Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mine tanker til et bedre sexliv


Seth_pua

Anbefalte innlegg

Dette bil være en samling av mine tanker og meninger rundt det å ha sex. Her burde man finne det meste av informasjon som er relevant for å kunne få et rikere og bedre sex liv. Kom gjerne med innspil slikt at jeg kan gjøre teksten så komplett som mulig. Vi begynner med litt grunnleggende ting. Denne teksten er hovedsakelig ment for menn.

 

Den første tingen jeg vil ta for meg er en feil mange menn gjør, nemlig å lære seg en sex ”teknikk”. Rett og slett fordi det ikke lærer deg det du trenger. Ja, du lærer så klart noe. Men å vite at du skal ha en sånn og sånn vinkel på penis mens du tar dama doggy vil faktisk ikke i lengden hjelpe deg å bli bedre i senga. Et liten tanke: Og ha sex med en gynekolog, som har flere års utdanningen på anatomien av et kvinnelig kjønns organ, blir det automatisk bra? Jeg tror ikke det.

 

Man er aldri sterke enn sitt svakeste ledd, og det eneste sex teknikker vil hjelpe deg med er variasjon. Og det er sjelden der feilen ligger hos menn. Godt over 70% av alle kvinner vil bli tatt i senga av en mann. De vil ikke alltid bli koset med og bli behandlet som små prinsesser. Hvis ikke du tror meg, så sett deg ned å les en samle bok med kvinnelige fantasier. Det er synd at det finnes så mange menn der ute, som blir forvandlet til forsiktige gutter når de går over terskelen til soverommet. Som en venninne konstant sier: ”Jeg er for faen ikke lagd av porselen!”.

 

Derimot graden av hva en jenter legger i det å bli tatt er veldig forskjellig. Noen liker play-rape, mens andre vil bare at du skal slutte å spørre om det er greit dere skifter stilling, eller om hun kan gå ned på deg. Variasjonen av dette er stor, men de fleste jenter liker menn som tar kontroll i senga. Så ta kontroll, vær dominat og vær sikker på at hun vil like det, for det vil hun. Måter man kan gjøre dette på er å lede henne og vise henne hvem som har kontroll. Men husk, hvis du nøler med din handling vil dessverre mye av ”magien” av dette forsvinne.

 

Det er viktig med variasjon med faste partnere, så sexen ikke blir rutinemessig. Selv om kvinnen i utgangspunktet liker litt rough sex betyr det ikke at hun aldri vil ha kosesex. Alt avhengig av humør og situasjon. Noen ganger kan det være veldig deilig, både for deg og henne, og virkelig ta seg god tid. Det å la hendene utforske kroppen til den andre, med for eksempel massasje, kan være veldig opphissende og godt. Erotisk massasje er ikke vanskelig å lære seg og det kan være utrolig deilig. Det gjør også at hun blir mer avslappet i kroppen da massasje utskiller et endolfiner, som kan ”bedøve” kroppen. Har man sex i en slik sinnetilstand kan det være virkelig spennende og flyte mellom søvn og våken tilstand.

 

En annen ting er det å skjønne at jenter er seksuelle av seg de også. Selv mener jeg at det mest naturlig som finnes er når en mann og kvinne er seksuelle sammen. Det er slik vi er lagd, og det finnes ikke noe som er mer naturlig. Men det kan ta tid før en kvinne blir tent, hun har ikke en knapp på samme måte som oss. Derimot, det som kan være litt moro, er at kvinner bruker som regel lengre tid på å bli kåte, tar det også lengre tid før kåtheten forsvinner. Jo mer tent hun er innen dere begynner jo bedre er det. Men hvordan kan man egentlig tenne en kvinne effektivt? Gro Isaksen tar for seg en veldig god ting, nemlig tenningsmønster. Dette er gjennom våre sanser som syn, hørsel, lukt, berøring og lyd. Hos alle er det 2-3 av disse sansene som er sterke enn de andre. Bruk gjerne litt tid med din partner slik at du kan finne hennes tenningsmønster. Lyd er noe som går igjen hos flere kvinner, det er derfor tung pust i nærheten av øret hennes, kombinert med lett berøring er ofte en god start. Lukt er også noe jeg har opplevd som de fleste kvinner tenner på, det kan være alt fra en god parfyme til lukten av fersk svette (gammel svette anbefales ikke ;) ). Lyder, som stønning, under akten er også en bra ting. La kvinnen få vite gjennom lyder fra deg at du liker sexen.

 

Som de fleste har fått med seg er det ikke alle kvinner som ”kan” få orgasme. Det er i det fleste tilfeller ikke sant. Hvis en kvinnen kan få orgasme med egen onanering kan hun også få orgasme under sex, det er altså ikke noe fysisk galt med henne. Det er så enkelt at hvis hun kan få orgasme, så kan hun få orgasme. Det er bare i noen tilfeller en mye større utfordring enn andre. Sannsynligheten for at hun får en vaginal orgasme øker dersom du gir henne 1-3 ”oppvarmningsorgasmer” før selve akten, gjennom oral eller fingring. Grunnen til at kvinner ikke opplever orgasmer på denne måten har ofte noe å gjøre med hvor tilstede hun er. Det finnes puste teknikker en kvinne kan utføre selv (fokus på pusten gjør at man tenker på en kun en ting, og tankene flyr ikke av gårde). Vi menn er veldig opptatt av dette med orgasme, spesielt at kvinnene vi har sex med skal få det. Jeg skjønner godt grunnen, at det føles godt å vite at man tilfredstilte kvinnen og selvfølelsen går opp. Men hvis det er det eneste formålet med sex kan man likegodt delta i et maraton, hvor man skal komme i mål fortest mulig. Menn burde også være mer tilstede under akten og ikke hele tiden ha fokuset på orgasmen. Orgasme for begge burde være prikken over i-en, mens det er glede i selve akten som gjør det bra. Så vær mer tilstede under sexen selv, og sett pris på det som blir delt. Det er noe dere har sammen, og noe dere begge burde ha stor glede av.

 

Det beste sex tipset jeg noen gang har kommet over: ”Ikke tenk”. La deg drive av gårde av din lyster og gjerne vekk den mer dyriske siden av deg selv, hvor du handler på instinkter. Som sagt tidligere, det finnes ikke noe mer naturlig enn en mann og kvinne som har sex sammen.

 

La oss gå videre, over på en liste over forskjellige typer orgasmer kvinner kan oppnå. At alle damer kan få samtlige orgasmer har jeg foreløpig ikke noe svar på, men en kvinne er hvert fall i stand til å flere av de nevnte.

 

Jeg fikk et spørsmål fra en kamerat for en tid tilbake, som jeg nå har begynt å grave mer på. Spørsmål var som følger: ”Hvor mange forskjellige orgasmer kan en kvinne få?”

 

På det gitte tidspunktet svarte jeg syv, men jeg hadde egentlig ikke store begrepet på hvilken punkter man trengte å stimulere for å få til den gitte type orgasme. Vel, nå har jeg studert litt nærmere og kan si at jeg vet om åtte forskjellige kvinnelige orgasmer. Her er en liten liste, med tilhørende info:

 

Klitorisorgasme: Klitten kan man finne på oversiden av åpningen av vagina. Det er en liten knott som er gjemt bak øvre del av kjønnsleppene. Det er ikke det mest vanskelige punktet å gi en dame en orgasme, da det som regel er klitten hun selv stimulere under hennes private lekestund. Variasjonen i måten å stimulere klitten på er stor, og variere veldig fra kvinne til kvinne. Noen liker direkte stimulans, mens andre foretrekker at du tar hand om hele området rundt også. Noen liker opp og ned, andre fra side til side, og la oss ikke glemme de som liker sirkelbevegelse. Her har jeg ikke lest så fryktelig mye, men et par morsomme faktum jeg har kommet over, og delvis visste fra før, er blant annet at klitten er kvinnens svar på vår penis. I tidlig foster stadium har faktisk kvinner og menn helt like kjønndeler, de utvikler seg bare annerledes. For oss menn kan det også være en fordel å vite at klitten inneholder ca 8000 nerver i ”hodet” sitt, som er det samme som vi har i hele vår penis. Klitten er også det punktet man stimulere ved oral. Her er cluet å suge mer enn å sleike. Få klitten inn i munnen og la tungen din gjøre jobben. Nøkkelordet her er trykk, altså hvor mye muskler man bruker med tungen. Prøv også å legge deg i en posisjon hvor du får pusta med nesen, slik at du kan holde kontakten med klitten lenger. Litt risiko sport er det når noen kvinner begynner å bykse mot munnen din slik at du samtidig må bevege hodet for å ”følge” klitten.

For en bra kombinasjon med oral, se g-punkt, a-punkt og deepspot.

 

U-punktsorgasme: Det er et punkt ikke så mange har hørt om. Det er også et uvanlig punkt, som dessverre få kvinner har glede av. U-punket finner man mellom klitten og åpningen av vagina. Måten man stimulere u-punktet er med pekefinger og lange finger som man med lett trykk drar opp og ned på angitt område.

 

 

G-punktsorgasme: Den berømte g-punktsorgasmen, orgasmen mange kvinner sier de ikke kan få. I veldig mange av de tilfellene er det på grunn av mentale sperrer som har blitt styrket gjennom årene, da kvinnelige orgasmer også er veldig tilknyttet det mentale. Mer info om dette kommer under hypnotisk orgasme. Først av alt, hvor finner man g-punktet? Det er forholdsvis enkelt. G-punktet finner man på fremsiden av vagina (mot magen), og det ligger ca 2-4 cm inn. Område vil føles ruglete. Stimulering av g-punktet kan gjøres i en ”kom her” bevegelse med pekefinger, eller både pekefinger og langefinger. Hastigheten og trykket man bruker variere også veldig her, det finnes dessverre sjeldent et ordentlig fasit svar på slike ting. Legg merke til din partner og hva hun reagere best på. Husk at jo mer avslappet en kvinne er, jo bedre er det for henne. Og ikke minst det øker sannsynligheten for en orgasme. Dette kan også kombineres med oral stimulanser av klitten. G-punket kan også gi utløsning for kvinnen, også kjent som squrting. Væsken som kommer ut er ikke urin, men en ganske klar og varm væske. Note: Når man er opphisset blir blæren hindret som gjør det veldig vanskelig å urinere. Har du noen gang prøvd å gå på do med full ereksjon? Det er ikke så lett…

Ved orgasme kan man også føle at g-punktet ekspandere og blåses opp.

 

A-punktsorgasme: A-punktet, også kalt øvre deppspot, finner man ca en fingerlengde på framsiden av vagina (mot magen). Dette er en punkt som flesteparten av kvinner reagere veldig bra på, og det er heller ikke så mange som vet om punktet av verken av menn eller kvinner. A-punktet føles glatt i forhold til g-punktet. Min erfaring tilsier at det er to måter man kan tilfredstille på a-punktet:

Den første er ganske enkel, men effektiv. Man glir de to mellomste fingrene inn i vagina, slik at pekefinger og lillefinger gir støtte på hver sin side av vagina (disse fingrene skal peke oppover). Press fingere så langt inn du kan og holde fingrene rett ut. Deretter begynn å beveg handen din opp og ned, og økt tempo mens du holder på. For de som ønsker noe mer avansert kan man også krumme handflaten slik at man treffer klitoris på vei ned. Ved bruk av denne teknikken er det mulig og oppnå kvinnelig utløsning, squrting.

En annen måte er og gjøre det nøyaktig samme som ved stimulering av g-punktet. Altså ved bruk av pekefinger og langefinger. Press så langt inn du kommer og holde kontakt oversiden av vagina. Når du kjenner du kommer til en grop har du kommet til riktig sted. Krom dermed fingrene forsiktig opp i gropen og dra ned. Gjenta til ønsket resultat ;) Dette kan også kombineres med oralsex på klitoris.

 

Deepspot: Deepspot finner man på nøyaktig samme sted som a-punkt, bare på motsatt side (altså mot rumpa). Det føles veldig mykt, og hvis man presser litt kan man også føle halebeinet hennes.

Måten man tilfredstiller deepspot er nok en gang med pekefinger og langefinger, men denne gangen ligger ikke bevegelsen i fingrene men i handen. Hold handflaten ned når du presser fingrene inn, og begynn og beveg armen opp og ned. Tenk deg at du skal sprette en mini basketball, kun ved bruk av to fingre og der har du bevegelsen. Dette kan gjøres ganske hardt, og det kan da føles ut for dama som hun har analsex.

 

Analorgasme: Analorgasme kan være vanskelig og oppnå, med mindre kvinne føler seg helt komfortabel med deg. En analorgasme er ofte knyttet til en fantasi ved å gjøre ting som er ”tabu” og som ikke skal gjøres. Derfor er det viktig at kvinnen føler seg komfortabel med deg, og ikke minst respektere deg, for at hun skal kunne leve ut sin fantasi med deg. Det er veldig mye mental stimulans inne bildet ved en analorgasme. På grunn av det mentale trengs det ofte litt tid til for kvinnen med å bli vant, og ikke minst like, til stimulering gjennom anus. Måten man kan gjøre en kvinne vant med anal stimulering er å gi henne stimulans på klitten mens man har en finger i anusen hennes. Gjennom tid kan man begynne å ta fingeren lenger inn og etter hvert også begynne med å dra fingrene inn og ut. Når kvinnen begynner å nærme seg klimaks ved stimuleringen gjennom klitoris, så slutter du med den stimulansen men forsetter med den anale. Dette er noe som burde gjøres over flere samleier, slik at kvinnen blir mer komfortabel med stimulering gjennom anus. Begynn rolig med å leke rundt åpningen av anus, så neste gang kan du forsiktig prøve å holde en finger inn i henne mens du stimulere henne på andre måter. Så kan du prøve deg frem med litt bevegelse på fingeren samtidlig som du eksempelvis gir henne stimulans gjennom klitten, som nevnt over.

Husk: Alt som har vært i anus må enten renses eller beskyttetes før du putter det andre steder. Anus inneholder flere bakterier som andre kroppsdeler kan reagere negativt på.

På alle overnevnte orgasmetyper er det veldig viktig å være ren på hendene og samtidig klippe neglene. Det er ikke veldig behagelig for en kvinne og oppleve å bli kloret opp fra innsiden. Så ha det i bak hodet før du setter i gang med dette.

 

Brystorgasme: Her kan jeg si særdeles lite. Jeg vet at brystorgasme finnes, og kan utfores men venter fremdeles på informasjon. Derfor kan jeg ikke skrive noe mer enn dette på det gitte tidspunkt.

Derimot forventer jeg å utforske dette område i en ikke så fjern fremtid, så jeg kommer tilbake til det.

 

Hypnotisk orgasme: En hypnotisk orgasme gjøres uten noen form for berøring av kvinnen. Man spiller på hennes mentale kraft og leder henne mot orgasme ved bruk av ord. Det er derfor veldig viktig at hun både respektere deg og stoler på deg. Dette er ikke egnet for et one night stand. Det første man må gjøre er å få kvinnen inn i transe slik at hun slapper helt av. Hold fokuset hennes på din stemme og dine kommandoer hele tiden før du begynner å bygge orgasmen opp. Jo mer detaljert du klarer å guide henne, jo mindre trenger hun å bruke sin egen fantasi. Det kan være en fordel å vite hva hun liker på forhand. Husk å legge mer trykk på nøkkelord mens du har henne i transe. En hypnotisks orgasme er kun stimulering av det mentale, og det er helt og holdent uten berøring. Kvinner trenger veldig ofte sterke stimulering av det mentale for og oppnå en orgasme.

Tillit er viktig her, og det er også en stor fordel å vite hva hun liker og hvordan hun føler kroppen reagere både når hun blir kåt og hvordan en orgasme kjennes for henne. Ta deg god tid gjennom det hele og snakk med en kraftig og klar stemme. Mot slutten blir du mer og mer kommanderende i stemmebruken, hvor du da bruker den informasjonen som er blitt gitt av henne. Man kan også ankre orgasmen til forskjellige ord eller å berøre personen på bestemte steder. På den måten kan du fremkalle en orgasme i ettertid kun ved bruk av det valgte ordet eller det valgte punktet. Det kreves som regel 2-5 forsøk på en kvinne før hun er i stand til å fåd en hypnotisk orgasme.

 

Jeg vil også nevne at det å si til en dame at du skal gi henne en orgasme er ikke bra. Ikke få henne fokusert på det, skift heller fokuset mot gleden av selve akten. Isteden for å si at du skal gi henne en orgasme er det bedre og si at du vil glede henne. Hvis målet med sex er og oppnå en orgasme kan sammenlignes med et maraton, hvor målet er å komme fortest mulig i mål. Det er veldig av det mentale som spiller inn hvis man sier til en dame at du skal gi henne en orgasme. Så, ikke si det, si heller at du skal gi henne glede J

 

Det er også veldig viktig å forstå at kvinner er seksuelle av seg. De er langt mer seksuelle enn de fleste tror. For å gjøre et klart eksempel på dette kan vi se litt på forskjellen mellom kvinnelige og mannlige fantasier. Hvis vi begynner med en mannelig fantasi, så kan det variere hva som er ønsket for han. Man kan høre ting som en trekant eller at dama skal ha på seg en sykepleier uniform. Hva som er selve fantasien er ikke så nøye, det som er viktig å få med seg her er at de fleste fantasier består av kun en setning. Er man heldig så kan man få hele fem (!) setninger ut av en mann.

Derimot, hvis man spør en kvinne om en av hennes fantasier er de som regel mye mer detaljert. Fantasien inneholder stillinger, hvordan han ter seg, omgivelsene og hvordan hun føler seg gjennom hele akten. Det er mer detaljer enn hva oss menn kan begripe.

Så menn har setninger på opp mot fem setninger (hvis man er heldig), mens kvinner har fantasier på minimum tre sider.

Så ta den kunnskapen videre med deg, og vite at kvinner er minst like glad i sex som oss, hvis ikke mer.

 

Når det kommer til stillinger er det kun din egen fantasi som setter grensene. Alle stillinger bunner ut fra tre basis stillinger som er, misjonær, doggy style og riding. For de som ikke vet det er misjonær når mannen ligger over kvinnen, doggy style innebærer at mannen er bak kvinnen og riding er når kvinnen sitter oppå mannen. Ut fra disse stillingene er det muligheter for alle mulige versjoner, og slipp gjerne fantasien løs. Bruk tid på å finne ut hva som føles godt for deg og din partner.

 

Avsluttende vil jeg si at kommunikasjon mellom deg og din partner er veldig viktig. Det å være åpen og kunne fortelle hva du liker er veldig viktig. Husk samtidig å lytte til din partners ønsker og ikke fraskriv noe før du har testet det. Det er mer viktig å kunne rose partneren når hun gjør noe du liker. Gjerne lag lyder også slik at hun kan høre det. Gjennom det å snakket åpent om sex vil også den seksuelle tilliten øke.

Og ikke minst, ikke ta alt så døds seriøst i senga. Skulle det oppstå en komisk situasjon så ikke være flau eller noe slikt. Le heller av det, og det vil lette situasjonen betraktelig.

 

With love

Seth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med alle de forskjellige orgasmene, det har vel ikke du skrevet? Husker å ha lest dette for ikke så altfor lenge siden på en helt annen side. Med mindre du var artikkel forfatteren da.

 

Eller så var det en blogg eller noe eg leste det i, tror kanskje det var det. Eller noen annen plass du kan ha publisert den?

Endret av Sir Tojo
Lenke til kommentar
Det med alle de forskjellige orgasmene, det har vel ikke du skrevet? Husker å ha lest dette for ikke så altfor lenge siden på en helt annen side. Med mindre du var artikkel forfatteren da.

 

Eller så var det en blogg eller noe eg leste det i, tror kanskje det var det. Eller noen annen plass du kan ha publisert den?

 

Det er jeg som har skrevet det, jeg posta orgasme biten for litt siden på dette forumet. Jeg har også lagt det ut på bloggen min på VGB, Gentleman's Lounge. Så det er nok all me :)

Lenke til kommentar
"kroppen da massasje utskiller et endolfiner, som kan ”bedøve”"

 

heter det ikke endorfiner?

 

Ellers en god guide :)

Må bare klare å få kontakt med damer til å begynne med jeg da :p

 

En skrivleif her og der spriter opp hverdagen :p

 

Ja, det er en fordel å ha en dame tilgjennelig...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...