Gå til innhold

Amazon slipper Kindle-kildekode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok for mye skummel kode der (regionslåsing, nøkler for åpning av bøker, begrensning av hvor bøker kan komme fra) til at de tør å legge ut alt. Security by obscurity satser de nok på for å forhindre at noen finner måter å roote enheten for å importere/eksportere PDF-bøker og annet som ikke passer med forlagenes tåpelige mål.

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å distribuere propritær programvare sammen med GPL lisensiert programvare, så lenge det er separate verk.

 

JohnDoeMAKT: tror ikke det bare er forlagenes interesser som skal beskyttes, men i stor grad også Amazon sine. De er verdens største forhandler av bøker og ønsker selvfølgelig med Kindle å låse flest mulig kunder til deres løsninger.

Så får vi håpe at kundene ikke aksepterer slik. Men jeg frykter at det er for mye å forlange.

Lenke til kommentar
Det er ingenting i veien for å distribuere propritær programvare sammen med GPL lisensiert programvare, så lenge det er separate verk.

Det jeg reagerer på er at dette blir sluppet først nå (med mindre jeg har gått glipp av noe). Lisensmessig burde jo denne koden blitt frigitt samtidig som den første Kindle ble lansert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...