Gå til innhold

Core i7 Maskine til Udvikling og HDV-editering


Anbefalte innlegg

Endnu en handleliste. Maskinen er tiltänkt udvikling og HDV-editering.

 

Eftersom video-editering betegnes som en af forcerne ved de nye Core i7 chips, har jeg valgt at bruge de ekstra kroner på dem. Regner med at overclocke CPU'en en smule. HDD'erne er til et system/program-drev og et drev der skal køres i RAID-1 (spejling).

 

Ting jeg spekulerer på:

 

- Nogen der har noget erfaring med det Antec kabinet? Vil gerne have at maskinen er lidt stille, og dette er vel den jeg har set anbefalt hvad det angår.

 

- Nogen der har erfaring med Corsair 750W PSU? Jeg overvejer en MIST (eftersom de har ry for at være stillegående), men da har jeg lidt formodning om at jeg nok må op i 1000W, da jeg ikke er overbevist om at 650W er nok.

 

Kommentarer?

Endret av makinde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endnu en handleliste. Maskinen er tiltänkt udvikling og HDV-editering.

Du må bruke en annen link for at vi kan se handlevognen ;) .

 

Regner med det er denne handlevognen du skulle linke til :) .

 

- Nogen der har noget erfaring med det Antec kabinet? Vil gerne have at maskinen er lidt stille, og dette er vel den jeg har set anbefalt hvad det angår.

Bare bra å si om Antec :) , utenom litt dårlige manualer når man skal bygge PC'en, slet lenge me å få på plass DVD-drevet på mitt P182 (skal sette skinner på for så og sette inn på forsiden).

 

- Nogen der har erfaring med Corsair 750W PSU? Jeg overvejer en MIST (eftersom de har ry for at være stillegående), men da har jeg lidt formodning om at jeg nok må op i 1000W, da jeg ikke er overbevist om at 650W er nok.

Corsair har gode PSU'er, men ville nok godt for en Thermaltake Toughpower 750W (har den selv) framfor den Corsairen du har valgt. Nå skal det også sies at 650 watt holder fint for oppsettet ditt og vil nok også kunne dra to stk HD 4870 i crossfire.

 

Kommentarer?

 

Antec Performance One P182:

Et bra kabinett som både er kjølig og relativt stille (skjermkortvifta vil uansett bråke mer). Lite minus for ikke å ha støvfilter siden det blir litt støv i maskinen.

 

Asus P6T Deluxe:

Et bra hovedkort, trenger vel ikke si noe mer.

 

BenQ G2400W:

En veldig god skjerm til prisen. Minus for dårlig fot og litt dårlig på farger og stillbilder (anbefales ikke til hardcore photoshopping).

 

Corsair TX 750W:

God PSU, men ville som sagt heller gått for en Thermaltake Toughpower 750W.

 

Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB):

Grei RAM, tjener ikke noe særlig på å gå for noe dyrere.

 

Intel Core i7 920:

Trenger vel ikke å si noe her.

 

Samsung Spinpoint F1 1 TB: x 3

En veldig god og rimelig stille harddisk. Selv ikke opplevd noen feil med den (har samme selv) og virker som om de aller fleste er fornøyd med den.

 

Sapphire Radeon HD 4870 1024 MB:

Et veldig bra skjermkort, 1 GB minne gjør kortet perfekt til crossfire. Det er dog ganske unødvendig med et så raskt kort hvis man ikke skal drive på med 3D eller spille spill.

 

Sony BDU-X10S:

Vet ikke nok om dette produktet til å utale meg, fungerer sikkert bra til sitt formål.

 

 

handlelista di er ikke tilgjenegelig... må hukes av tilgjengelig for alle.

Er ikke det som er problemet, det er at han bruker feil link. Se min post for å finne riktig link.

Lenke til kommentar

Ups ... var lidt for hurtig med linkningen. Er rettet nu - ellers tak til knewtfan som fandt den alligevel. Takker for den detaljerede tilbagemelding; skal kigge lidt nærmere på den foreslåede PSU.

 

Noget alternativt forslag til det Antec P182 kabinet? Kunne godt tænke mig noget der er lidt mindre en støvmagnet men samtidig stille. Udseendet betyder mindre (det er til mit hjemmekontor).

 

Lidt spillen må påregnes på maskinen; det er trods alt spiludvikling der bl.a. foregår på maskinen. ;)

Lenke til kommentar

Har nu bestilt maskinen, og endte med følgende opsæt:

 

Antec Performance One P182

- Har ikke umiddelbart kunne finde noget kabinet som jeg syntes bedre om. Vigtigt for mig at det er støjsvagt.

 

ThermalTake Toughpower 750W

- Syntes godt om det jeg læste og prisen var stort set den samme

 

Asus P6T Deluxe Bundkort

 

Intel Core i7 920

 

OCZ PC3-12800 (3x2GB)

- Samme RAM, andet mærke (det havde bedre pris der jeg bestilte)

 

Powercolor Radeon HD 4870 1GB:

- Læser lidt for meget om bøvl med Sapphire kortene, så gik istedet for et Powercolor som har fået ganske gode anmeldelser.

 

Samsung Spinpoint F1 1 TB: x 3

- 1 til systemdisk og 2 til spejling.

 

Sony NEC Optiarc 7203S (SATA) DVD Brænder

- Butikken havde ikke deres kombo DVD-brænder/blu-Ray spillere på lager og jeg gad ikke betale et par tusinde kroner ekstra for en blu-Ray brænder (som stadig er alt for langsomme til for alvor at være brugbar). Så bestemte mig for en billig DVD-brænder, og venter et års tid til blu-Ray spillerne er nede på under 500 kr. ;)

 

BenQ G2400WD

- Billigere end G2400W i butikken jeg bestilte.

 

Logitech Wave Corded Keyboard

- Er fan af dette keyboard. Gider ikke trådløst.

 

Logitech MX518

- Kan godt lide denne mus. Både billig og god.

 

Håber dette kan være til nytte for andre der er interresserede i Core i7 maskiner. Skal prøve at huske at kommentere maskinen når jeg har modtaget og sammlet komponenterne.

Lenke til kommentar

Som lovet lidt kommentarer på dette opsæt.

 

Bestilte alle delene over nettet, modtog dem 2 dage efter. At sammle delene gik forholdsvis let.

 

Er godt tilfreds med kabinnetet; der er generelt god plads, selvom den interne fan (mellem HDD og PSU) kan være lidt problematisk (ledninger kan let komme over i den).

 

- PSU'en (Thermaltake 750W) er lige en millimeter for stor til kabinettet's fæste. Det gjorde det ret besværligt at sætte den i. Skruehullerne i bagpladen passer heller ikke (så vidt jeg kan se) med de i kabinettet. Ikke noget problem, men lidt irriterende.

 

- Radeon kortet er for bredt til at sidde ordentligt i kabinettet (kan ikke skrues fast uden at have et ekstra fæste) - eller også er HK for dybt. Har aldrig oplevet dette før med en maskine, men det er meget irriterende.

 

- Jeg købte ikke Vista, da jeg venter på Windows 7 og bruger min gammle XP indtil da. Det er kompliceret at sætte XP op med Core i7, så jeg vil kun anbefale dette for eksperter. XP pre-SP3 har svært ved at håndtere multiple cores.

 

Ellers kører maskinen som en drøm. Alt fra spil til applikationer kører hurtigt, og selvom jeg ikke har kørt nogle benchmarks endnu er forskellen fra min gammle 2GHz maskine enorm - og det er imponerende som man kan multi-taske med maskinen her. Glæder mig til at se hvordan den fungerer når jeg lægger Ubuntu ind på en Linux partition.

 

Alt i alt en rigtig god oplevelse, på trods af nogle mindre irritationsmomenter. Jeg vil ikke anbefale den til alle (Core i7 er nok ganske meget overkill til ren spil), men ingen tvivl om at der er tale om potent hardware i den nye Intel CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...