Gå til innhold

- SIM-fri iPhone kommer i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Gamle NMT-telefoner klarte seg fint uten SIM. De måtte riktignok på verksted for å programmeres med nytt telefonnummer. Selv om disse telefonene ikke må på verksted er i grunnen prinsippet det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med neste iPhone skal du kunne bytte operatør på minuttet.

 

Med neste iPhone kan du kun bruke de operatørene som Apple har godkjent.

Det var det jeg fryktet.

Lenke til kommentar

Man kan vel fortsatt ikke bytte operatør på minuttet. Porterings systemet til leverandørene bruker fortsatt rundt 10 dager på å flytte et nummer fra f,eks Netcom til Telenor.

 

Blir det samme som at kunden får nytt SIM kort hos forhandler, men må fortsatt vente til det blir aktivt hos den nye leverandøren.

Lenke til kommentar

Man kan vel fortsatt ikke bytte operatør på minuttet. Porterings systemet til leverandørene bruker fortsatt rundt 10 dager på å flytte et nummer fra f,eks Netcom til Telenor.

Men hva med de av oss som ikke skal bytte operatør, men likevel sjonglerer med flere operatører og SIM-kort? Var innom Tyskland i fjor, og der kjøpte jeg et lokalt kontantkort for å slippe kostbar data-roaming. Tok meg 2 minutter å skifte SIM og komme på nett med laptop'en til €2,50 pr. døgn, og da slapp jeg å komme tilbake til en 10.000-kroners overraskelse fra Telenor. Etterpå skiftet jeg like kjapt tilbake for å ha mitt eget nummer tilgjengelig.

 

Jeg skiftet SIM flere ganger om dagen, på under minuttet, og trengte ikke koble mobilen til iTunes eller PC en eneste gang. Har liksom følelsen av at det ikke blir like enkelt og smertefritt med Apple sitt nye påfunn.

Lenke til kommentar

Det som kan være et problem dersom Apple krever en andel av inntektene til teleselskapene. Det gjør at de får mindre inntekt, som igjen går utover forbrukeren i form av dårligere tilbud. Nå vil det kanskje ikke bli aktuelt å sette opp prisene, men at det vil bli et stort tidsrom der prisene ikke vil gå ytterligere ned.

Lenke til kommentar

Trodde ryktene om SIM-fri var avkreftet. Flere operatører stormet jo (spesielt amerikanske operatører) når apple patenterte SIM-fri løsning. Apple rykket jo ut med en pressemelding og sa at grunnet hensyn mot leverandører ville SIM-fri ikke bli aktuelt akkurat nå? Skal se om jeg kan finne dette igjen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...