Gå til innhold

Knights Templar - Var de kristne?


Anbefalte innlegg

Hvem var disse blodtørstige krigerne?

Hvor kom de fra?

Hva trodde de på?

 

http://www.youtube.com/watch?v=PMDt6qTgqW8&feature=related

 

TemplarKnight_1379501c1-300x187.jpg

Knights Templar

 

knights_templar.jpg

 

 

"(5) The fifth, and supreme, Knights Templar libation is made unto 'the unknown' and is performed in the vilest manner imaginable; an actual human skull-cap is placed in the hand of the candidate and he is caused to sup the content of such from this mystic cup. The fluid that is consumed from the top part of this human skull is normally bitter wine. Such is employed to vividly impress important occult teaching to the initiate. The candidate is told, "Pilgrim, the fifth libation is taken in a very solemn way. It is emblematical of the bitter cup of death, of which we must sooner or later, taste."

 

Gulp :(

 

Det er begynnelsen på ...(hedenskap) ...

http://www.evangelic...ighttemplar.htm

 

Nålevende Knights Templar forsvarer korstogene (hvordan er interessant)

http://www.youtube.com/watch?v=mxrF3fxsdH0&feature=relmfu

 

http://www.knightste...t.org/aims.html

The objects of the Order are to promote:

Fraternity, Friendship, Spirituality, Meditation, Charity, & Chivalry.

 

Kristendom?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Knights Templar er Freemasonry, da blir tema også: Frimurerne - Er de kristne?

 

Nå begynner jeg å forvirre meg selv: frimurerne setter som krav at man er av kristenblod... mer eller mindre. Skal vi begynne å mistenke kristne for å være gnostikere ...?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Notre Dame Paris er full av "paganist symbols"

 

51817782_7bb989f66d.jpg

 

http://www.agedefyin...Cathedrals.html

Today throughout Europe are the Hebrew/Jewish Knights Templars Cathedrals, called Notre Dame meaning "Our Lady" that were built during the 12th Century. The basic design of the Cathedrals (see photos below) originated with the Knights Templar's of Hebrew/Jewish Descent, and the design of King's Solomon's Temple in Jerusalem.

 

Og Knights Templars "Rosslyn chapel" (Skottland) er full av "paganist symbols"

 

Rosslyn_Chapel_9819-s.jpg

 

Rosslyn Chapel:

Det paganistiske alteret ble senere ødelagt

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Frimurerne "planlegger" USA

 

new-atlantis-francis-bacon-paperback-cover-art.jpg

 

http://www.francisbaconsamerica.org/francis-bacon/foundations-of-america.html

Bacon, Shakespeare, and the Mystic Foundations of America - New Atlantis

There is indeed a mystery about the founding of America. It is the only nation in the world that was createdfirst in the minds of enlightened men and women. Much is being made today of the philosophic and Masonic origins of the United States, yet the planning for America as the New Atlantis goes back even further - to Francis Bacon, John Dee & the English Renaissance.

 

http://www.pakalertp...s-new-atlantis/

In the early 17th century, Sir Francis Bacon, wrote his classic work ‘The New Atlantis’, citing America as the ideal location for the fulfilment of the long-held dreams of the Rosicrucians and the other forerunners of Freemasonry.

Bacon was the leader of the Rosicrucian movement and the fledgling organisation that would become the Freemasonry.The Rosicrucians and Freemasons arrived in America in their great numbers during the mass migrations of the first half of the seventeenth century.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mye feil i disse innleggene, så skal forsøke å oppklare endel ting:

 

Tempelridderne startet med at en håndfull menn inngikk en avtale med paven om at de skulle beskytte pilgrimene mot å få beskyttelse av paven. Over tid så ble flere og flere med i tempelridderordenen. Tempelridderne hadde et krav om at de som ble med overga sine verdier til tempelridderne, mot å få kost, losji, klær, beskyttelse osv.

 

Tempelridderne ble kristne soldater, og utviklet etterhvert maneg av dagens systemer. Bl.a dagens banksystem, hvor man kan sette inn penger i en bank og ta ut penger i en helt annen bank i et helt annet land var noe tempelridderne utviklet. Dermed slapp pilgrimene og andre å bære på verdisaker, og dermed var de ikke lenger noe mål å rane.

 

De "tilba" ikke noe "bathomet", du blader sikekrt sammen baphomet (omvent pentagram) med Baffomet som ikke har noe med Baphomet å gjøre.

 

Et viktig skille mellom tempelridderne og frimurerne er at tempelridderne krever at man har en kristen tro, mens frimurerne kun krever at man har en tro. Tempelridderne har også fokus på det kristne liv, mens frimurerne forbyr tale om politikk og religion på sine møter.

 

Samtlige av mine tempelridder og frimurervenner følger disse tradisjonene. Det er endel likheter, så det er ikke uvanlig at enkelte personer er med i begge organisasjonene eller har venner i begge organisasjonene.

 

Så har vi KKK, som de fleste kaller dem. De som kjenner dem bedre skiller mellom organisasjoner og æraer. Bildet ovenfor er fra knights of the kkk, som var mer aktive i såkaldte rallyer under den fjerde æra.

Symbolikken er standard kkk, vil tippe fra 60-årene.

 

Albert Pike, en eksentrisk og fasinerende frimurerleder var medlem av kkk, men det var to vidt adskilte sider av hans liv, mens som kkk idag nesten 200 år senere fortsatt skryter av på sine kjendislister.

 

Tempelridderne og KKK er motsetninger som sloss for svært ulike mål. Snakket med både frimurere, tempelriddere osv og leste diverse KKK norway forum etter ABB sin aksjon, og KKK fra norge til usa utrykte massivt hat mot ABB, så det var tydelig at ABB ikke kjempet dem sin sak ihvertfall. Andre skjæringspunter er jødene, som KKK kjemper imot og ABB kjemper for. Detter er også noe KKK har fått med seg.

 

Passer og vinkel symbolet er ikke en "scottish rite" men "logoen" til frimurerne. Både steinbildet og svart/hvitt tegningen er mangelfull.Graden angis forøvrig på andre måter, men det vet de som skal vite sånt.

 

The new atlantis er tøv, likeså påstander om Bacon was the leader of the Rosicrucian movement and the fledgling organisation that would become the Freemasonry.

Alle som har grunnleggende kunnskaper om frimurerne kjenner til hvordan den ble etablert og av hvem og hvorfor.

 

Og Knights Templars "Rosslyn chapel" (Skottland) er full av "paganist symbols"

Jada, sammen med kristne, åsatru, aliens, frimurersymboler og masse annet. Stikker innom den hver gang jeg er på de kanter og de siste årene har de forøvrig forbudt filming der så jeg har måttet filme i skjul :-) Hadde du vært der så hadde du sett den enorme mengden utskjæringer som dekker alle mulige religioner og livssyn, feminine som maskulinge, i tillegg til bl.a musikk. Å plukke ut paganist symbols er utrolig snevert.

 

and the design of King's Solomon's Temple in Jerusalem.

Hadde du kjent mer til dette ville du sannsynligvis funnet et slikt tempel ikke så langt unna deg :-)

 

Hvilke grader og innvileser som de ulike bruker varierer, men teksten er ihvertfall grovt misforstått.

 

PENTAgon, det slår deg ikke at navnet faktisk henspeiler på formen?

 

Non nobis Domine, non nobis; sed Nomini tuo da gloriam....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, jeg er DEN typen :-)

 

Kan ikke bli tempelridder selv, siden jeg ikke er kristen, og frimurere har hjulpet meg i noen saker. Har nok kunnskaper om begge miljøene til å få respekt, og så holder jeg kjeft om det de ikke vil skal komme ut.

 

Har dyp respekt for frimurernes gradsystem og personlige utvikling, og lært masse om organisering av grupper osv og hvordan man skal etablere egne grupper som skal vare i mange år. Har også dyp respekt over hvordan de klarer å holde møter fri for politikk og religion, hvor fokuset er på hva man tilhører og den utviklingen det innebærer, fremfor personlige meninger. Har hatt kjempenytte av å lære om dette.

 

De liker tydeligvis også at jeg ikke er konspiratorisk og knytter dem til NWO og lignende men skjønner greia slik at de slipper å bruke tid på å forklare misforståelsene folk flest har om dem.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Blander vel litt fra paganismen, alternativmiljøet, gnostisismen, og buddhismen. Jobber for tiden med å lære litt kabbalah. Fra paganismen henter jeg wicca, naturvesener osv. Fra alternativmiljøet henter jeg info om energier, spøkelser, chackra, aura, erkeengler, medditasjon, astralreiser, trommereiser, regresjoner osv osv. Fra gnostisismen så henter jeg gamle kunnskaper fra før kristendommen som gir meg en åndelig utvikling. Fra buddhismen henter jeg meditasjon, visdom, egenrefleksjon osv (men hater kjønnsdelingen dems og andre ting). Mikser dette, med litt egyptisk (som logoen/aliaset indikerer).

 

Spørs jo hva du legger i hedensk, men en del av meg er absolutt paganist

Lenke til kommentar

Blander vel litt fra paganismen, alternativmiljøet, gnostisismen, og buddhismen. Jobber for tiden med å lære litt kabbalah. Fra paganismen henter jeg wicca, naturvesener osv. Fra alternativmiljøet henter jeg info om energier, spøkelser, chackra, aura, erkeengler, medditasjon, astralreiser, trommereiser, regresjoner osv osv. Fra gnostisismen så henter jeg gamle kunnskaper fra før kristendommen som gir meg en åndelig utvikling. Fra buddhismen henter jeg meditasjon, visdom, egenrefleksjon osv (men hater kjønnsdelingen dems og andre ting). Mikser dette, med litt egyptisk (som logoen/aliaset indikerer).

 

Spørs jo hva du legger i hedensk, men en del av meg er absolutt paganist

 

Ok, hva sier dem om at du er (til dels) hedensk? altså, hedenske å frimurere er vel ikke akkurat bestevenner om du skjønner.

 

For det er en gammel veldig kristen mann der jeg kommer ifra som jeg hørte en dag bantes å sa : De jævla hedenske folket, noe sånt cirka, så tenkte jeg bare, javel, hva er du sjøl da, din sviker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er derfor jeg ikke føler 100% for å bli frimurer. Frimurerne krever kun at du har en tro, ikke at den må være kristen. Mange av mine venner som er frimurere er definitivt ikke kristne. Som nevnt diskuteres ikke politikk og religion på frimurermøtene, man kommer der som frimurer, ikke som kristen, wiccaner, pagan eller muslim.

 

Denne populære låten beskriver det greit: http://www.youtube.com/watch?v=d9H9Fi4Qcus

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg ikke føler 100% for å bli frimurer. Frimurerne krever kun at du har en tro, ikke at den må være kristen. Mange av mine venner som er frimurere er definitivt ikke kristne. Som nevnt diskuteres ikke politikk og religion på frimurermøtene, man kommer der som frimurer, ikke som kristen, wiccaner, pagan eller muslim.

 

Denne populære låten beskriver det greit: http://www.youtube.c...h?v=d9H9Fi4Qcus

 

Ok, men hvordan tro har de fleste frimurere da?

Lenke til kommentar

"Canterbury Tales" -> paganisme

 

CanterBImg01200.jpg

http://www.frigidnew...rburyTales.html

Chaucer's medieval classic wears a spanking new codpiece in this contemporary adaptation set in a South African shanty town. Canterbury is the shrine of poverty at which a group of salacious and rapacious international pilgrims worship. Bawdy, ribald and raunchy social satire that might be just a little politically incorrect.

 

other-canterbury-tales-movie-poster-1975-1020401823.jpg

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

PENTAgon, det slår deg ikke at navnet faktisk henspeiler på formen?

 

De som ikke forbinder noe bestemt med "5-kantet" vil oppfatte formen som litt original. Det kunne like så godt ha vært 7-kantet, 9-kantet, byggherren hadde frie hender ?

 

Her har vi også 5-kantete vinker

Washington-DT-Final.gif

 

Fra vår egen del av verden

 

http://skepsis.no/forum/index.php/topic,623.0.html

Det norske Pentagram

Forfatteren Harald S. Boehlke avslører en uanet okkult side ved vikingtiden, de norske "kristnings- kongene" og den tidlige middelalder i Norge.

Han beskriver hvordan munker fra den slangetilbedende Keltiske Kirke bygde opp en hellige geometri, bl.a. et gigantisk pentagram, over Sør-Norge.

 

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...