Gå til innhold

3D Ready skjerm


VxVidoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"3D Ready" er vel egentlig ikke noen satt standard enda, bare ett salgs-triks ala "HD-klar" for mange år siden. Det nermeste man kommer en 3D-standard er HDMI 1.4, som inneholder en god del kriterier til 3D-støtte.

 

Der er ingen 24" 120Hz skjermer på det norske markedet enda. Det nermeste er den nå teknologisk aldrende Samsung 2233RZ på 22".

 

I slutten av mai kommer ACER GD245hq, en 24" skjerm som støtter 120Hz over DVI (men ikke HDMI), Dustin har lagt ut denne til ca. 3560,-

 

Samsungen ligger på ca. 3000,- og er ifølge de som har begge svært underlegen den kommende Acer-modellen på mange områder.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010382394.aspx

 

Skjermen er på det amerikanske markedet og dukker stadig opp sørover i europa.

 

Selv venter jeg på Acer'en, da kan jeg endelig kaste 22" trinitron'en jeg har brukt til 3D-spilling siden 2001.

 

120Hz er altså det du trenger for å få "3D" med brillene til nVidia, bare så det er klart.

Lenke til kommentar

Vil tilføye at det finnes alternativ til Samsung 2233RZ 22" på markedet allerede.

 

Alienware OptX 2310 støtter 120hz, 23" og er kjent som den beste 120hz skjermen for tiden. Kjøpes på dell.no og dustinhome.no. Har selv denne skjermen og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Ah, hadde gått meg hus forbi at Alienware-skjermen hadde kommet til norge allerede. Ja, den er helt klart den beste 120Hz PC-skjermen på det åpne norske forbrukermarkedet nå. Har i det siste sett Viewsonic sin 22"(?) også, men da er fremdeles Samsungen minst like god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...