Gå til innhold

Feil på enkelte Sigma-objektiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om journalisten kunne være så snill og om mulig å undersøke hvordan feilen arter seg ville det vært fint. En så korrekt feilbeskrivelse som mulig kunne vært nyttig å ha så man vet hva man skal se etter. Er det noen spesielle forhold som fremprovoserer dette osv. Kjøpte selv objektivet på FV for en uke siden, og mitt objektiv er midt i nummerserien, og jeg er derfor naturlig nok interessert i å ta ondet ved roten.

Lenke til kommentar

Har et av de omtalte objektivene men har ingen aning om det kan være en feil på det eller det bare er slik de blir laget. Blir dessverre ikke noe klokere av denne artikkelen og siste svar heller.

 

Mitt 120-400 objektiv er ikke like fast til kameraet når det er montert som mitt Tokina og Nikon objektiv er. Det bråker også litt mer når det fokuserer og jager litt innimellom, i tillegg til at der er en litt hul lyd når fokusmotoren skifter dreieretning. Det er det eneste jeg har oppdaget på mitt objektiv så langt som er forskjellig til mine andre objektiv.

Om dette er den omtalte feilen eller om det er valg som er gjort i produksjonen for å holde prisene nede har jeg ingen mulighet til å vite.

 

Så det hadde vært hyggelig med litt mer utfyllende informasjon for oss vanlige dødlige så vi vet hva vi eventuelt skal se etter av symptomer.

Lenke til kommentar

Hvis du tror det er feil på objektivet, tar du kontakt med butikken der det er kjøpt. Hvis det har kommet til Norge gjennom offisiell importør vil normalt denne (Fotovideo eller Elitefoto/Axel Johnson) bistå forhandleren, ellers er det nok litt forskjellig hvordan andre forhandlere vil løse dette.

 

[på med medfotograf-hatten]

Lykke til! Har vært i tilsvarende situasjon selv, og det er alltid litt stressende frem til en får endelig avklaring. Jeg ville ikke bekymre meg om det ikke er veldig tydelig avvik ut fra hva vi har sett (og skrevet).

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt dette objektivet for en uke siden. Da jeg var hos forhandleren og skulle prøve det, fikk jeg et eksemplar som jaget att og fram med autofokusen og slo seg aldri ned på et motiv. Skikkelig slitsomt!!Det var en opplagt feil, og jeg fikk prøve et annet som oppførte seg helt normalt. Tror kanskje dette kan være en feil de refererer til! Er iallefall fornøyd med eksemplaret jeg fikk :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...