57995/the-first-bitcoin-wallets så var nok den mest brukte walleten fortsatt Bitcoin Core Wallet, dvs. den som kom med selve klienten.

 

Takk for godt svar. Jeg har lest litt rundt forbi og forsøkt flere lommebøker, men nå stanger jeg hodet i at passordet på e-posten jeg TROR jeg brukte har forsvunnet. Klarer heller ikke å gjenopprette dette.

 

Mine bitcoins er trolig "long gone", og en tåre eller to er felt. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...