Gå til innhold

Nye regler for antall bilder pr. innlegg i bildekrig-tråden?


Endringer i regler for bildekrig-tråden  

15 stemmer

  1. 1. Ønsker du å innføre en begrensning på kun ett enkelt bilde pr. innlegg i bildekrig-tråden?

    • Ja
      13
    • Nei
      2
    • Vet ikke
      0


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har blitt uttrykket ønske om at det burde være en begrensning på kun ett bilde pr. innlegg i bildekrig-tråden, så jeg tenkte vi kunne kjøre en avstemning for å se hva deltakerne mener om saken. :)

Pr. i dag er det nemlig ingen begrensinger i hvor mange bilder man kan poste pr. innlegg i bildekrig-tråden, så man kan potensielt utkjempe krigen på egenhånd.

 

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemte for begrensingen, men samtidig er jeg mot. Regelen vil stopp en del kreativ bruk. Feks:

8ee2393bbe.gif + KLORIN.jpg

(Dette blir klorgass). Dette var et ganske rett frem eksempel, men det kan jo være varierende hvor obskure innlegge blir.

 

I konklusjon tror jeg det kommer an på konteksten og jeg er ikke tilhenger av moderering som kan drepe kreativitet. Men når mangel av regler fører til mer kaos enn kreativitet er jeg for restriksjoner, så får man heller være kreativ på andre måter.

 

---

 

Som et tillegg lurer jeg på om bildeforklaringer egentlig er nødvendig i en bildelkrig. For meg lå mye av humoren i denne tråden i at svaret kunne være noe totalt uventet fordi neste innlegger så noe annet i bildet ditt enn du tenkte. For meg har nå tråden blitt mer som kortspillet "krig". Lite utfordrende og temmelig repetitivt. Det kan også virke som om tittlen "bildekrig" fører til at folk automatisk tenker våpen i sine innlegg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke deltatt i bildekrig-tråden på et par år, men jeg er enig i at en slik regel ville være uheldig i mange tilfeller. Hensikten slik jeg ser det er ikke å innføre firkantede regler som hindrer kreativitet og deltakelse, men å forhindre at folk poster flere bilder som kompromitterer hverandre, og dermed "spiller/leker" bildekrig-leken alene.

 

Det er ikke mange stemmer som har kommet inn, men det nærmer seg et godt statistisk grunnlag for å kunne si at de fleste ønsker en begrensning på antall bilder pr. innlegg. Men folk kan jo ha stemt uten å tenke godt nok igjennom konsekvensene av en slik regel. Så jeg lurer på om det man egentlig ønsker er å innføre en regel om at man ikke kan kompromittere sine egne bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...