Gå til innhold

Oktoberfest 2014 Tor Vidle Nokia Lumia 1020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hiver meg på som etternøler og pingle (og håper jeg skal rekke å få til noe, men ingen garanti følger).

Kamera: Nokia Lumia 1020

Objektiv: Zeiss 26mm (35mm ekvivalent) f2.2

Kunne brukt canon 50mm (som er det eneste fastobjektivet jeg har, ellers er det bare zoomobjektiver her i huset) og 5DII eller 7D, men 50mm er en brennvidde jeg ikke er særlig glad i.

Regn med en dose kreativ frihet i bildene.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er travelt for tiden og i tillegg har jeg vært noe sjuk så det har blitt lite fotografering. Men her er noen (tatt på forskjellige dager i oktober) som en start.

"Gate 444 to Valhall"

WP_20141008_14_56_09-3d4-L.jpg

"Peggy" (100%crop, -1.33EV, f2.2, iso 100)

WP_20141015_14_06_22_Pro__high-3d-L.jpg

"Bus Stop" (-1.33EV, f2.2, iso 100)

WP_20141011_17_11_18_Pro__high-2c-L.jpg

"Golden" (tatt gjennom en dorull med gullpapir inni - saturated og defocused i senter)

WP_20141009_14_30_55-2f-L.jpg

.

Skrevet

Synes disse ble både fine og kreative! Favoritten er nok den siste, Golden, et aldri så lite "eventyr" i seg selv! :yes:

PS!

God bedring mht. sjukdommen!

Skrevet

Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde.

Skrevet

Golden ble flott. Tror ikke jeg hadde kommet på å kle en dorull i gullfolie :) Kreativt

Takk :) , det er mange enkle hjelpemidler som kan gi spennende kreative effekter.

Tor

Skrevet

Kreative bilder, slenger meg bare på de andre i så måte. Favoritten er faktisk det første, fantastisk fargepalett du har der.

Takk :) , jeg har nok en forkjærlighet for å ofte la kreativteten få friheten i inntrykkene/bildene.

Tor

Skrevet

Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde.

Takk :) - det blir ofte dramatiske effekter av lys og himmel her ved Jærhavet - og det er mange vindskjeve trær på Jæren.

Tor

Skrevet

...Kjører langs Jærhavet i en blanding av småregn, mørke og lyse skyer og en lav sol som prøver å få komme til mellom skyene - så skjer det og fra baksetet kommer det: "Se! Vi må stoppe og gå til havet for å se på! Og du må ta bilder!" Hun er bare 6 år, men har vokst opp her ved Jærhavet og har lært seg å bli betatt av lyset og vært med meg mange mange ganger før når jeg bare må se på - og ta bilder av underet. Så vi stopper og går skrittene ned til havet for å se på de tusener av lommelykter som lyser gjennom skyene og ned på Jærhavet..

"Krølla og Jærlyset"

WP_20141017_16_50_02_Pro__high-6d2-L.jpg

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...