Gå til innhold

motstykke til icloud for Windows/Android?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter flere år som bruker av Apple-produkter som Iphone og MacBook pro vurderer jeg å gå over til Windows pc og Android tlf, mye pga pris, for det er vel fortsatt slik at en får mere maskinvare for pengene ved å velge bort Apple? I tillegg kan en vel fortsatt bytte ram og SSD etc på en annen pc? Noe som blir verre og verre på MBP.

 

En ting jeg har blitt bortskjemt med ved bruk av Apple og som jeg lurer på om det finnes tilsvarende opplegg for med Windows/android, er at det fungerer så godt sammen med Icloud, som kan synke nettleser(safari), notater, imessage/meldinger etc.

 

Hvordan fungerer slik i den andre verden, dere som har det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja bruk google sine tjenester. bruk chrome på windows så syncer nettleser, notater kan du synce med google keep, hangouts funker også både i nettleser og på mobil. 

 

Kjøp Nexus 6P (evt Nexus 5X hvis den blir for stor), siden jeg regner med en bruker av apple produkter liker at ting er rent og flyter bra

Lenke til kommentar

Du kan synke det meste med en Google-konto: epost + kalender + kontakter (Gmail), notater (Keep), dokumenter (Docs / Drive), bilder (Photos), Chrome (favoritter, innstillinger, addons, passord), m.m.

Jeg bruker Google Photos og er meget godt fornøyd. Du kan velge full oppløsning på bildene som teller mot lagringsplassen eller nedskalering mot uendelig lagringsplass (jeg har valgt det siste).

Dog har jeg valgt OneDrive (Microsoft) for dokumenter pga. at jeg bruker Office, også online-versjonene. Samt OneNote for alle mine notater, oppskrifter, research osv.

Det flotte med OneDrive og OneNote er at det finnes til alle plattformer, både på PC og mobiler, så jeg har det tilgjengelig overalt: På min Mac, PC, iPad, Android, nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...