Gå til innhold

Ny Raspberry Pi blir enda billigere enn forgjengeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Den viderefører også det lave effektforbruket som Model A hadde, på 100 mA.

 

Det er kanskje strømtrekket du mener? Effektforbruk måles som regel i watt.

 

Det er helt riktig, men det er jo to sider av samme sak når man vet forskyningsspenningen. Men, skal man være pinlig nøyaktig har du helt rett. Jeg mener det er viktig å være presis, fordi jeg ser feil benevning på forumt rett som der er (type volten der man skal si spenning).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva folk kan bruke denne til, liker godt størrelsen som lett kan passe inni et multicopter osv, det finnes også enda en som er litt mindre som er bygget på et 200-pin SODIMM. Men her må man da ha et adapter kort med breakout til GPIO, USB osv..... Men den kan også bygges enda lettere en denne om man gjør det rett. :)

 

Flott av TEK.no å poste slike saker:)

 

Hadde hvert kjekt med en journalist som hadde flere slike saker, div innen DIY som krysser litt innom data og elektronikk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke neitakk til en dypere artikkel om Rasberry Pi, bare det ikke blir en av alle disse "20 ting du kan bruke en rasberry pi til" som florerer på nettet.

Jeg skal snart i gang med et par prosjekter med rasberry. Har aldri vært borti de før så det kan bli artig. Mulighetene er mange og sier takk til de som har noen tips som ikke hele verden har brukt de til allerede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...