Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Tab S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge The Verge er dette Samsungs niende nettbrett på seks måneder. Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le.

 

Det er sikkert gode brett, og jeg skjønner viktigheten i å ha valgmuligheter når det kommer til skjermstørrelser, men NI forskjellige modeller på seks måneder er drøyt. Samsung burde virkelig slanke porteføljen sin fordi det virker som de bare spyr ut nettbrett i øst og vest uten å tenke på at de oversvømmer markedet.

Endret av Cutters
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I følge The Verge er dette Samsungs niende nettbrett på seks måneder. Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le.

Er dette da ni ulike... hva skal en si... modeller? Eller ni ulike versjoner (som i 3g/lte/16gb/32gb/64gb)?

 

Sitter å vurderer mitt første nettbrett selv... ...men som du sier er det nesten litt for mange å velge i :) Ender nok med at jeg dropper det (da jeg føler mobil/laptop/stasjonær -opplegget mitt dekker mine behov).

Lenke til kommentar

Forventer at fjarle holder kjeft om farger og fargegjengivelse vs iPad Air gitt omstendighetene. En ting er at du er kjøpt og betalt, men du trenger ikke skrive det sort på hvitt...

 

Er ikke helt enig jeg. Det er Samsung som gjør et stort nummer ut av det her, og fjarle oppsummerer det hele objektivt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har så disse brettene som de "gamle" samsung-brettene ikke har? Ikke noe store forbedringer når jeg ser på spesifikasjonene til brettet på samsung sine hjemmesider.

 

AMOLED skjermer er svaret på ditt spørsmål, og på et nettbrett på 10.5" vil dette være helt vidunderlig... Svartnivå på samtlige nettbrett til nå har vært skuffende og tildels plagsomt dårlige, ikke fordi de nødvendigvis er mye dårligere enn f.eks. alt annet LED/LCD, men fordi de er så sårbare pga. innsynsvinkel til brukeren og sengebruk i mørket, med så små skjermer skal det lite til før opplevelsen forringes..

 

AMOLED på 10.5", for en fantastisk nyhet, garantert kjøp fra min side...

 

Et annet pluss er jo dette tastaturdekselet, meget lekkert, håper det ikke bare gjelder 8 tommeren...

Lenke til kommentar

 

Hva har så disse brettene som de "gamle" samsung-brettene ikke har? Ikke noe store forbedringer når jeg ser på spesifikasjonene til brettet på samsung sine hjemmesider.

 

AMOLED skjermer er svaret på ditt spørsmål, og på et nettbrett på 10.5" vil dette være helt vidunderlig... Svartnivå på samtlige nettbrett til nå har vært skuffende og tildels plagsomt dårlige, ikke fordi de nødvendigvis er mye dårligere enn f.eks. alt annet LED/LCD, men fordi de er så sårbare pga. innsynsvinkel til brukeren og sengebruk i mørket, med så små skjermer skal det lite til før opplevelsen forringes..

 

AMOLED på 10.5", for en fantastisk nyhet, garantert kjøp fra min side...

 

Et annet pluss er jo dette tastaturdekselet, meget lekkert, håper det ikke bare gjelder 8 tommeren...

Har vurdert en stund å gå over til samsung note 10.1, men er det slik så må man nesten vurdere å kjøpe en 10,5 tommers Tab S i stedet.

 

Noe jeg lurer på. Vil WiFi komme med Exynos og LTE med Snapdragon som med Note 10.1? Skal ha lest at det ble forskjeller i ytelse på 10.1-brettene, Snapdragon bedre enn Exynos.

Lenke til kommentar

Har vurdert en stund å gå over til samsung note 10.1, men er det slik så må man nesten vurdere å kjøpe en 10,5 tommers Tab S i stedet.

Noe jeg lurer på. Vil WiFi komme med Exynos og LTE med Snapdragon som med Note 10.1? Skal ha lest at det ble forskjeller i ytelse på 10.1-brettene, Snapdragon bedre enn Exynos.

 

 

Det var vel noe sofware bug som var årsaken til dette med Exynos, og ble vel fikset for en god stund siden, med 4.4.2 kitkat er det nok enda bedre. Angående snapdragon og 4G+LTE, de fortsetter nok med samme prosedyre tipper jeg..

 

Jeg har Note 10.1 2014, og med Kit-Kat 4.4.2 oppdateringen er dette et perfekt nettbrett, bortsett fra film/TV-serie titting på et mørkt soverom..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tror fort 8,4" 4G-versjonen blir mitt første nettbrett. Har som det blir nevnt over her, vært litt skuffet over skjermkvaliteten til de andre nettbrettene på markedet til nå (de nyeste fra Apple virker dog bra) - har ventet på nettbrett med AMOLED, så tror dette blir strålende. Designet var også ganske fint synes jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Oversvøming kan være taktisk det men det krever at prisingen er konkurransedyktig noe samsungs priser ikke er.

 

 

Prisene er da ganske så overkommelige ? for ikke å snakke om at de synker relativt kjapt. Det tok ikke lange tiden før prisen på f.eks Tab 3 8.0 gikk fra å være på nivå med 16gb ipad mini til å havne på rundt 1600kr. Tab pro 8.4 lå vel på ipad mini retina nivå, nå er det 2100 for 16gb versjonen. Spørsmålet vil jo, som vanlig, være segmentet.

 

Hvilke priser er det som ikke er konkurransedyktige ?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...