Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Polljen - 35mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ettertanker vedrørende oktoberfesten.

 

Det var ikke fritt for at jeg ble vel mye "sutrete" etter mitt Londonbesøk. Selv om jeg fremdeles er skuffet over at det ble så få bilder jeg var fornøyd med, så er det absolutt noen jeg er meget fornøyd med. Resten av festen har jeg satset på å klare kravet til å bli godkjent som Pingle og de fleste av mine bidrag er jeg fornøyd med og det finnes noen som jeg er absolutt stolt over. Og mine utvalgte i fotogalleriet er jeg svært godt fornøyd med.

 

Sigma 35 1.4 Art er et objektiv som absolutt er en "keeper", og som har blitt min favoritt blant mine fastobjektiver. Skarp, anvendelig og til og med godt brukbar som "macrooptikk" hvis påmontert en kort mellomring.

 

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt turer utenlands hvor forventningen var stor. Det har ofte vært fine opplevelser, men noen ganger med påfallende dårlig fotografisk utbytte. Det viser seg at mulighetene noen ganger er større i egen "bakgård". Ikke at jeg påstår at du hadde noe dårlig utbytte, men jeg kjenner i alle fall igjen følelsen.

 

Forsøker å ta igjen noe av det forsømte her, og drar frem noen av de siste bildene:

23 (Barndommens ferjekai): Et begredelig høstvær, som sammen med omgivelsene gir et sterkt inntrykk av forgangen tid. Og det er kanskje det du selv følte da du stod der (i alle fall kan betrakteren velge å tro det)? I så fall har du klart å formidle akkurat det.

26 (Kontraster): Ganske lekkert, og kontraster (som tittelen henviser til) er der i fullt monn både ved hjelp av selektiv fokus, form og farge.

27 (Løv i skumringstimen): Komposisjonen og OOF-sirklene løfter dette opp til overflaten på severdighetenes hav.

30 (Gammelt pumpehus): Her tror jeg det er potensiale for mer. Kanskje litt vanskelig lys som gir et noe utvasket preg. Men ser ut som et flott sted. Hovedgrunnen til at jeg dro frem akkurat denne datoen, er på grunn av det ene spoilerbildet. Jeg vet ikke om det er et steingjerde eller grunnmuren til en bygning som for lengst er borte, men det spiller ikke så stor rolle. Jeg likte dette med en gang jeg så det. God kameravinkel og velkomponert. Stråene i forgrunnen setter den siste brikken på plass.

Lenke til kommentar

@k.n.b.

 

Takk for gode kommentarer. Når det gjelder bildene den 30. så¨var jeg usikker på hvilket bilde jeg skulle velge. At det er potensiale for mer når det gjelder pumpehusbildet, kan sikkert stemme. Har allerede prøvd å justere litt for lyset på en fantastisk høstdag, men var redd for å ta det for langt.

Spoilerbildet var jeg faktisk tenk å bruke som hovedbilde, men ombestemte meg i siste liten. Bildet viser en ganske lang gammel steinmur, med en åpning der det var en port tidligere. Portstolpe kan skimtes midt i bildet.

 

Barndommens ferjekai var ment å være så "trist" som mulig. Tok også et bilde samme dag som jeg tok bildet "Morgengry", men det fungerte ikke med en strålende morgen som bakgrunn, ventet til det høljet ned noen dager senere fore å få det rette uttrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...