Gå til innhold

Test: TomTom GO Live 1005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En dårlig ting med Tomtom go Live er svakheter med batteri. En gjenganger fant jeg ut når jeg googlet problemet etter at jeg fikk det selv.

 

Etter et års tid dauer batteriet, og en kan ikke skifte det selv uten en del mikk-makk. Vanligvis er jo ikke et dødt batteri verdens undergang fordi den får strøm fra bilen, men når batteriet ikke virker, virker ikke Live funksjonene heller. Utrolig men sant, feilmeldingen "for lite strøm på batteri" dukker opp når en prøver live, selv om enheten har strøm fra nettet.

 

Har opprettet sak hos TomTom, skal vistnok få en eske i posten, og må så sende den til Nederland. Blir spennende å se om de godtar norsk kjøpsrett, eller om de står på sitt og ber meg betale fordi batteriet er 14 mnd (de har 12 mnd garanti).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Glemte helt saken. Fikk en "ny" enhet i retur, som fungerte perfekt. Var nok noe mer enn bare batteriet som var dårlig med min gamle, den nye kan gå i hvilemodus, dvs av og på på sekunder, den gamle måtte bootes hver gang (noe som irriterte meg). Det var min første tomtom, så jeg trodde det var slik systemet var.

 

Med den nye enheten har jeg fått et helt annet bilde av Tomtom. Er nå fornøyd. Eneste jeg synes de kunne fått inn er simulering i tunnel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...