Gå til innhold

Oppgradering av spillytelse - trenger hjelp til valg


cakewalk

Anbefalte innlegg

Jeg har nå planlagt og spart opp penger til å oppgradere pcen. Jeg har nå en amd phenom ii 3,5 ghz som jeg føler ikke fungerer helt fint(får antydninger til lag spikes i bf3), og et 570 grafikk-kort. Jeg vet at begge to spiller på ytelsen, men mest grafikk kortet. Hva burde jeg oppgradere ? gtx 570 til en gtx 770 eller et nytt hovedkort og en i5 4670k ?? Andre tips tas gjerne imot! :) har 3000 kr pluss-minus å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve deg på 1200 eller kanskje litt til. Ja, de nye r290 kortene er fine, men altfor varme. Kan ikke overklokkes dersom du ikke bruker vannblokk. Da ville jeg ha ventet på Asus eller Gigabyte sin r9 290/x. Selv er jeg stålfornøyd med nVidia.

De er varme fordi de er laget for å kjøre på 95 grader stock. Temperaturmålet kan forandres. Når det kommer andre kjølere enn referansekjøleren, så vil ikke dette være noe problem. Det er det for så vidt ikke om du kjører stock på full hyling heller (men den bråker noe satans). Accelero Xtreme er allerede ute, så man kan alltids bytte kjøler om man vil. Om hovedinteressen er BF4, så er også ett kort med GNP (7xxx serie og nye Rx serien) fra AMD å fortrekke, med tanke på Mantle. Nå er det ikke testet hvor mye det har å si, men det er nok forsvarlig å si at AMD kort vil bli en god del bedre enn nVidia når Mantle kjører.

Lenke til kommentar

Årsaken til oppgraderingen er i grunnet å få pcen til å takle BF4 med smud fps.Tror jeg må gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798717 AKA: 280X grunnet Mantle. Det at bf4 kommer til å støtte denne Mantle teknologien virker som midt i blinken for meg, i tillegg har jo dette kortet en meget bra kjøling fra ASUS, som jeg selv har på 570en. Takk for all hjelp uansett :):thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...