Gå til innhold

Sniktitt: Så sexy er Apples nye e-bøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Har brukt iPad som eneste instrument på høyskolenivå i et år nå. Bøker som PDF, papirdokumenter scannet on-the-fly med kamera og Scanner Pro app, håndskrevne notater med stylus og programmer med magnification mode (så du har sylskarp presisjon på håndskrift), samt PDF leser som støtter markering, automatiske indekser over markert tekst etc. Prøvde iBooks 2 i går, og holdt på å bli gal. Videoer og drit overalt, forskjellig layout i portrait og landscape, horisontal scrolling av alle ting i portrait, og latterlig dårlig funksjonalitet hva annotering gjelder. Markere tekst, ok, kommer ikke langt med det i mange fag. Eksportering? Nope. Importere egne dokumenter inn i iTunes U-oppsettet? Glem det.

 

Fungerer nok fint for elever på barne-, ungdom- og videregående skole-nivå, der å komme seg gjennom ti sider er en bragd og vidoer og styr er nødvendig fpr å holde oppmerksomheten, men når det kommer til høyere utdanning hvor man helst skulle ha vært gjennom hundre sider før middag så blir det som å delta i formula 1 med en iskrembil

Lenke til kommentar

Syns det var en bra løsning jeg. Bøkene som er der nå er jo først og fremst skrevet for ungdomskole/videregående, så de har jo selvfølgelig mye mer illustrasjoner enn de fleste bøker for høyere utdannelse. Det er ikke noe problem om man bare vil lese teksten heller, for setter du iPad'en på høykant, så forandres formatet slik at alt av bilder, diagrammer, etc, flyttes til margen. Da får man teksten presentert på en måte som lar deg lese 100 sider før middag.

 

Å sitte å tulle med PDF'er, scanne egne dokumenter og veksle mellom 2-3 forskjellige app'er avhengig om man vil ta notater eller lese er ingen god løsning.

 

Muligheten til å skrive egne bøker og enkelt fylle dem med vakre illustrasjoner eller til og med interaktive widgets for å illustrere det man prøver å forklare i teksten er en mye bedre måte å lære bort, enn å bare fylle en bok med 500 sider tekst.

 

Muligheten til å oppdaterer "bøkene" etter de er publisert er jo også ganske praktisk og det hadde hjulpet oss i mitt studie hvor jeg og mine medstudenter satt på tilsammen 4 forskjellige utgaver av fagbøkene våre...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...