Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig stilig med dem siste oppdateringen. Men om jeg kan spørre, hvor tung kassa di blir? Og hvorfor du valgte stål istedet for aluminium? :)

 

Edit: Nå ble det jo selvfølgelig dobbeltpost, si ifra om det plager deg for mye, så skal jeg flette dem inn jeg :)

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

Utrolig stilig med dem siste oppdateringen. Men om jeg kan spørre, hvor tung kassa di blir? Og hvorfor du valgte stål istedet for aluminium? :)

 

Edit: Nå ble det jo selvfølgelig dobbeltpost, si ifra om det plager deg for mye, så skal jeg flette dem inn jeg :)

 

Vet ikke vekten ennå. Mye som skal inn i den og :) Men blir nok 20kg++ tenker jeg. Kan veie den når jeg er ferdig ;) Valgte stål for det er enklere å sveise og mye stivere. Må nok stivest av litt til i tillegg.

Var inne på tanken på aluminium og, da jeg hadde noen plater liggende, men de var aaalt for myke.

 

"Nå ble det jo selvfølgelig dobbeltpost, si ifra om det plager deg for mye, så skal jeg flette dem inn jeg :)"

Gjør ikke meg noe. Bare hyggelig med interesse.

Endret av Fuglefaen
Lenke til kommentar

Stilig :) Vurderer å bruke stålramme og så aluminium rundt, men hører det er vanskelig å knekke til 90 grader, og at tinnet man sveiser med ikke fester seg. Så jeg tenker det blir til at jeg gjør som deg og bruker stål :) Mitt midi-kabinett veier pokker meg 20kg nå :p Så det er jo ikke så ille da :)

(Men det er et CM Storm Sniper, som jo er av stål, og litt lengre enn det vanlige midi-kabinettet :roll: )

 

Hvorfor valgte du "kube"-oppsett forresten? :) Tenkte selv jeg skulle lage en litt mer "klassisk" tower kasse, men luftgjennomstrømmen på din kasse må jo bli eksemplarisk :)

 

Jau, hehe, tenkte meg ikke helt om før jeg postet, men vil ærlig inrømme at jeg er keen på å se dette prosjektet ferdigstilt altså! :w00t:

Endret av Outcasted
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig :) Vurderer å bruke stålramme og så aluminium rundt, men hører det er vanskelig å knekke til 90 grader, og at tinnet man sveiser med ikke fester seg. Så jeg tenker det blir til at jeg gjør som deg og bruker stål :) Mitt midi-kabinett veier pokker meg 20kg nå :p Så det er jo ikke så ille da :)

(Men det er et CM Storm Sniper, som jo er av stål, og litt lengre enn det vanlige midi-kabinettet :roll: )

 

Hvorfor valgte du "kube"-oppsett forresten? :) Tenkte selv jeg skulle lage en litt mer "klassisk" tower kasse, men luftgjennomstrømmen på din kasse må jo bli eksemplarisk :)

 

Jau, hehe, tenkte meg ikke helt om før jeg postet, men vil ærlig inrømme at jeg er keen på å se dette prosjektet ferdigstilt altså! :w00t:

 

Ble kube pga innmaten :) Og så er det mitt første bygd fra grunnen.

Kunne jo forsåvidt tenkt meg litt mer former på det, men når jeg skal ha 3 radiatorer

med reservoar, pumper osv innvendig så begrenser det litt og. Pluss at baksiden på kabinettet blir stående tett inntil en vegg, så der har jeg ikke mulighet å pumpe luft inn/ut.

 

Sveiset litt på aluminium her tidligere, men hadde ikke riktig gass. Men skjøtene holder

som bare det de. Ellers så kan du jo hardlodde, skal holde mye det.

Jeg kommer til å hardlodde en del på dette kabinettet. Punktsveiser noe og så hardlodder resten.

Lenke til kommentar

Fett! :) Så tenkte du at du skulle ha inntak i bunnen og uttak på topp da, og så ikke ha noe i front eller i bak?

 

Jeg selv vurderte å rotere hovedkort opp slik at I/O er i topp sammenmed kabler o.li. Kanksje det er noe å vurdere? Sånn siden du vil ha den inntil veggen, kan du jo bare skyve den helt inntil og så rute kabler fra toppen til komponenter og strøm. Det å legge en "kasse" over dette igjen ville vært en lur idé ettersom det da ser mer ryddig ut :)

 

Hva synes du om å ha brukt aluminium og så brukt rivets eller skruer til å spenne det, slik at det blir stivt nok? :)

 

Gleder meg til å se oppdateringen på sveisingen :) Hittil ser det utrolig bra ut med oppsettet :)

 

Et tips til du kan tenke på, om du ikke har. Radiator Shrouds :) Disse ser jo ganske bra ut, og viftene står ikke "åpent", samt. støvfilter på alt som tar inn luft :)

Lenke til kommentar

Fett! :) Så tenkte du at du skulle ha inntak i bunnen og uttak på topp da, og så ikke ha noe i front eller i bak?

 

Jeg selv vurderte å rotere hovedkort opp slik at I/O er i topp sammenmed kabler o.li. Kanksje det er noe å vurdere? Sånn siden du vil ha den inntil veggen, kan du jo bare skyve den helt inntil og så rute kabler fra toppen til komponenter og strøm. Det å legge en "kasse" over dette igjen ville vært en lur idé ettersom det da ser mer ryddig ut :)

 

Hva synes du om å ha brukt aluminium og så brukt rivets eller skruer til å spenne det, slik at det blir stivt nok? :)

 

Gleder meg til å se oppdateringen på sveisingen :) Hittil ser det utrolig bra ut med oppsettet :)

 

Et tips til du kan tenke på, om du ikke har. Radiator Shrouds :) Disse ser jo ganske bra ut, og viftene står ikke "åpent", samt. støvfilter på alt som tar inn luft :)

 

Blir noen inntak i bunnen ja, så blir det noen i sidepanelet på venstre side. Uttak blir hovedsakelig fra radiatorsiden, mulig ett par i topp. Bakdel og front blir etter planen "rene" ja.

 

Hovedkortet blir liggende er planen.

 

Går helt fint å bruke aluminium. Går å sveise i det og, men de jeg hadde var for myke og tynne. Litt tykkere og stivere plater så går det fint med aluminium. Rivets er jo mest vanlig i masseproduserte kabinetter, så det funker bra, men blir ikke helt den finishen som jeg ønsker om jeg skulle brukt det.

 

Shrouds og støvfilter har jeg liggende, noen stå på den "gamle" ennå. Så det er med i planen ja.

Endret av Fuglefaen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Fett prosjekt! :)

Har du prosjekttråd på bilen også eller? (evt. på bilform)

 

Takker :)

Jo har en prosjekttråd på bilen og på ett annet forum. Men skjedd lite der på ei stund.

Kommer heller ikke til å gjøre noe med den på ei stund ennå. Har alt for mye å gjøre...

Så den blir stående her ei stund ennå.

 

Hvordan klarte du å feste SpeedClic-en? Er ikke verktøyet beregnet for 6 mm skaft?

 

Hei. Fulgte med flere "overganger" til det verktøyet. Kunne velge fra 6 - 10mm

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...