Gå til innhold

? Dette er Nexus 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig batteri og et forferdelig design, når da ikke opp til de andre toppmodellene. Skuff !

Jeg tror nok mange vil foretrekke designet på denne fremfor G2 for eksempel.

 

Sånn det ser ut for meg blir det et dårligere batteritid og kamera enn Xperia Z og G2, men da tror jeg også at den havner rundt samme prisen som nexus 4 har lugget, dvs. rundt 3000 kroner.

 

Man bør også huske at 2300 mAh var helt på linje med det toppmodellene hadde bare for et halvår siden, så jeg ville fortsatt forvente en relativt bra batteritid, (rundt S4 og HTC One, og bedre enn nexus 4). Det er bare det at LG har hevet standaren for batteritid.

 

Etter hva jeg har sett av batteritester på xperia Z1 så kan det absolutt være mulig for nexus 5 å oppnå nesten like bra batteritid, og jeg ser ikke mange her som klager på batteritiden til den.

 

Spørsmålet denne gangen er hvordan det blir med LTE støtte, det vil sannsynligvis ikke bli full LTE støtte på modeller som importeres fra USA, så det kan bety lengre ventetid og høyere priser.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Om de skal legge penger i noe, så legg det i batteriet! Jeg er så lut lei at helt nye telefoner i praksis ikke kan brukes som mann ønsker pga dårlig batteri...

 

Alt det andre ser "bra nok" ut i mine øyne. Ikke lenger så viktig føler jeg :p

 

Eneste er kanskje kamera. Nå betyr jo ikke megapixler noe som helst, men om dette er billigere så er det nok også dårligere :(

Lenke til kommentar

Nå er ikke antall mAh nødvendigvis noen god indikasjon på batterilevetid, men jeg er også enig i at det er synd man ikke prioriterer batterilevetid i større grad enn man gjør. Utviklingen har vært minimal, og batteristørrelsen har måttet øke i takt med økt skjermstørrelse uten at man har klart å øke brukstiden før batteriet er tomt.

 

Underlig.

 

jeg er svært spent på hvordan Nexus 5 viser seg å bli, da jeg mener at Nexus-telefonene er milevis foran alt annet i Android-verden. Selv om Xperia Z1 / G2 eksempelvis har litt vassere spesifikasjoner, hjelper det lite når de ikke henger med på utviklingen av Android og deritil også ødelegger opplevelsen med å påtvinge brukerne håpløse tilpasninger til Android som kun er utviklet for å differensiere seg fra konkurrentene fremfor å faktisk tilby en bedre opplevelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er ikke antall mAh nødvendigvis noen god indikasjon på batterilevetid, men jeg er også enig i at det er synd man ikke prioriterer batterilevetid i større grad enn man gjør. Utviklingen har vært minimal, og batteristørrelsen har måttet øke i takt med økt skjermstørrelse uten at man har klart å øke brukstiden før batteriet er tomt.

 

Underlig.

 

Du har helt rett, mAh sier lite om batterilevetid, men det sier alt om brukstid.

En 5'' skjerm med dagens teknologi og et batteri på 2300mAh vil jeg tro betyr 3-4 timer, det er samme brukstid min gamle Galaxy S1 har.

 

Så er det livssyklus å tenke på også, et lithium-ion battery som lades ut (og lades opp igjen) daglig vil ha mistet store mengder av kapasiteten etter så lite som et år.

I en telefon der du kan bytte batteriet enkelt og billig er ikke dette et problem, jeg er på mitt 3. batteri i min GS1.

Det blir ikke tilfellet, og har aldri vært tilfellet med Nexus, der det i likhet med iPhone og andre lukkede tlf forventes at man bytter ut telefonen årlig eller bryter garantien/reklamasjons-rett.

Det går ikke mange dagene (eller timene) mellom gangene jeg hører noen nevne at de må lade telefonen "IGJEN!" som om det var verdens merkeligste ting.

 

Om Nexus 5 kom med et 3000+mAh batteri, som egentlig skulle vært å forvente, ville både brukstid og livssyklus vært tålelig, det er den ikke når de drar stunts som det her.

 

Underlig? Tragisk.

Lenke til kommentar

En 5'' skjerm med dagens teknologi og et batteri på 2300mAh vil jeg tro betyr 3-4 timer, det er samme brukstid min gamle Galaxy S1 har.

 

Så er det livssyklus å tenke på også, et lithium-ion battery som lades ut (og lades opp igjen) daglig vil ha mistet store mengder av kapasiteten etter så lite som et år.

I en telefon der du kan bytte batteriet enkelt og billig er ikke dette et problem, jeg er på mitt 3. batteri i min GS1.

Det blir ikke tilfellet, og har aldri vært tilfellet med Nexus, der det i likhet med iPhone og andre lukkede tlf forventes at man bytter ut telefonen årlig eller bryter garantien/reklamasjons-rett.

Nexus one hadde utbyttbart batteri...

 

Antar vi samme strømforbruk som LG G2 (det er godt mulig vi får lavere strømforbruk siden skjermen er mindre, men jeg gjør et forsiktig estimat), og 2300 mAh batteri, så er det ingen tvil om at nexus 5 får bedre batteritid enn galaxy S1:

 

http://www.anandtech.com/show/3957/samsung-fascinate-review-verizons-galaxy-s-smartphone/8

http://www.anandtech.com/show/7251/lg-g2-and-msm8974-snapdragon-800-a-quick-look/3

 

(Etter det estimatet skulle nexus 5 ha ca. samme batteritid som Note 2 eller galaxy S4)

 

Kort sagt, hvis nexus 5 har altfor dårlig batteritid, så er G2 det eneste alternativet som faktisk er bedre.

 

Aner ikke hva du gjør med telefonene dine, men det er på ingen måte vanlig å bytte ut batterier eller telefoner etter et års bruk, uansett om man bare trenger å bytte batteriet eller hele telefonen. Ut fra det jeg kunne finne på nettet er det vanlig at litiumsbatterier varer i ca. 2-3 år, og at de mister omtrent 20% av kapasiteten på de første to årene. Det stemmer mye bedre med hva jeg har opplevd. Jeg vil også påstå at det er helt fornuftig å bytte ut en smarttelefon hvert 2. til 3. år med tanke på hvor fort de har utviklet seg.

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...