Gå til innhold

Kritiske hull fikset i IE og Exchange


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera har sikkerhetshull de også, derfor de kom med versjon 9.61, 9.62 og 9.63.

 

Men de har i dag ingen kjente sikkerhetshull, og er kjent for å være raske til å "patche" hull og har også et mindre antall sikkerhull relatert til levetid enn de andre. Firefox og IE er ikke så ulike her, bare det at hos Firefox blir hulla patchet, noe de ikke alltid blir gjort hos IE. IE 7 har f.eks fremdeles igjen upatcha hull fra lanseringa høsten 2006.

 

Men det er også slik at det å kjøre med en "eldre" versjon av Opera ikke er sikkert pr definisjon. Og mangel på omtale, samt en dårligere "oppdateringsrutine" enn de andre er ikke til Opera sin fordel, og medfører nok at noen kjører mer usikre versjoner av Opera.

 

@nipsen:

Dessverre er nok selve Windows som OS belemret med såpass store svakheter, at selv feil i Firefox og Opera kan gi ubegrenset tilgang til maskina.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hvis "Exchange" er det samme "Exchange" jeg har på jobben, kan jeg komme på et par, tre. Antar det er noen transport- ting som er ferdigspikket fra MS, selvsagt.

 

Og det er selvsagt /før/ vi begynner med det at hverken sjefer eller ansatte bruker systemet med offentlige kalendere eller grupper veldig godt. Hvis vi gjorde det kan jeg tenke meg flere gratis alternativer som hadde virket bedre uten videre konfigurasjon.

 

På den annen side lar Exchange deg ikke sende "farlige filer" uten at du omdøper dem - så det er jo et pluss.. som andre systemer ikke engang har tenkt på å implementere. Veldig innovativt fra MS det der.

Lenke til kommentar

Zimbra har ikke noe godt program utenom nettleseren, Notes/Domino er håpløst (de har mange snedige funksjoner, men at man ser alle/for mange på en gang forvirrer "enkle" brukere) Groupwise er det samme, det er flott at man kan kjøre det plattformuavhengig. Men når 90% av kundene kjører andre program som KREVER windows, så mister man liksom poenget med multiplattform. Så skal det helst se bedre ut enn outlook 07 ikke værre enn outlook 03. Jeg vet jeg er kravstor, men det skulle vært mulig å lage en Exchange lignende plugin til outlook for Zimbra,Notes og Groupwise, ville gjort det MYE enklere å presentere dette for kunder.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

Personlig kjører jeg Outlook 2007 mot Zimbra server for 2 av mine epostkontoer. Liker heller ikke Zimbra sin klient. Plugin finnes for det betalbare versjonene.

 

Notes 8.5 ble jeg faktisk imponert av etter en demonstrasjon. Domino/Notes har også Outlook connector.

 

Så det er faktisk alternativer til Exchange selv om man ønsker å bruke Outlook 2003/2007 som klient.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk ikke klar over plugin funksjonen. Hvordan fungerer denne plugin funksjonen sammenlignet med Exchange ? Får man kalender, mulighet for å merke elementer (enten viktig epost eller gi avtaler forskjellige viktigheter)

 

Jeg håper den ikke ligner på IMAP som i mine øyne burde hatt en oppdatering for leeenge siden.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

Den bruker MAPI, og så langt jeg kan oppfatte med min bruk er det ingen reell forskjell fra miljøer med Outlook/Exchange.

 

Men i og med at jeg bruker dette i et "blandet" miljø med flere mailkontoer, bruker jeg ikke alle mulighetene. Jeg bruker heller ikke Outlook i forhold til avtaler etc, da det for mitt bruk er et altfor dårlig verktøy (rett og slett ubrukelig). Til det bruker jeg et lett modifisert webbasert CRM system (også åpen kildekode).

Lenke til kommentar

Mapi er så som så.... Ikke helt fornøyd, fungerer ok.. Men ikke like bra som Exchange for min del. Har en del exchange funksjoner som jeg bruker som jeg ikke helt synes blir videreført til Mapi... (dette gjelder spesielt funksjoner som omhandler kalenderen) Jeg vet at jeg får mer eller mindre de samme funksjonene som exchange hvis jeg bruker webgrensesnittet. Men, her er det mye opplæring ute og går og ofte blir det billigere for bedriftene å bare la oss hoste exchange (som de "kan") og fortsette å bruke det slik som de er vant med enn å lære opp 20-50 stykker på en ny måte å bruke epost/kalender på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...