Gå til innhold

Fitbit planlegger skikkelig GPS-treningsklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Polar M400 er nettopp lansert, den har både telling av skritt, GPS og er vanlig trenings/pulsklokke til en (omtrentlig) grei pris. Polar V800 derimot koster ca kr 4000 og er ganske dyr.
Garmin har vel også konkurrenter til M400.
Det var noe sofagristest ;-) av treningsutstyr i regi av Kvalheim som så ganske interessant ut, men har ikke sett noe oppfølging på dette. Kanskje noe å satse på?
Lovende start her:
http://www.amobil.no/artikler/app-eller-treningsdings/132565

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Vurderer å vrake Polar Loop. Flott fitness tracker men slitsom med puls måler rundt brystkassa. I tillegg så er Polar basert på lukket platform. Feks mangler synkronisering med MyfitnessPal etc. Noe Fitbit er flinke til.

 

Polar har nettopp kommet med eksportfunksjon på den nye Polar Flow-tjenesten (flow.polar.com). Etter hvert skal det komme automagisk eksport til ulike tjenester ? men nå får du i hvert fall eksport til .gpx- og .tcx-formatene (noe som var en stor mangel tidligere). Vil tro det skal fungere også med Polar Loop (har kun prøvd det på Polar V800 og M400).

Lenke til kommentar

Bruker selv (Jawbone) UP24 og er veldig godt fornøyd med denne. Den teller kun skritt og registrerer søvn, men gjør dette bra.

Jeg bruker Polar H7 pulsbelte til trening og det synker også mot mobil og funker fint.

Jeg kunne tenke meg en klokke som viser puls og andre data, ikke alt for dyr.

 

Enig i at det er tungvint å bruke pulsbelte mye, jeg bruker det derfor kun ved trening og da måles samtidig ruten og plottes på kart via mobilen og Polar Beat app.

 

Jeg er derfor litt interessert i hva en som ikke er treningsnarkoman mener og synes det var fint den vinkelen Kvalheim la opp til. :)

Lenke til kommentar

 

Vurderer å vrake Polar Loop. Flott fitness tracker men slitsom med puls måler rundt brystkassa. I tillegg så er Polar basert på lukket platform. Feks mangler synkronisering med MyfitnessPal etc. Noe Fitbit er flinke til.

Polar har nettopp kommet med eksportfunksjon på den nye Polar Flow-tjenesten (flow.polar.com). Etter hvert skal det komme automagisk eksport til ulike tjenester ? men nå får du i hvert fall eksport til .gpx- og .tcx-formatene (noe som var en stor mangel tidligere). Vil tro det skal fungere også med Polar Loop (har kun prøvd det på Polar V800 og M400).

 

 

Hva med denne testingen til Kvalheim, ikke helt for de treningsnarkomane, sånn litt for de litt mer gjennomsnittlige.

Er dette noe dere vil satse mer på?

Jeg finner ikke helt oppfølging av den innledende artikkelen hans.

Kan du som fagredaktør si litt mer?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...