Gå til innhold

Irritert på nyhetsstrømmen i Facebook? Nå skal den forbedres enda en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Facebook har blitt gradvis mer rotete og tregere, særlig det siste året, med mye smårusk, som at innlegg vises to ganger i nyhetsstrømmen og at aktiv innhold av typen hvor man skal få opp noe når man holder musepekeren over det, stjeler tid og fokus fra selve strømmen. I tillegg drukner vi nærmest i venne og sideanbefalinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg skulle ønske de heller lot brukeren få litt mer kontroll over nyhetsstrømmen. En ting som særlig irriterer er om man i en gruppe klikker på en link for å lese artikkelen, og om man så klikker tilbake er posten borte sannsynligvis fordi den er "lest".

Lenke til kommentar

Tenk om de en gang kunne innse at det veldig mange folk vil se mest av er hva vennene deres legger ut. ALLE vennene og ikke bare de man har sagt noe til de siste dagene...

 

...og de bør innse at det er usedvanlig uinteressant for mange å se hva vennene har likt og kommentert hos sine venner som jeg ikke kjenner...

 

Jeg ønsker meg MYE mer valgfrihet over hva jeg ser i feeden min enn det jeg har nå. Jeg liker ikke å si at jeg likte det gamle bedre, men i dette tilfellet savner jeg FB slik det var helt i begynnelen. Da vennene mine var fokuset (hele poenget med siden i utgangspunktet)...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes Facebook har blitt gradvis mer rotete og tregere, særlig det siste året, med mye smårusk, som at innlegg vises to ganger i nyhetsstrømmen og at aktiv innhold av typen hvor man skal få opp noe når man holder musepekeren over det, stjeler tid og fokus fra selve strømmen. I tillegg drukner vi nærmest i venne og sideanbefalinger.

 

Da slapp jeg å skrive det. Takk. Og dette er grunnen til at FB er slettet. FB er ødelagt. Savner ikke et sekund.

Lenke til kommentar

En positiv ting er at instant articles ser ut til å ha forsvunnet. Instant articles var bare dumt. Man klikket på en artikkel og kom til en blindgate hvor man ikke kunne lese andre artikler fra samme side.

 

Heldigvis eksisterer de fortsatt, slik at vi slipper å vente 100 år på at nettsteder med fokus på alt annet en artikkelinnholdet laster inn. Er kanskje en av de bedre tingene som har dukket opp hos facebook. (+ at instant articles ser bedre og er deiligere og lese en maaange nettside-layouts (veldig subjektivt ofc))

 

Om det burde utvikles en standard (om det ikke finnes en), eller om facebook skal bruke en proprietær løsning er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...