Gå til innhold

Denne skjermen er den første av sitt slag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne skjermen skulle jeg gjerne hatt på veggen her ved siden av meg! Prisen behøver jeg ikke å bli informert om! :)

 

 

Oppløsningen teller 3840 x 2160 piksler, og det er åtte ganger så høyt som nåtidens HD-projektorer.
To ganger to er ... åtte?
Faktisk vil en oppløsning på 3840 x 2160 gi 9 ganger så mange piksler enn en oppløsning på 1280 x 720 som de tydeligvis refererer til i artikkelen.

 

Så det må jo bare bety at... to ganger to er... ni! :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Ved avrunding før utregning hvor 720=ca 1M og 4K=ca 8M kan dette bli galt i trege hoder. Hadde vert bedre å finne kalkulatoren og regnet seg frem med reelle tall og kommet frem til 9x 720

 

På en annen side burde det vel kanskje vert sagt 4x så mange piksler som dagens Full HD projektorer. 4K er tross alt et format som stammer fra 1920*1080*4.

Det er jo kommet en haug med fullHD projektorer de siste åra så hvorfor de sammenligner med HD"ready" klarer jeg ikke å forstå på en fornuftig måte.

 

Dette ligner på "reklame" som sammenligner med det som er dårligs mulig som allikevel kan kalles "dagens". Hvorfor ikke sammenligne med "Dagens Beste" noe som ville gitt oss en mer reell sammenligning. De fleste har hatt 1920*1080 allerede i flere år på tv og pc skjermer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...