Gå til innhold

[Løst] Fractal Design Define R3 - er det plass?


Anbefalte innlegg

Heisann ;)

Jeg har tenkt å bygge pc, og jeg lurer på om skjermkortet og vifta får plass i kabinettet. Er det plass til NOCTUA NH-D14. Noen som har dette selv og kan fortelle meg om det er plass eller om det blir litt knapt?

Er det plass til noen av disse skjermkortene:

 

  1. GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB
  2. ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB
  3. ASUS RADEON HD6970 2GB DC GDDR5
  4. ASUS RADEON HD6950 2GB DCII GDDR5
  5. ASUS RADEON HD6950 1GB DCII GDDR5

 

Takker for svar =)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dem er det nok plass til men mer enn 2 tror jeg blir i overkant. :thumbup:

Joa, skal ikke ha alle skjermkortene, men evt hvis noen av de ikke passer er det greit å få vite om de 'andre' mulighetene passer. Så har du noen erfaringer om de passer? Vet at noen passer etter målingene i følge produsentene osv. Men tar ikke det som en sikker kilde alltid greit å få litt hjelp av dere :)

Lenke til kommentar

Er plass til både NH-D14 og ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB! :)

 

Bygde pc for en kompiss i helga med nyaktig de delene. Hver litt forsiktig med minnebrikkene du kjøpte. Vi hadde ASUS P8P67 PRO B3 og Corsair Vengeance sammen med NH-D14. Da ble det akkuratt plass til kjøleren.

 

Har samme version av HK, men jeg har ikke kjøpt Corsair Vengeance i og med at jeg visste at plassen kom til å være knapp, så jeg har normale "low profil" brikker.

Lenke til kommentar

Define R3 støtter skjermkort opptil 29CM og standard GTX 570 er ca 27CM langt.

Gigabyte GeForce GTX 570 SO som å være hakket lengere, så det gjør meg mer tvilsom. Du kan jo også poste dette spørsmålet i Gigabyte sitt forum

Det står på komplett at Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX er 28,1cm. Det gir meg 9mm slingringsmål. Det burde vel være optimalt? Dette er i følge komplett da, vet ikke om versionen som er på Dustin er lik eller hva, men den er vel ikke 90mm lengre av den grunn?

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar

Noen som vet om ASUS RADEON HD6970 2GB DC GDDR5 passer? Det står i følge komplett at den vil være 7mm for stor, men jeg fikk et svar her hvor noen sa at HD6950 passet, som også er 7mm for stor. Så om noen har ASUS RADEON HD6970 2GB DC GDDR5 selv eller kjenner noen som har kortet i et Fractal Deisgn Define R3 kabinett, så skrik ut om det går eller ikke :)

Takker for svar!

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar

Jeg kan teste ASUS HD6950 i min R3.

 

Define R3 er oppgitt til å støtte kort opp til ~29cm. dvs +/- 29cm.

ASUS HD6950 er ikke 70, men 7mm over 29cm.

 

Jeg kan som sakt teste, om jeg får lånt 6950'en til kompisen min.

 

Edit: Her er et bilde av R3 med ASUS HD6950.

Og her er en Youtube video der han vistnok ramser opp alle kortene som går inn/ikke går inn i R3, jeg har ikke sett videoen siden jeg er på jobb og den er 35 minutter lang!

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar

Jeg kan teste ASUS HD6950 i min R3.

 

Define R3 er oppgitt til å støtte kort opp til ~29cm. dvs +/- 29cm.

ASUS HD6950 er ikke 70, men 7mm over 29cm.

 

Jeg kan som sakt teste, om jeg får lånt 6950'en til kompisen min.

Tusen hjertlig takk =) Får håpe på det beste. Kom med feedback om hvordan det gikk da :) (hvis det var plass, hvor mye er det å gå på?)

Er det forresten noen mulighet til å flytte noen av brønnene for plass?

Lenke til kommentar

Ikke uten å skjære sunt noe nei, brønnene er fast. Vet ikke om det er nok å fjerne noen pop-nagler eller noe sånt.

Skjæring er uaktuelt :p Driver ikke med casemodding akkuratt. Men bildet vikret overbevisende :) Så siden det er plass til HD6950, så regner jeg med at det er plass til HD6970 også. I og med at det er oppgitt det samme, noen som vet om det er plass til HD6970 sikkert, og ikke utifra at det er plass til HD6950. Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...