Gå til innhold

Bluetooth blir kjappere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+564321354

Kuuuuult!!!

Det høres fett ut!

Når kommer disse mobiltelefonene? Er det fremtidens mobiler som bare er skjermer man kan krølle sammen og putte i lommen som en papir rull?

Lenke til kommentar
Synd av Samsung Wave kommer med Bada, et knakende jalla operativsystem..

 

"La oss se hva som skjer om vi slenger Iphone OS, Android og et knippe fancy sludder i en hurtigmikser!" :mad:

 

Hehe, jeg kan forsåvidt skjønne at Bada ikke ser så unikt ut. Hvordan Bada skal skille seg ut i haugen med like og ulike operativsystemer har også vært et av de første spørsmålene jeg har stilt samtlige Samsung-folk jeg har snakket med her nede. Såvidt jeg har fått forklart skal bada tjene et formål som ikke umiddelbart er innlysende. Hver gang samsung kommer opp med ny maskinvare til telefonene sine, må de vente på at andre skal rekke å gjøre endringer i operativsystemene sine, med mindre de bruker sitt eget proprietære system. Dette forsinker lanseringen av ny og spennende maskinvare, som nye prosessorer, sterkere grafikk eller nye skjermløsninger.

 

Det Samsung mener skal skille Bada fra resten av operativsystemene er kanskje ikke først og fremst i selve systemet - men i maskinvaren man får systemet med. Ved at de styrer hele gildet fra A til Å kan de utvikle programvare og maskinvare samtidig og få ting ekstra tidlig ut til markedet. Dermed så kan vi se frem til at noen av Samsungs aller feteste telefoner kommer ekstra tidlig på markedet, fordi man slipper å vente på en tredjepart som må tilpasse systemet sitt, eller på at Samsung skal tilpasse et system som i utgangspunktet er laget av tredjepart og ikke 100% med tanke på deres maskinvare eller grensesnitt (Touch Wiz).

 

På designsiden er det ikke så fantastisk mye som skiller Bada fra de andre systemene der ute. Men på Wave er det iallfall noe av det aller raskeste jeg har prøvd, og så lenge det ellers er godt nok og har de funksjonene man trenger - kan jeg ikke se at det behøver å skille seg så veldig ut dersom maskinvaren er overlegen det konkurrentene kommer med. Jeg er generelt en utålmodig kar, så hastighet er et av de aller viktigste momentene med programvaren på en telefon. Bada virker først og fremst som et knakende artig forsøk på å gå konkurrentene "i næringa" med kraftig maskinvare som Samsung selv produserer. Så lenge det fungerer mener iallfall jeg at det høres ut som svært god stemning :)

 

Toast Is Pimp!: Wave bruker ikke Android. Den kjører Samsung Bada som er et smarttelefonsystem utviklet av Samsung selv, men basert på Linux - på samme måte som Android.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...