Gå til innhold

Sony dropper billigtelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Sony ikke tjener penger på billigtelefoner er det et lurt valg å droppe disse.

Håper de med færre modeller kan konsentrere seg mer om oppdatering av Android-software til telefonene sine.

Jeg blir fristet av Xperia V, men vet at jeg nok heller bør kjøpe en Nexus-modell neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Sony ikke tjener penger på billigtelefoner er det et lurt valg å droppe disse.Håper de med færre modeller kan konsentrere seg mer om oppdatering av Android-software til telefonene sine.Jeg blir fristet av Xperia V, men vet at jeg nok heller bør kjøpe en Nexus-modell neste gang.

 

Jeg angrer så absolutt ikke på kjøpet av Xperia V ... enda.

Når Xperia Z kommer så vil jeg nok angre på at jeg ikke ventet litt, men igjen så er det jo såpass lenge til at det er jo alltids en mulighet alikevel.

 

Uansett, det jeg ville svare på var oppdatering av Android-firmware. De holder de så absolutt på med å gjør noe med.

De støtter trossalt custom ROMs og. Finnes allerede 4.1 og 4.2 FW ute for Xperia V. Er ikke lenge siden den startet for XV, men er igjen ikke så alt for mange land som har fått XV heller. Norge var jo en av de første.

 

Jeg var og fristet til å kjøpe Nexus 4, nettopp fordi dette er en google-mobil og da vil man få de siste oppdateringene først. Men er fortsatt meget sikker på mitt valg.

Eneste jeg har å dra ned på med Xperia V er at det er for lite internminne. Om man skal har store spillelister på spotify offline, så må man laste ned en gammel versjon og så velge ekstern SD-kort.

Men dette er jo og en feil fra spotify sin side.

Lenke til kommentar

Eg har endå til gode å finne en non-Nexus Android-telefon med rein Android.

Det har kanskje ikkje så mykje å seie for en stor del av brukermassen, men det å ha muligheten til å kunne få det uten å måtte modde på telefonen sjølv, er gull.

 

Er overbevist om at en toppmodell med minnekortplass, rein android, unibody med og uten mulighet til å skifte batteri ville slått veldig godt an. Problemet er jo at produsentane bruker mykje ressursar på å utvikle og tilpasse brukergrensesnitta sine... Dei kunne heller brukt dei samme ressursane på å oppdatere alle modellane sine uten å slenge på custom UI.

Lenke til kommentar

Eg har endå til gode å finne en non-Nexus Android-telefon med rein Android. Det har kanskje ikkje så mykje å seie for en stor del av brukermassen, men det å ha muligheten til å kunne få det uten å måtte modde på telefonen sjølv, er gull.Er overbevist om at en toppmodell med minnekortplass, rein android, unibody med og uten mulighet til å skifte batteri ville slått veldig godt an. Problemet er jo at produsentane bruker mykje ressursar på å utvikle og tilpasse brukergrensesnitta sine... Dei kunne heller brukt dei samme ressursane på å oppdatere alle modellane sine uten å slenge på custom UI.

 

Om du ser på Sony sine telefoner da for eksempel, så er det jo en god del der som er med som støtter HW telefonene har. Bravia Engine 2, 13MPX Kamera med HDR-funksjon feks. Og ikke minst innovative album-løsninger. Såklart, dette kunne de jo ha lagt ut på android-markedet istedet, men da hadde det ikke vært noe salgsargument for de fleste av mobilprodusentene til hvorfor man skal kjøpe deres telefoner. HTC har jo Beats. Der følger det med et par forskjellige apps\software som støtter og promoterer Beats.

Sony har sine fantastiske 13MPX kamera som har utrolig bildekvalitet som da kommer med en flott album-app som og gir deg god oversikt over hvor du og venner har tatt bilder over hele verden (et verdenskart\globus).

 

Men skjønner hva du mener. Google sine egne telefoner er de som virker kjappest ut av boksen uten modifisering, og ikke minst har nærmere null bloat.

Er derfor man kan selge en Nexus. Null bloat og hyppige FW-updates. Teknisk best er den jo absolutt ikke. Kameraet er heller ingenting å skryte av (tenker da på 4-eren).

 

Lenke til kommentar

Om du ser på Sony sine telefoner da for eksempel, så er det jo en god del der som er med som støtter HW telefonene har. Bravia Engine 2, 13MPX Kamera med HDR-funksjon feks. Og ikke minst innovative album-løsninger. Såklart, dette kunne de jo ha lagt ut på android-markedet istedet, men da hadde det ikke vært noe salgsargument for de fleste av mobilprodusentene til hvorfor man skal kjøpe deres telefoner. HTC har jo Beats. Der følger det med et par forskjellige apps\software som støtter og promoterer Beats.

Sony har sine fantastiske 13MPX kamera som har utrolig bildekvalitet som da kommer med en flott album-app som og gir deg god oversikt over hvor du og venner har tatt bilder over hele verden (et verdenskart\globus).

 

Jepp, det har du rett i! Uansett så er mange av desse funksjonane berre apps i seg sjølv, som ikkje må implementerast skikkelig i systemet, i motsetning til temaet i sjølve OS-et.

Blir spennande å sjå kva retning dei vel å ta :)

Lenke til kommentar
Om du ser på Sony sine telefoner da for eksempel, så er det jo en god del der som er med som støtter HW telefonene har. Bravia Engine 2, 13MPX Kamera med HDR-funksjon feks. Og ikke minst innovative album-løsninger. Såklart, dette kunne de jo ha lagt ut på android-markedet istedet, men da hadde det ikke vært noe salgsargument for de fleste av mobilprodusentene til hvorfor man skal kjøpe deres telefoner. HTC har jo Beats. Der følger det med et par forskjellige apps\software som støtter og promoterer Beats.Sony har sine fantastiske 13MPX kamera som har utrolig bildekvalitet som da kommer med en flott album-app som og gir deg god oversikt over hvor du og venner har tatt bilder over hele verden (et verdenskart\globus).
Jepp, det har du rett i! Uansett så er mange av desse funksjonane berre apps i seg sjølv, som ikkje må implementerast skikkelig i systemet, i motsetning til temaet i sjølve OS-et.Blir spennande å sjå kva retning dei vel å ta :)

 

Jeg håper at Sony tar seg sammen, man har forsåvidt sett positive tegn fra de i det siste, men det kommer nok tøff konkurranse i mobilmarkedet fremover.

 

Selv produsenter som Huawei og ZTE vil vel få greit fotfeste etter hvert. Det som ofte har ødelagt Sony, tror jeg, er avdelingene som driver med musikk og film (de har lagt inn strenge DRM-greier før i tiden). Men det virker som om man muligens nå har fått en bedre konsolidering.

Lenke til kommentar

Sony sine telefoner har gode kamera og gode mekaniske/designmessige løsninger, men de har vært gnien med minne og lagringskapasitet. Dette gir dem i etterkant problemer med oppdatering av nyere versjoner Android.

Jeg liker Sony, har totalt kjøpt 5 forskjellige mobiler av 2010-2011 generasjonene Xperia, men er gått lei av å slette og flytte apper for å få plass. Samtidig ser jeg at fokuset fra Sony om oppdateringer av gamle og nye mobiler har vært lavt, høyt og nå lavt igjen.

Jeg vet at entusiaster kan levere uoffisielle oppdateringer, men foretrekker produsentens software på mobiltelefonen jeg bruker til daglig.

 

En stund var det rykter om at Sony ville komme med en Nexus-kompatibel mobil, det kunne vært interessant.

Foreløpig sitter jeg på gjerdet inntil jeg blir nødt til å bytte mobil. En Nexus 7 gir meg mulighet til å bruke tyngre og større Android apper og surfe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...