Gå til innhold

[Løst]Dårlig erfaring fra Komplett ved garantisak


Anbefalte innlegg

Skjermen min ble en dag svart. Etter mye feilsøking kom jeg frem til at det måtte være det nesten nye hovedkortet som var synderen. Jeg leverte inn dette til Komplett og fikk etter en uke beskjed om at de hadde fått liv i det igjen. Jeg tok det med hjem, men vel hjemme var jeg like langt. Fremdeles svart skjerm.

 

Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte levere inn hele pcen for at de skulle finne ut hva som var galt. Dette ble da gjort. Etter en ny uke fikk jeg beskjed om at hovedkortet nå var skiftet og at de hadde tatt ut noe minne da denne også var feil på.

 

Dette skal Komplett ha 580kr for. Jeg klaget på denne avgjørelsen da hovedkortet tydeligvis var problemet hele tiden. Men hos komplett har de hengt seg opp i RAM-brikkene.

 

Hadde det vært minnebrikkene som var problemet så hadde jeg selvsagt betalt uten å være vrien, men jeg testet selvfølgelig alle minnebrikkene hver for seg når jeg feilsøkte. Maskinen startet ikke opp av den grunn. Så det var tydeligvis hovedkortet som var synderen hele tiden. Hva syntes dere om denne saken?

 

Legger ved hele mail-forløpet nedenfor.

 

 

 

> > > > > Melding fra Kundesenter:

> > > > >

> > > > > Hovedkortet ble funnet defekt. Byttet ut defekt hovedkort med vare 352402 fra

> > > > > ZFD362347. (ASUS P5Q Deluxe)

> > > > >

> > > > > Et av minnekit'ene ble funnet defekt. Ikke kjøpt på komplett. Det defekte

> > > > > settet ble demontert og ligger i antistatisk pose i

> > > > > hovedkortesken.

> > > > >

> > > > > Testet gjenværende minne med Memtest86+ v4.00 - OK

> > > > > Testet PC med BurnInTest 6.0 - OK

> > > > >

> > > > > Maskinen er testet etter reparasjon og funnet OK i henhold til kundens

> > > > > feilbeskrivelse. Selvbygd PC - timepris for feilsøking

> > > > > påløper (1 time).

> > > > >

> > > > >

> > > > >

> > > > >

> > > > > Produkter:

> > > > >

> > > > > 1 STK 200122 PC-rep. Service/Verksted timepris

> > > > >

> > > > >

> > > > >

> > > > > Totalt:

> > > > >

> > > > > Netto 464,00

> > > > > Frakt 0,00

> > > > > MVA (25%) 116,00

> > > > > Totalsum 580,00

> > > > > _____________________________________

> > > > >

> > > > >

> > > > >

> > > > > Når ordren er klar for utlevering vil du motta nytt varsel (Mail eller SMS)

> > > > > med referansenummer for henting.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

> > > > >

> > > > > Heisann

> > > > >

> > > > > Jeg har nettopp vært å hentet min PC etter at den ble levert inn forrige uke.

> > > > > Som dere ser av mailene nedenfor leverte jeg ført inn hovedkortet på 2

> > > > > måneder fordi jeg var sikker på at det måtte være dette som var defekt. Jeg

> > > > > hadde selv feilsøkt med andre komponenter for å finne ut av dette.

> > > > >

> > > > > Jeg fikk etter en uke beskjed om at hovedkortet ikke hadde vært defekt. Alt

> > > > > som skulle til var en clearing av CMOS. Dette hadde jeg naturligvis prøvd

> > > > > selv uten hell. Jeg tok alikevel hovedkortet tilbake og satte det inn i min

> > > > > egen maskin. Samme reslutat. Maskinen postet ikke. Prøvde å sette den sammen

> > > > > på en antistatisk poste utenfor kabinettet med samme resultat.

> > > > >

> > > > > Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte levere inn hele maskinen. Jeg gjorde

> > > > > dette og får så beskjed om at det faktisk var hovedkortet som var problemet.

> > > > > Sammen med et kit RAM. Men jeg hadde testet med single RAM brikker før jeg

> > > > > leverte inn maskinen uten at den postet av den grunn.

> > > > >

> > > > > Er det da riktig at jeg skal betale for en time PC-rep? Det var jo faktisk

> > > > > hovedkortet som var defekt? Skal ikke dette gå på garantien?

> > > > >

> > > > >

 

> > > > >

>-----------------------------------------------------------------------------------

> > >>

> > >>

> > >> Hei!

> > >>

> > >> Hovedkortet ble byttet på garanti, men det satt i noen minnebrikker som også var defekt. Det tok litt tid å finne ut dette og disse var ikke solgt av oss og dermed fikk du gebyr.

> > >>

> > >> Med vennlig hilsen,

 

> > >> Komplett.no

> > >>

> > >

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

> > >

> > >

> > > Hei

> > >

> > > Jeg forstår at det var noe galt med en av minnebrikkene mine. Jeg har også

> > > bestillt nye minnebrikker av dere. Skal hente disse i morgen: "1 STK 334243

> > > Crucial DDR2 PC5300 4GB KIT CL5"

> > >

> > > Men det var jo ikke dette som gjorde at maskinen ikke postet. Maskinen postet

> > > ikke fordi hovedkortet tydeligvis hadde en periodisk feil.

> > > Dette kunne vært funnet ut første gangen jeg leverte inn hovedekortet på

> > > garantien. Hadde dette blitt funnet ut da hadde jeg sluppet å betale noe.

> > > Syntes derfor det er feil at jeg må betale nå.

> > >

> > > Hadde det vært noe annet som var feil som gjorde at maskinen ikke postet

> > > hadde jeg selvfølgelig ikke diskutert på denne måten, men mener fremdeles at

> > > det er feil av dere å ta betalt for dette.

> > >

 

> > >

> > >

> > >

>>

>>

----------------------------------------------------------------------------------------------

>> Hei!

>>

>> Våre teknikkere feilsøkte først maskinen pga. no post. Dermed fant de ut at hovedkortet ikke fungerte og dette ble byttet. Når de testet maskinen på nytt var det fortsatt en feil på systemet og de måtte bruke litt tid på å feilsøke komponentene på nytt. Da fant de ut at minnebrikkene ikke var defekt og disse var ikke kjøpt av oss og dermed måtte de ta betalt for det ekstra arbeidet ved å feilsøke deler som vi ikke hadde garanti på.

>>

>> Med vennlig hilsen,

>> Komplett.no

>>

>

---------------------------------------------------------------------------------

>

> Hei igjen

>

> Spørsmålet er jo egentlig om den defekte minnebrikken gjorde at systemet ikke

> postet. Det er jo tross allt det som dere ble bedt om å fikse.

>

> Når jeg leverer inn en bil til reperasjon av eksosanlegget ønsker jeg ikke å

> betale for at de lakkerer over noen riper jeg hadde i lakken.

>

> Så hadde deres teknikere funnet feilen på hovedkortet første gangen jeg

> leverte dette inn hadde jeg sluppet å levere inn hele pcen.

>

>

>

>

>

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Flere dager senere sendte jeg ny epost:

 

>

> Hei

>

>

> Har ikke fått noe svar på eposten nedenfor. Har nå mottatt regning fra dere,

> men om jeg ikke hører noe fra dere innen kort tid regner jeg med at jeg kan

> se bort ifra den.

>

>

>

>

>

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Hei!

 

Faktura blir stående da maskinen er selvbygd. Dette står klart på feilmelding skjema som ble sendt inn med maskinen.

 

Med vennlig hilsen,

 

Komplett.no

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>> Hei!

>>

>> Våre teknikkere feilsøkte først maskinen pga. no post. Dermed fant de ut at hovedkortet ikke fungerte og dette ble byttet. Når de testet maskinen på nytt var det fortsatt en feil på systemet og de måtte bruke litt tid på å feilsøke komponentene på nytt. Da fant de ut at minnebrikkene ikke var defekt og disse var ikke kjøpt av oss og dermed måtte de ta betalt for det ekstra arbeidet ved å feilsøke deler som vi ikke hadde garanti på.

>>

>> Med vennlig hilsen,

>> Komplett.no

 

Jeg har merket ut det jeg henviser til.

Du spurte de vel aldri om å få pcen din opp å gå, men heller om ett hovedkort som fungerer? At de velger å teste pcen din en gang til får vel være deres problem.

 

Desverre så vet jeg ikke hvordan du kan få løst dette, men tipper vel det har noe med furbrukerombudet å gjøre.

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar

Ja her bør komplett snarest ta rev i seilene og sende deg en kreditnota på beløpet de har fakturert deg. De er veldig glad i å slenge ut med: "det står på returskjemaet". Da bør de jammen ta seg tid å lese gjennom dette selv og se hva som faktisk står der. Ber man om feilretting på en "no post" så skal man ikke automatisk feilsøke andre type feil i samme slengen, i hvertfall ikke når det ikke er avtalt og vil påføre kunde kostnader.

 

Greit nok at komplett har vært "hyggelige" og sjekket at alt fungerer som det skal, men det har jo ikke kunden bedt om!

Lenke til kommentar

La oss snu litt på flisa å sette probelmstillinga til:

Kva om komplett hadde levert ut ein pc dei viste at ikkje fungerte?

 

For å samanlikne dette med lakkskader blir ikkje reellt, ta heller å samanlikne det med defekt forgasser, når bilverkstaden har skifta registerreim.

Trur det hadde blitt vel så mykje bråk om maskina ikkje hadde fungert når TS hadde fått den tilbake.

Lenke til kommentar

Poenget er at du hadde feil på rambrikkene dine, og komplett avdekket dette, slik at du skulle få greie på hvorfor maskinen din ikke virket. Dette er helt normalt for Komplett å gjøre slik at de finner ut av problemene. Jeg synes ikke det er urimelig det kravet som er fra Komplett, men jeg skjønner at det er mulig å henge seg opp litt når du kommer fra det ståstedet at du bare ville bytte hovedkortet på garantien. Synes du skal betale komplett og få saken ut av verden, da det ikke er urimelig av dem å ta betalt for den sjekken de har gjort.

Lenke til kommentar
Poenget er at du hadde feil på rambrikkene dine, og komplett avdekket dette, slik at du skulle få greie på hvorfor maskinen din ikke virket. Dette er helt normalt for Komplett å gjøre slik at de finner ut av problemene.

 

Poenget mitt er jo at jeg først leverte inn hovedkortet for å få dette byttet. Fikk det tilbake med beskjed om at det virket..... Jeg fikk det fremdeles ikke til å virke og fikk da beskjed om at jeg måtte levere inn hele maskinen min for at de kunne feilsøke. Når det ble gjort fant de ut at faktisk hovedkortet måtte byttes.

 

Hadde de funnet ut dette første gangen hadde det jo ikke vært noe problem.

 

Rambrikkene hadde muligens en feil på seg, men jeg har merket svært lite av det. Det har vært et par ganger spill har hengt seg opp, men det er det jeg kan huske. Jeg er 100% sikker på at minnebrikkene ikke var grunnen til at maskinen ikke postet.

Lenke til kommentar
Er det ikke dumt å bygge sammen pcen en antistatisk pose? Leder ikke den på utsiden, for å beskytte det på innsiden? Er ingen ESD ekspert, men kanskje du var så uheldig at rambrikken din gikk fyken?

 

Eller at deffekt HK er skyld i at RAM-brikken røk?

 

Ikke gi deg på denne. Dersom de er en smule kundevennlig så snur de, hvis ikke bør du kontakte forbrukermyndighetene. Er jo helt hull i hodet å fakturere når den egentlige feilen var komplett sitt ansvar. Går virkelig ut fra at de bruker egene komponenter for å teste at ting fungerer etter HK-bytte. Det er ikke deres ansvar å sjekke hvorvidt resten av HW fungerer. Det må i såfall avtales på forhånd.

Lenke til kommentar
etter og ha hatt 3retursaker med komplett hvor alle kunne vært behandlet bedre av aper kjøper jeg ikke annet fra komplett enn ting jeg vet jeg kan ta returen rett til produsent om noe skjer.

 

Uenig i det du sier om kopletts service.

I mitt fall så var det Producenten HP med min ødelagte laptopp som kranglet mere en komplett, Laptopen med hardwarefeil 5 serviceturer og reparerad til ca 14000:- og efter 6 månader fick "hevet" kjøpet..hade det varit Komplett som fikset garantin er jag mere sikker på att det blivit behandelt førnuftigt.

Lenke til kommentar

jeg betegner ihvertfall ikke slurv 3av3 ganger som bra service.

av samtlige mine 3returer har jeg beskrevet feilen tydelig samt hvordan fremprovosere på ene det var nødvendig, har også vedlagt utskrift av diagnostic som viser feilen.

 

2 av returene ble hele pcn sendt inn, første ble ingenting gjort og returnert med samme feil, andre gangen ble en feilfri del byttet så returnert med defekte delen fortsatt i maskinen.

tredje var et skjermkort hvor sli broen var defekt(2i1 kort), skrev i feilmeldingen at det fungerer normalt om ikke sli brukt, fikk det tilbake med beskjed om at kortet var ok fortsatt med defekt sli bro.

Lenke til kommentar
<br />komplett skulle selvfølgelig ha avklart dette med kunden før de gjorde noe som koster kunden penger..<br /><br />det gjorde de ikke, og da får de ta det på egen kappe<br />
<br /><br /><br />

 

Dette er det jeg hadde forventet av en stor bedrift som Komplett. De kunne sendt en mail eller ringt. Noe slikt som dette:

 

"Beklager alt styret med denne dataen din, men vi har nå funnet ut at hovedkortet faktisk var defekt. Det var rart at ikke våre teknikere fant ut av dette første gangen. Vi har nå byttet ut hovedkortet i ett nytt et. Dette har vi gjort på garantien.

Men vi har nå oppdaget at det er noe annet galt i tillegg. Vi får en feilmelding når vi kjører BurnInTest 6.0. Ønsker du at vi skal fortsette å feilsøke? Dette vil i tilfelle bli på din regning, slik at vi får dataen 100% oppe å gå. Eller ønsker du den tilbake i dag?"

 

Da hadde de ihvertfall hatt 1 stk fornøyd kunde her i gården.

Lenke til kommentar

Jøsses... I dag fikk jeg inn ny faktura fra Komplett. Jeg regnet igrunn med det var en purring, men når jeg åpnet den så jeg at det var en kreditering:

 

Den hadde en tekst som følger:

 

"Etter feil informasjon fra min side legger jeg ved en kreditering på verksted timepris. Husk! Sender du en maskin inn som du har bygget selv påløper det en timepris som verksted bruker til å finne feilens selv om en komponent er øderlagt. Dette står på sidene våres. Jeg ordla meg litt feil i e-post saken vi hadde og faktura blir nå kreditert så du kan se bort i fra denne.

 

Mvh

Komplett.no"

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...