Gå til innhold

PC fryser når den kjører Dirt 2, trenger hjelp


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Jeg kjører Colin Mcrae Dirt 2 spillet på min PC. Dette er Games for windows LIVE.

 

Problemet er når jeg har kjørt 2-3 race så fryser PC'en hver gang og jeg må holde inne AV knappen for å restarte systemet. Jeg trenger hjelp til å bli kvitt dette problemet?

 

SYSTEM:

Skjermkort: ATI 5970

Prosessor: I7 975 quad core

Ram: 12GB

Harddisk: 128GB SSD

Oppløsning: 1900x1080p

Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64bit

 

EKSTRA:

Kjøres på maksimalt grafikk innstillinger

Kjøres på 42" Philips TV som ekstern skjerm

Kjøres gjennom HDMI kabel fra PC til TV

Spillet er lastet ned fra Steam

Spillet kjøres helt fint uten lagg eller andre forstyrrelser

Spillet kjøres mens det er tilkoblet Windows LIVE og bruker min Xbox LIVE gamertag

 

Prøver å unngå reinstallasjon siden det er nedlastet fra Steam og vil da miste savegames og Achievements progress.

 

Jeg trenger hjelp til å bli kvitt dette problemet uten reinstallasjon?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Forklarer seg vell selv hvorfor den fryser :S

 

Oversetter du dirt fra engelsk til norsk blir det : dritt

 

kanskje pc'en din ikke tåler dritt, kanskje du har vore så forsiktig med den å tørket støv av den hver eneste dag? så når den såg litt dritt fekk den frysninger?

eller?

Endret av bjoagutt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vi har strengt tatt ikke vært så opptatt av å fjerne støvet fra PC'en da den har 5 vifter som fjerner det automatisk fra kabinettet. Det er ingen problem med temperaturen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nå må vi helst holde oss til topic her...

 

Noen som har en generell løsning på dette? spillet er ubrukelig når det oppfører seg slik at det krasjer med en gang etter start. Har prøvd å senke grafikken til det dårligste, har prøvd å spille kun med hovedskjermen men det hjelper ikke.

 

Av installering er ikke et alternativ da vil den tømme "cache eller bufferen" for achievement progress noe som gjør at jeg kan like gjerne slette savegames itillegg siden jeg må begynne absolutt på nytt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Nei jeg får ikke en sånn lyd, og jeg har en lydbrikke på hovedkortet som jeg bruker så jeg er usikker på om jeg har noe lydkort. Mitt hovedkort er Gigabyte X58A-UD7 med USB 3,0. Jeg har ikke testet spillet enda men jeg har forsøkt dette:

 

Installerte Direct X11 (for første gang eller på nytt aner ikke) og deaktiverte Crossfire på ATI 5970, men jeg må først teste spillet for å sjekke om dette gjorde susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...