Gå til innhold

Objektiv Til Canon 50d


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt canon 50d og jeg trenger ett objektiv til kameraet. Jeg vurderer og kjøpe enten Canon ef-s 17-85mm f/4-5,6 is usm til 3000kr eller

Canon ef-s 17-55mm f/2.8 is usm til 9000kr.

Er Canon ef-s 17-55mm f/2.8 is hvert 6000kr mer enn det andre objektivet. Er bilde forskjellen veldig stor? Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Canon 40D og Canon 17-55 f/2.8 is selv. Har ikke prøvd den andre du nevner der men eg angrer ikke i det hele tatt når det gjelder dette objektivet. Kan ta skarpe håndholdte bilder nå som eg før bare kunne drømme om.

 

Et billigere alternativ ville vel vært Tamron sin 17-50 f/2.8 objekt som koster 3200kr ca. :)

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

For mange er 17-85IS et genialt objektiv og bank i bordet, for mange er 17-55IS definitivt ikke verd 3x prisen. Nå skal det sies at 17-85 til under 3k er billig! Normalprisen er 5000,- og da blir det straks noe annet.

 

2.8 utgaven har ett til to trinn bedre lysstyrke og er bedre optisk, men mange vil bli særdeles godt fornøyd med 17-85 - i alle fall om de får et bra eksemplar.

Konstruksjonsmessig er de mer eller mindre like.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt canon 50d og jeg trenger ett objektiv til kameraet. Jeg vurderer og kjøpe enten Canon ef-s 17-85mm f/4-5,6 is usm til 3000kr eller

Canon ef-s 17-55mm f/2.8 is usm til 9000kr.

Er Canon ef-s 17-55mm f/2.8 is hvert 6000kr mer enn det andre objektivet. Er bilde forskjellen veldig stor? Hva anbefaler dere?

Har hatt 17-55mm og kvaliteten er tipptopp. Men det er stort og tungt.

Jeg kjøpte mitt brukt for 5000,- og det syns det det er verdt. Ville tenkt litt hardere om jeg måtte kjøpe nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...