Gå til innhold

Sniktitt: Dragon Age: Origins (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette så forholdsvis søtt ut, men jeg synes at utgangspunktet gjør at det virker som man har begrensede valgmuligheter. 6 raser, 3 klasser. Hvordan skal vi finne ut som følgesvennene våre har vaglt warrior, men fokusert på preste-stil, eller om de f.eks. kjører en snikmorderstil? Gjennom dialoger? Utseende? Eller hyre inn og sparke dem om de viser seg å ikke være presten en trenger, men snarere en barbar?

 

Regner med at valgmulighetene blir større utover, ettersom man kan velge egenskaper og slikt. Men i skriftform virker dette fremdeles som et litt fattig spill vedrørende valgmuligheter. Jeg er forøvrig fornøyd med at man kan kjøre det direkte i Baldurs Gate stil, da jeg ser for meg at det kan bli rotet om man skal se bakdelen av de bakerste folkene.

 

Det blir i alle fall spennende. Det kan ingen si noe på.-..

Lenke til kommentar

Det her kan vise seg å bli særdeles interessant. Så langt har de pirret min nysgjerrighet, så da er det bare å vente på mer informasjon. Tre klasser var litt tynt kanskje? For min del går det bare i rogue og mage (sorcerer) i NWN så jeg føler ikke noe savn. Det kan jo være som Onkel Kompost nevner noen kraftige konfigurasjonsmuligheter bak hver klasse selvfølgelig.

Uansett får jeg følge med her ja.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at man kan velge spesial klasser senere. Magiker har feks En preste aktig klasse, en magi damage klasse og blodmage... trur det var alle. Trur de andre klassene også har 3 rettninger å spesialisere seg... Men rett meg om jeg tar feil (Det var tre, ikke 4?). Enten var det IGN eller gamespot som har noen artikler om human mage og en om dwarf rouge, og der fortalte de om mulighetene om å spesialisere seg senere. Det var også noen artige historier om hvordan starten er i spillet.

 

Dvs. 9 klasser totalt.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest at man kan velge spesial klasser senere. Magiker har feks En preste aktig klasse, en magi damage klasse og blodmage... trur det var alle. Trur de andre klassene også har 3 rettninger å spesialisere seg... Men rett meg om jeg tar feil (Det var tre, ikke 4?). Enten var det IGN eller gamespot som har noen artikler om human mage og en om dwarf rouge, og der fortalte de om mulighetene om å spesialisere seg senere. Det var også noen artige historier om hvordan starten er i spillet.

 

Dvs. 9 klasser totalt.

 

Ja, da begynner det å ligne litt på hvordan vi liker det. Jeg er også spent på hvilket format statsene ligger i. Regner med at siden de ikke har D&D-lisens så blir det heller ikke D&D statsverdier...

Lenke til kommentar
Ja, da begynner det å ligne litt på hvordan vi liker det. Jeg er også spent på hvilket format statsene ligger i. Regner med at siden de ikke har D&D-lisens så blir det heller ikke D&D statsverdier...

 

De bruker strength, dexterity, willpower, magic, cunning og constitution.

 

Forvørig bruker de ikke et d20-system, men sine egne verdier.

Lenke til kommentar

Håper de klarer og videreføre det at handlingene dine har konsekvenser på historien videre. Hva du gjør påvirker følgevennene dine andre karaktere, og forhåpentlig vis hvordan historien går osv. De har jo vært ganske flinke på å la det være mange måter og løse oppgaver på, men jeg håper de også har fått inn flere valg som har seriøse langt virkende konsekvenser.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...