Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - jonas27389 - Canon EF 50mm f/1.4 USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

k.n.b: Takk skal du ha. Likte godt ditt bilde fra Fornebu også. Jeg synes din komposisjon og bildets innhold er så bra at det ikke er nødvendig med så sterke farger/kontraster. Mitt bilde hadde nok ikke funger like bra uten fargene, det var jo nettopp derfor jeg så bygget som et potensielt bilde også..!

 

arnold_layne: Takk for kritikk, hvordan tok du forresten profilbildet ditt? Macro..?

Lenke til kommentar

3. Oktober - Foucaults Pendel

 

I dag ble det et bilde fra Realfagsbygget på NTNU. Bildet er sammensatt av 3 bilder som viser forskjellige posisjoner av Foucaults pendel. Pendelen henger i enden av en 25 meter lang vaier og brukes for å bevise at jorden er rund. For en observatør vil det se ut som at pendelens svingninger roterer, men egentlig pendler den frem og tilbake på samme sted mens jorden roterer. Mer info om Foucaults pendel.

 

post-66584-1254662587_thumb.jpg

 

 

Lukkertid: 1/80, 1/80, 1/60 sek

Blender: f/1.4

Iso: 200

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar

k.n.b: Speilingene i kulen ble ganske bra, bortsett på kulen i midten, bommet nok litt på fokusen der, er nok p.g.a den litt lange lukkertiden. Er heller ikke helt fornøyd med photoshoppingen her, det var ikke helt enkelt pga ulik bokeh/fokus på de tre bildene.

iamluka: Tenkte ikke på lukkertiden før jeg kom hjem. Burde gjerne hatt lik tid på alle bildene, kulen i midten var eksponert litt ulikt de to andre, noe som var litt irriterende i photoshop...

Lenke til kommentar

4. Oktober -

 

I dag tenkte jeg egentlig å få tatt et bybilde, men den planen gikk i vasken da minnekortet ble glemt igjen hjemme. Fryktelig irriterende..!

Derfor ble det et portrett i dag. Har ikke skikkelig blits til kameraet, så belysningen ble en lampe rettet mot taket. Med skikkelig belysning kunne jeg kanskje fått til noen skyggekontraster. Likevel ble jeg godt fornøyd med resultatet i dag, synes den enkle belysningen passet bra :)

 

post-66584-1254691005_thumb.jpg

 

 

Lukkertid: 1/15 sek

Blender: f/1.4

Iso: 100

 

 

atoftemo: Takk for hyggelig tilbakemelding. Hjelper på motivasjonen :)

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...