Gå til innhold

Råtass fra Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og temperaturer ned til -10. Ti minusgrader er kanskje et godt hakk varmere enn Norge på sitt verste, men det er også det eneste ankepunktet på dette området.

 

Er ikke så dårlig det, omtrent alle kameraprodusenter har satt grensen til -0, så -10 er relativ bra i forholdt til andre, kan også nevne at omtrent alle kameraer klarer fint en 10/20 minusgrader.

Lenke til kommentar

kan også nevne at omtrent alle kameraer klarer fint en 10/20 minusgrader.

Ja men man børe være påpasselig med kondens etc. (skru av før man går inn i fuktig varme, la det "varme seg litt" før man skrur på eller går ut igjen etc., så jeg mistenker grenseverdiene settes mer av hensyn til at folk som ikke tar sine forholdsregler kan komm for å klage :)

 

Har forfaren FT3, men synes bildene blir noe blasse. Hvordan er Canon D20 i forhold?

Lenke til kommentar

Det er vel gjerne batteriene som sliter i kulden, det er anbefallt å holde kameraene varme når man beveger seg i kulden over tid, for eksempel kan man ha det innenfor genseren eller noe.

Selv har jeg FT3 som jeg er strålende fornøyd med, det som derimot er ett stort savn er manuelle eksponeringsmuligheter!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...