Gå til innhold

Pris på EOS 500D har kommet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

40D koster for tiden under 6000 (jeg kjøpte mitt for 5000 for et par uker siden) og er et bedre kamera enn 500D til tross for at det er eldre. Eneste som "mangler" hos 40D relativt 500D er videofunksjonalitet. Men det har man andre og bedre egnede verktøy for, ofte kalt "videokamera".

Endret av Kybber
Lenke til kommentar

Tja, 500D har vel en betydelig bedre skjerm enn det 40D har. Det er jo av betydning både ved live view fotografering samt også for å vurdere skarphet for bilder man har tatt. Dersom dette blir samme skjerm som 50D har så er jo den helt suveren og var en av hovedgrunnene til at jeg selv valgte 50D fremfor 40D. Video derimot bryr jeg meg lite om, kjekt å ha dersom kameraet jeg har skulle ha det men ikke noe jeg ville vektlagt dersom jeg skulle valgt nytt kamera i dag, med mindre kameraene var helt identiske med unntak av dette.

 

Ellers så er vel disse "butikkprisene" fullstendig uinteressante så lenge ingen av disse har kameraet på lager. Korrekte butikkpriser vil vi først se når 500D faktisk kan leveres, det vi ser nå er bare tull.

Lenke til kommentar
Tja, 500D har vel en betydelig bedre skjerm enn det 40D har.

Det stemmer. Men det er også den eneste relevante fordelen jeg kan se at 500D har fremfor 40D. Og med tanke på de andre fordelene med 40D (6.5 bilder per sekund, værtetning, stort og solid bygget kamerahus, generelt et mer proft kamera), så er jeg ikke i tvil om hvilket jeg ville kjøpt.

Lenke til kommentar
40D koster for tiden under 6000 (jeg kjøpte mitt for 5000 for et par uker siden) og er et bedre kamera enn 500D til tross for at det er eldre. Eneste som "mangler" hos 40D relativt 500D er videofunksjonalitet. Men det har man andre og bedre egnede verktøy for, ofte kalt "videokamera".
Du burde basere uttalelsen på tester.
Lenke til kommentar

Hvilken uttalelse er det du mener er feil? Den eneste relevante fordelen med 500D *er* video (og høyere oppløst skjerm, som påpekt). Fordelene med 40D veier imo godt opp for dette. Men individuell smak kan selvsagt få andre til å velge annerledes.

 

Anbefaler å søke på "40d vs 500d" og se hva folk flest sier. F.eks. "The EOS 500D is clearly aimed at the amateur photographer looking for a very good offering without venturing into Canon's higher range like the 40D or above."

"While a lot of the features beat the 40D, the camera does lack some of the 40D's key features like its speed, the back plate dial and additional LCD, which for us still mean we prefer the higher model, even if it is twice the size."

"Bigger Body.

Menu Wheel.

Top Display

It's all about the ergonomics. And I'm saying that as a 20D owner. I still wouldn't "upgrade" to the 500D."

Eller denne tråden:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=31407751

Selvsagt subjektive meninger, men av og til er det greit å ikke bare basere seg på tørre tall i en spec.

 

Som 50D-eier kjenner du sikkert til fordelene med XX-serien fremfor XXX-serien til Canon.

 

Men hver enkelt får endelig gjøre som han vil - 500D er brutalt overpriset, spør dere meg. Hvis det er et absolutt krav å ha 15MPix og 900000+ pixler på LCDen, så ville jeg heller lagt på knappe to tusen og fått et 50D. Men 40D til 5-6000 er og blir et røverkjøp for et knallkamera :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...