Gå til innhold

Nå går prisene i App Store opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ganske uforståelig siden trenden er at kronen styrker seg mot dollar siden nyttår.

Prisjusteringer er helt normalt. Ingenting uforståelig med det.

 

 

Men så var prisjusteringen forklart med valutakurser konkret, det er derfor han synes det er uforståelig.

 

AtW

 

 

 

...men det er heller ikke uforståelig. Valutaen har endret seg kraftig de siste årene. Helt forståelig da at prisene justerer seg.

På tross av litt kortsiktig styrking nå de siste ukene.

Lenke til kommentar

Ja, de siste årene har den endret seg kraftig, men dette er jo ikke den første justeringen, er vel ikke så lenge siden den ble sist justert? Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg inn i akkurat når og hvor mye det har vært justert, men det kan vel noen finne ut av, så er det lett å se om justeringene passer med endringene av kursen. (prisen i norge ligger per i dag ca 35% over prisen i USA, hva hva forskjellen tidligere, osv)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ja, de siste årene har den endret seg kraftig, men dette er jo ikke den første justeringen, er vel ikke så lenge siden den ble sist justert? Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg inn i akkurat når og hvor mye det har vært justert, men det kan vel noen finne ut av, så er det lett å se om justeringene passer med endringene av kursen.

 

AtW

 

 

Justeringene passer helt greit. Prisen i dollar ser ut til å være mer eller mindre uendret, så dette skyldes nok i det aller meste valuta. Kan godt hende noe av det også skyldes generelle prisjusteringer, men det er også helt normalt.

 

Ikke glem at dette er priser på programvare i AppStore da, der stort sett det meste koster rundt en tier. Vi snakker ikke store summer her...:)

 

 

Det er altså ingenting som burde være uforståelig.

Lenke til kommentar

 

Ja, de siste årene har den endret seg kraftig, men dette er jo ikke den første justeringen, er vel ikke så lenge siden den ble sist justert? Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg inn i akkurat når og hvor mye det har vært justert, men det kan vel noen finne ut av, så er det lett å se om justeringene passer med endringene av kursen.

 

AtW

 

 

Justeringene passer helt greit. Prisen i dollar ser ut til å være mer eller mindre uendret, så dette skyldes nok i det aller meste valuta. Kan godt hende noe av det også skyldes generelle prisjusteringer, men det er også helt normalt.

 

Ikke glem at dette er priser på programvare i AppStore da, der stort sett det meste koster rundt en tier. Vi snakker ikke store summer her... :)

 

 

Det er altså ingenting som burde være uforståelig.

 

 

Om det er gjort generelle justeringer som ikke har noe med valuta å gjøre, så er det løgn å si det er en valutajustering. Regner med spingle antar at de snakker sant, så da er spørsmålet om justeringene passer med valutaendringene. Du sier justeringene passer bra, mulig de gjør det, har du noen tall som underbygger det?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er gjort generelle justeringer som ikke har noe med valuta å gjøre, så er det løgn å si det er en valutajustering. Regner med spingle antar at de snakker sant, så da er spørsmålet om justeringene passer med valutaendringene. Du sier justeringene passer bra, mulig de gjør det, har du noen tall som underbygger det?

 

AtW

 

 

 

Det kan se ut til at 1 dollar blir omtrent 10 kroner ut av butikk, uavhengig av produktet. Det gjelder nok også for AppStore.

 

Så vidt jeg kan se har ingen sagt at prisen utelukkende tilskrives valuta, men det aller meste bør gjelde det. At prisjusteringer, for det meste er det jo økende priser, blir gjort årlig er helt normalt og absolutt verken uforståelig eller noe å henge seg opp i.

Lenke til kommentar

 

Om det er gjort generelle justeringer som ikke har noe med valuta å gjøre, så er det løgn å si det er en valutajustering. Regner med spingle antar at de snakker sant, så da er spørsmålet om justeringene passer med valutaendringene. Du sier justeringene passer bra, mulig de gjør det, har du noen tall som underbygger det?

 

AtW

 

 

 

Det kan se ut til at 1 dollar blir omtrent 10 kroner ut av butikk, uavhengig av produktet. Det gjelder nok også for AppStore.

 

Så vidt jeg kan se har ingen sagt at prisen utelukkende tilskrives valuta, men det aller meste bør gjelde det. At prisjusteringer, for det meste er det jo økende priser, blir gjort årlig er helt normalt og absolutt verken uforståelig eller noe å henge seg opp i.

 

 

Det du sier gir ikke noe mening, om 1 dollar er omtrent 10 kroner som en regel, så gjøres det jo ingen valutajusteringer, valutejusteringer er jo det motsatte av det, det er en pris som ikke har et konstant forhold til antallet dollar.

 

Men essensen er altså at du ikke aner om justeringene har passet godt med kursendringene?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt mer på tallene, og slik jeg ser det så er prisen nå litt høy i forhold til dagens dollarkurs (ca. 8 % "for høy", men lik pris om vi sammenligner prisen ved årsskiftet), men tidligere pris har tilsvart en dollarkurs på 7.27, så vi har betalt en underpris lenge. Dersom de ønsker å gjøre sjeldne justeringer, så forstår jeg endringen bedre nå.

Lenke til kommentar

 

 

Om det er gjort generelle justeringer som ikke har noe med valuta å gjøre, så er det løgn å si det er en valutajustering. Regner med spingle antar at de snakker sant, så da er spørsmålet om justeringene passer med valutaendringene. Du sier justeringene passer bra, mulig de gjør det, har du noen tall som underbygger det?

 

AtW

 

 

 

Det kan se ut til at 1 dollar blir omtrent 10 kroner ut av butikk, uavhengig av produktet. Det gjelder nok også for AppStore.

 

Så vidt jeg kan se har ingen sagt at prisen utelukkende tilskrives valuta, men det aller meste bør gjelde det. At prisjusteringer, for det meste er det jo økende priser, blir gjort årlig er helt normalt og absolutt verken uforståelig eller noe å henge seg opp i.

 

 

Det du sier gir ikke noe mening, om 1 dollar er omtrent 10 kroner som en regel, så gjøres det jo ingen valutajusteringer, valutejusteringer er jo det motsatte av det, det er en pris som ikke har et konstant forhold til antallet dollar.

 

Men essensen er altså at du ikke aner om justeringene har passet godt med kursendringene?

 

AtW

 

 

 

Nå kjenner jeg deg igjen...:)

 

1 dollar pleide å tilsvare omtrent 7 kroner i butikk, nå tilsvarer det omtrent 10 kroner. Hvilken justering tror du påvirker dette da...?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...