Gå til innhold

Samletråd for Asus Memo pad FHD


Tjatja

Anbefalte innlegg

anbefalt.jpgStørrelse: 26,46 x 18,24 x 0,95 cm

Vekt: 580 gram

Skjerm: 10,1 tommer, 1920 x 1080 piksler

Inn-/utganger: Micro-USB (host), Micro-HDMI, 3,5 mm minijack

Minnekortplass: Ja

Batteritid: 6760 mAh, 10 timer brukstid

Maskinvare: Intel Atom Z2560, to kjerner (nettbutikkene sier 2, mens amobil sier 4?) på 1600 MHz, PowerVR SGX 544MP2

Ram: 2 gb

Menysystem: Android OS 4.2.2

 

Ser det ikke er noen tråd for Asus memo pad FHD enda, så starter en samletråd her!

Har nettopp bestilt min, gleder meg til å prøve den. Ser ut som en bra pad til en god pris. Har bla god skjerm, 32 gb lagring og bra ytelse til ca 3000 kr!

 

Les testen hos amobil her.

Endret av Tjatja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg er veldig fornøyd! Ganske behagelig å bruke, og god kvalitet. Er utpreget plast bak, men føles bra å holde i.

Mikro hdmi følger ikke med. Det jeg synes er minus er at det er en relativt stor ramme rundt skjermen, så overflate/skjerm ratioen kunne vært bedre. Føler også at skjermen er litt for rektangulær, kunne gjerne vært mer firkantet. Ellers følger jo selvfølgelig også med en del apps, men det er ikke mye tull og en del av de er ganske nyttige.

Ellers er det ikke mye å trekke, svært fornøyd!

Lenke til kommentar

Mottok denne idag, var ikke slik jeg forventet. Det første jeg gjorde var å åpne et par PDF-filer, brettet klarte ikke å lese noen av dem "smooth". Lang tid å laste inn sider, lagger veldig mye når jeg scoller opp/ned. Testet ut flere PDF-lesere, er vel Kindle det lagget minst.

Opplevde også små lags når jeg skulle lukke applikasjoner. Samme gjelder i Google Play Store og scrolling på VG.no.

 

Synes også brettet var for stort. Mulig jeg har vært uheldig, men skal nok benytte meg av angrefristen og vente på nye Nexus 7.

 

Edit: Er det noen andre som opplever små lags i Google Play, og lesing av PDF filer? Jeg har prøvd forskjellige PDF-lesere, men ingen klarer å kjøre filene mine laggfritt.

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe av det du nevner Shaziard. Kan det være at du ikke har oppdatert firmware? Min fungerer hvertfall perfekt, både med pdf og play store!

 

Hvilken PDF-leser bruker du? Jeg har prøvd med Adobe, Foxit og Kindle. Alle sammen har en stygg scrollelagg uansett hvor små PDFene er. På mobilen min kan jeg slikke meg gjennom 1000+ siders PDFer helt smooth. Skikkelig skuffene, leverer den raskt tilbake dersom jeg ikke finner en løsnung på problemet.

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig... Oppdatert også? Har lastet ned 2 eller 3 oppdateringer. Ellers kan jeg ikke skjønne hva som gjør det.

 

Edit: Vent litt. Har du norsk som språk? Veeeldig rart om det skal ha noe å si, men jeg har engelsk. Etter et raskt Google søk ser jeg ingen andre som har problemet....

Endret av Tjatja
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne da barna mine og kona som regel okkuperer ipaden...

Kommer for det meste til å bruke den til netflix og streame film fra pc. Så jeg lurer på om noen har erfaringer å dele angående skjermen og bildekvalitet.

Kan man bruke usb headset btw?

 

Edit: fant cover

http://www.geckocovers.com/asus-memo-pad-fhd-10-cover.html

 

Har ingen erfaring med dette selskapet...men coveret ser bra ut. Ser nesten ut som det jag har til ipaden.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne da barna mine og kona som regel okkuperer ipaden...

Kommer for det meste til å bruke den til netflix og streame film fra pc. Så jeg lurer på om noen har erfaringer å dele angående skjermen og bildekvalitet.

Kan man bruke usb headset btw?

Edit: fant cover

http://www.geckocovers.com/asus-memo-pad-fhd-10-cover.html

Har ingen erfaring med dette selskapet...men coveret ser bra ut. Ser nesten ut som det jag har til ipaden.

Hvis du allerede har en ipad anbefaler jeg deg å dra innom expert å tester asus brettet før du eventuelt kjøper det. Jeg har hatt asus infinity 700 i ca 8mnd. Den forrige toppmodellen til asus og har nesten ikke brukt det. Grunnen til det var elendig ytelse på nettsurfing uansett hvilken nettleser jeg brukte og at netflix appen var ubrukelig på grunn av hakking. Kunne ikke bla igjennom filmene. Jeg rootet brettet til slutt. Da ble brettet litt bedre på nettsurfingen. Jeg kjøpte meg nettopp en ipad 4 etter å ha vært på expert å sammenlignet de forskjellige brettene de hadde der. Nettleseren på ipad 4 er lynrask i forhold til asus brettet og netflix appen fungerer helt feilfritt. 3000kr for et nettbrett er tross alt litt penger. Selv om jeg har et annet asus brett enn det du vurderer vil jeg virkelig anbefale å teste brettet før du kjøper det sånn at du kan sjekke om det tilfredsstiller dine krav til ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...