Gå til innhold

Antec P180 får en ansiktsløftning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser flott ut :thumbup:

Kommer til å følge med, gleder meg til bildene som kommer :)

 

Takk :) Kommer en haug med bilder i dag, har mye bilder underveis. Er godt i gang - gammel hardware er tatt ut, kabinettet er strippet og de første lagene med maling begynner å komme på. Ikke verst for en helgs arbeid :) Man lærer underveis, så ting tar tid. Oppdager sider ved P180en jeg aldri har tenkt over før, hehe.

 

Back to work!

Lenke til kommentar

Den siste der er en P180 mini (mATX størrelse), og ikke en P193.

 

Ellers ser det bra ut. Ser frem til å se hvordan det blir. Jeg skulle gjerne gjort noe med mitt P183 også, men får aldri tid til å gjøre det.

 

Aaah, P180 mini er det ja :)

 

P183 er et fint kabinett, det meste av endringene jeg gjør i min er allerede gjort i P183 (ventilasjon, hull til kabler osv.) Eneste for min del er at jeg ikke liker det nye utvendige designet, liker at P180 er så rent og pent, for å si det sånn.

 

Syns du skal ta deg tid til å modde den, jeg ;)

Lenke til kommentar

Må nesten si at det du gjorde med Mybook'en din var ganske sweet.. Hva slags lakk brukte du?

 

Jeg bruker billig CRC billakk fra Clas Ohlson, grå primer og blank hvit/sort. Ikke særlig god dekning (må ha mange lag) og den kan være litt vanskelig å få jevn, men om man varmer den litt opp før bruk og ellers bruker sunt lakkeringsvett blir den ikke så verst :)

 

Tipsene jeg fikk var:

 

- Puss ned det du skal lakke med 1200 sandpapir, og vask det hele i fettløsende såpe (Skyll GODT!)

- Varm opp boksen i varmt vann i 5-10 minutter før bruk

- Ca. 30 cm avstand

- Ikke spray i kaldt vær, eller på kalde metalldeler. Romtemperatur er fint.

- Skikkelig grunning

- Våtpussing med fint sandpapir for hvert andre strøk eller så

- Mange, tynne lag

- Polering med voks etter at lakken har tørket helt (1-2 uker, visstnok. Det har ikke jeg gjort enda)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte Mybooken, åssen sitter selve "dekselet" du har lakka fast på den? Mye plunder eller enkelt å ta av?

Har et par slike disker selv som kanskje trenger annen farge :p

 

Edit: Bilder av selve prosessen med å ta det av?

 

Hei aGal! Dekselet sitter som støpt, det tålte overraskende mye og fikk ingen skader da jeg tok det av.. men lett var det ikke.

 

Tok utgangspunkt i denneog denne guiden, som ikke stemte nøyaktig med min versjon av disken. Litt prøving og feiling, et par kredittkort og litt brute force så gikk den av til slutt :) Bare unngå å "brekke" langs kanten, du kan utsette dekselet for ganske mye, men om du brekker utover for å løsne det får du stygge merker.. og bruk noe av plast, ikke en flat skrutrekker f.eks.

 

All lakken er jo på utsiden, så den sitter like tett og fint som før.

 

DSC_0065-1.jpg

 

Her er et bilde av disken etter at jeg pusset den ned, det er det eneste prosessbildet jeg fant. Jeg eksperimenterte litt med åpningen, men endte opp med å tett igjen skaden jeg lagde med epoxy, pusse ned på nytt, og borre tre hull i stedet.

 

Takk KongKake! :) Satser på at det blir bra!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...