Gå til innhold

Fargefilm for Polaroid er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt hipster-aktig, men jeg liker det!

Hvis vi skal være helt presise, så er det nøyaktig omvendt...

 

virkelig? :dontgetit: Fortell :)

 

+1

 

De ulike appene som mange bruker på telefonene sine for å gi bildene "kule effekter", simulerer ofte slik film og/eller billige plastobjektiver.

 

Francis

Lenke til kommentar

Hvis du forsøkte å lese enten teksten i artikkelen, eller det som stod inne i den quoten du ble forvirret av, så vil du se at det er snakk om å blåse liv i produksjon av en type (hurtig)film fra gamle dager. Og siden telefon med innebygd kamera er relativt nytt, så følger det at det er det nye som er litt som det gamle, at hipster-foto-appene er litt som gamle polaroid, ikke omvendt.

 

En gang i tiden var det helt ufattelig kult at man kunne dele et bilde bare et minutt etter at det ble tatt, det var både gøy, sosialt og for endel rett og slett nyttig. Ulempen var at bildekvaliteten alltid lå et godt stykke etter normal film og dessuten var nokså kostbart, og du kan ikke lage kopier og forstørrelser av polaroidbildene, men du kan selvfølgelig avfotografere dem med vanlig kamera. Siden fordelene var så bra ble det jevnt og trutt solgt og kjøpt stadig bedre slike kameraer og filmen ble litt bedre med tiden og.

Lenke til kommentar

Det er fint at de har fått igang produksjonen igjen, men det er nok noe for de spesielt interesserte.200kr for åtte eksponeringer er ganske mye.I tillegg er jo ikke den tekniske kvaliteten på bildene noe å skryte av.Hipster er forøvrig ikke en app, men en klassifisering av en gruppe mennesker: http://no.wikipedia.org/wiki/HipsterDe blir nok veldig fornøyd når de kan få tak i ny film.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan få "nesten" samme feelingen ved å ta bilde med iPhone, fyre opp Lo-Mob appen og velge "Family Instant 2 outdated"-konverteringen.

 

Annet enn fraværet av "shake it like a Polaroid picture"... ;)

 

(Tenkte å nevne kombinasjonen Hipstamatic og Polarize i stedet for, men Polarize virker av en eller annen grunn ikke på min 3GS...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...