Gå til innhold

BK: Godt Nyttår - En liten serie med fyrverkeri


Anbefalte innlegg

Jaja, siden det denne gangen ble en "barnas" nyttår uten veldig mye alkohol for oss voksne

så tenkte jeg isteden å ta noen bilder av fyrverkeri.

 

Er vel klisje og ikke altfor spennende, men jeg ønsker alikevel minimum teknisk vurdering

på bildene - Er første gangen jeg forsøker å ta bilder av fyrverkeri.

 

Bildene er tatt med mitt eos350D,Sigma 30mmf1.4 og stativ.

 

Godt Nyttår alle sammen !!

 

post-154169-1230812734_thumb.jpg

 

post-154169-1230812761_thumb.jpg

 

post-154169-1230812791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for det. Det er alltid noe som kan forbedres så jeg håper på flere tilbakemeldinger. Men var veldig artig å ta disse bildene !

 

Ser det er blitt endel fyrverkeri bilder her på forumet og utifra hva jeg så langt har sett er jeg faktisk nokså fornøyd med hvordan disse ble. :)

Lenke til kommentar

Vel, det kan jo hende at mange av oss har oppdaget løsningen på slike bilder også?

 

Et stativ, lang lukkertid, lav ISO, gjerne stor brennvidde med manuell fokus. Det er vel altfor mange ukjente "faktorer" i et slikt motiv til at det kan diskuteres noe videre rent fototeknisk. Det spørs liksom hvor fine "rakettene" er om du skjønner.

Lenke til kommentar

Klart man kan komme med tekniske vurderinger på bilder av fyverkeri-bilder. Men så lenge bildene ser skarpe ut, er brukbart eksponert, og komponert greit, så er det lite mer å si om de. Slik som disse. De er mye bedre enn noe jeg har fått til ihvertfall.

 

Skal du få til noe bedre, så må du vel ta bilder som viser omgivelsene også. Slik at fyrverkeriet får en "setting".

 

Tom

Lenke til kommentar

Har vurdert og printe ut bilde 1 for og henge på veggen her hjemme. Ikke det at det er et isolert sett fantastisk bilde men for min egen del er det tatt i hjembyda mi og dokumenterer nyttår 2008 på en fin måte.

 

Jeg har også et bilde til som jeg legger inn nedenfor. Dette sier kansje mere om hvor det er og dokumenterer litt mer en bare fyrverkeriet i seg selv. Hva mener folket gjør seg, kansje både bilde 1 og det som jeg har lagt inn nå sammen ?

 

post-154169-1231367232_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...