Gå til innhold

Compaq Mini 311c


oddi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom ION LE og vanlig ION var at DX10 støtten forsvant? Vil det ikke yte sånn ca. likt som det vanlige? DirectX 10 krever jo i utgangspunktet mer..

 

Sett på maskinen selv, men jeg irriterer meg over at den ikke har Windows 7. Maskinen ble jo lansert i USA med XP mens man ventet på W7 kom ut trodde jeg..

Lenke til kommentar

Jeg gikk til innkjøp av denne maskinen og må si meg særs fornøyd med selve maskinen. Jeg er selvfølgelig like skuffet som resten over at den kun kom med 1 GB minne og win xp samt n270 når den kom men valgte likevel å kjøpe den

Har satt inn 2GB minne til slik at jeg har til sammen 3 GB. dette var den enkleste sak i verden og det fugerer flott. Har også kasta ut windows XP og lagt inn Win 7. Har nå også fått inn flas 10.1 betaen slik at jeg har støtter for hardware dekoding av hd i bla.a. youtube.

 

Så langt er jeg utrolig fornøyd med den lille maskina. Den spiller av HD-video som en drøm, forutsatt at du bruker en mediaplayer som støtter hardware dekoding. Jeg kan fint spille wow med den, til og med gjenoføre raids, selv om det er et stykke fra optimalt. Og maskinen har god batterilevetid. Bruker den selv hele dagen på universitetet og trenger ikke å lade den opp. Med lav lysstyrke og avskrudd wifi når jeg ikke trenger det har jeg fått over 7 timer ut av maskina... Dog ved vanlig bruk er den nok på rundt 5 timer litt mer.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å bytte rambrikke i denne maskina. Alt du trenger å gjøre er å skru ut 2-3 skruer på undersiden som fester ett lokk ta av lokket og det første du ser på er harddisken og et helt tomt minnespor. Så er det bare å sette i minnebrikken skru sammen igjen og starte opp maskinen.

 

Jeg har selv bestilt meg en 64GB ssd-disk til den lille tassen. På dette viset begynner jeg jo å ha betalt endel for maskina. Men er så fornøyd med den at jeg synes den fortjente det. Særlig ettersom denne maskinen er maskina jeg kaster i sekken før jeg løper ut døra, mao blir den lit røft behandlet og føler da at ssd gir meg litt ekstra beskyttelse på data som er lagret.

 

Når det gjelder spill så tror jeg nok at jeg må prøve å finne noen andre drivere, cs 1.6 gir meg mellom 15-80 fps. på wow derimot har jeg stort sett mellom 20-30 fps, alt satt på minimum og ikke i byer. I byer dukker jeg ned mot 6-7 på tett befolkede steder. Dette er i 1366x768. Warcraft 3 har jeg kun kjørt i 1024x768 og dette gikk glatt som smør. Vet ikke om det er drivern eller at wc3 ikke støtter 16:9 format.

 

har også testa litt hl2 og portal og begge spillene er spillbare om enn noe lugging noen ganger.

Lenke til kommentar

Fire litt negative saker:

 

1. Vifta går alltid. Den er ikke enormt støyende, men du hører den om det er stille i rommet.

2. Harddisken høres, ikke enormt. Men den høres. Det finnes stillere 160gb-modeller på markedet..

3. Kom ikke ferdiginstallert. Det tok ikke sååå lenge, men det er litt irriterende og unødvendig at den ikke er booteklar.

4. Fellesnordisk tastatur. Maskinen er egentlig lekker, hvorfor hærpe det med å spare 10 øre per maskin?!

 

Ellers er det en fin-fin liten maskin. Gleder meg til å bli bedre kjent med den.

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått maskinen nå. Den ser flott ut som bare det! Skal få hivd i 2gb med ram ekstra også så blir den nok bra!

 

Jeg prøvde en youtube-video i HD-kvalitet og det hakka som bare det. Har dere noen tips til hva som må gjøres? Burde jeg oppdatere driverene fra NVIDIA?

 

 

 

Asus'en har bedre batterilevetid, mens Compaq'en har mye bedre grafikkytelse. Når det gjelder ergonomi, så tør jeg ikke uttale meg - har ikke tastet på en Asus 1101HA. 311c'en har et helt greit tastatur og en grei touchpad.
Endret av olavkige
Lenke til kommentar
Jeg har fått maskinen nå. Den ser flott ut som bare det! Skal få hivd i 2gb med ram ekstra også så blir den nok bra!

 

Jeg prøvde en youtube-video i HD-kvalitet og det hakka som bare det. Har dere noen tips til hva som må gjøres? Burde jeg oppdatere driverene fra NVIDIA?

 

 

 

Asus'en har bedre batterilevetid, mens Compaq'en har mye bedre grafikkytelse. Når det gjelder ergonomi, så tør jeg ikke uttale meg - har ikke tastet på en Asus 1101HA. 311c'en har et helt greit tastatur og en grei touchpad.

 

skaset dette fra en erfaring på komplett:

 

En liten oppklaring: maskinen har egentlig en ION GPU, men for å få utnytte dette må man bruke hacka driver, evt. bruke et lite verktøy fra HP som setter den til å være full ION. Søk på nett etter 'mini 311 dmi vista' og se på første treff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...