Gå til innhold

Guide: Android-skolen - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grunnen er vel at man ikke får beskjed om ny opdatering, og noen er redde for at alt på telefonen skal bli borte å miste det.

noen liker ikke forandringer så de vil nok ikke bytte versjon får de eventuellt må ha ny telefon.

og de litt eldre genrasjonen vet kansje ikke hvordan man gjør dette heller.

Lenke til kommentar

Velger å si at jeg er nøytral i forhold til systemer på mobil og med bakgrunn i dette mener jeg følgende:

 

ICS på s2 henger seg stup i ett, faktisk irriterende, glad jeg har en gammel iphone 4 liggende å slenge. Har tømt mobilen for alt og bruker den plain uten at det hjelper, så iPhonen kommer frem fra glemselen igjen nok en gang.

 

Angrer på at jeg oppdaterte Samsungen S2 til den lenge etterlengtede ICS, og bryr meg egentlig ikke veldig mye om når neste oppdatering kommer, de er like lite utprøvd, alle sammen. Gamle programmer som ikke liker ICS er vel ofte det største problemet, da må man laste ned nyeste versjon, og da er man i gang gang gang gang. Det er ikke slik folk i gata vil ha det!

 

Kan ikke akkurat si at oppdateringer alltid er noe pluss for gud og hvermansen.

 

Det er mye større konkurranse blant det å ha de nyeste android versjoner enn med det kjedelige, sperrede, trauste iOS fra fruktbutikken, men det er det som funker.

 

Og nei, jeg er ikke noen geak, men kanskje ikke langt unna, vil bare ha noe som funker, HVER DAG, uten å måtte gjøre ditten og datten for å være online igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532

Jeg oppdaterte min 1. generasjon Moto Defy, og opplevde treghet treghet treghet i ca 2 dager. Gjorde intet, og telefonen fungerte konge deretter. Min Defy+ oppleves ikke som raskere, men muligens litt bedre batteritid. Ser frem til ICS på min DHD , om den neppe blir mye bedre i praktisk bruk.

Finnes det kanskje en måte å sikkerhetskopiere opperativsys , slik at man kan resette... ?

Hva med app's , sikkerhetskopiere den versjonen man har, som fungerer, dersom en oppdatering skulle vise seg å suge... Jfr Gule Sider app'en ....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis det er et problem at mange kjører en for gammel Android versjon så er det ofte produsentenes skyld som dessverre venter så lenge med oppdateringer av Android at telefonene er blitt for gamle til å takle det.

Hadde selv en Samsung Galaxy Tab som var under et år gammel da Samsung fortalte at de ikke ville lage flere oppdateringer til den. Det var altså en toppmodell til 5.000 kr som var under et år gammel. Slikt er for svakt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...