Gå til innhold

Lenovo S10e (ikke S10)


joebush

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert netbook, og valget til slutt landet på Lenovo sin S10 fremfor Asus Eee 1000H. Den har mindre batterilevetid, men den er mindre, og har Express Card slot som kan brukes til evt. 3G-modem, ekstern grafikkort, osv. Definitivt en fordel.

 

Desverre så viser det seg at det er kun S10e som har kommet til Norge (og tydeligvis mestparten av Europa). Dette fikk jeg endelig bekreftet hos Lenovo.

 

S10e er ikke samme maskin som S10 når det gjelder skjermen. Den bruker ikke standard WSVGA-opplysning og i stedet bruker et 16:9 format med 1024x576 (istedenfor 1024x600). I tillegg skal skjermen kun finnes i glossy, mens de fleste foretrekker antireflektiv.

 

Og så vidt meg bekjent får man med denne modellen alltid tastatur i hvit, uansett fagen som velges. Dette er spekulasjon som jeg er rimelig sikker på.

 

Da har dere mer info som vil kunne hjelpe med en evt. avgjørelse. Jeg tror jeg går for Eee 1000H selv.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eee 1000E har vel dual channel som støtter 2gb minne, imotsetning til S10e som bare har et spor og max 1,5gb minne... (dette gjelder jo kunn oppgradering da)

 

Jeg vil da si at jeg synnes glossy skjerm er best på bærebar, men er min mening... 1024x576 istedenfor 1024x600, er vel ikke store forsjellen? en halv linje blir borte på et fult a4 ark kan jeg tenke meg....

 

Sitter og vurderer S10e til mor til jul, ekstremt usikker selv... Synnes LG sin 10" ser braut også, men gikk opp fra 3k til 3,5k på netshop i går :(:(:(

Lenke til kommentar

Takk, utrolig bra at du sier ifra når du får slike opplysninger!

 

 

 

Jeg kjøpte nettop nettpc, og valget stod mellom de samme maskinene du skal velge mellom. Jeg valgte Eee 1000H av disse grunnene:

Batteritid.

Like dårlig plassert høyre skift, men 1000H har ihvertfall rett størrelse på Enter.

Ctrl og FN på "rett" plass.

antireflektiv skjerm

Dual channel minne

WiFi 802.11 n

Bedre høytalere

Kjekke egendefinerbare snarveitaster.

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar
Jeg vil da si at jeg synnes glossy skjerm er best på bærebar, men er min mening... 1024x576 istedenfor 1024x600, er vel ikke store forsjellen? en halv linje blir borte på et fult a4 ark kan jeg tenke meg....

 

Jeg tenker her på at det kan føre til problemer med diverse spill, som oftest i beste fall må konfigureres manuelt (som med WoW).

 

Fordelen er da at filmer i widescreen format vises uten striper, men jeg har aldri merket stripene når jeg ser film o.l. selv.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Det ser du som om Amnieto har begge modellene.. (Brukeren kazaa som fant ut dette.)

 

S10

 

S10e

 

Som jeg skrev da jeg startet tråden er det mange distributører som har forvekslet disse modellene. Hvis du ringer får du nok bekreftet at begge i virkeligheten er s10e. Uansett, ikke bestill ved antagelsen. Ring først.

 

Og dersom de HAR s10 utgaven, er den nok uten norsk tastatur. Vær obs.

 

Det er norsk tastatur og tråløs internett på Eee 1000H?

 

Trådløst internett er IKKE med. Trådløst nettverk (WiFi) derimot er med. Den skal støtte a, b, g og n-draft.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Det ser du som om Amnieto har begge modellene.. (Brukeren kazaa som fant ut dette.)

 

S10

 

S10e

 

Som jeg skrev da jeg startet tråden er det mange distributører som har forvekslet disse modellene. Hvis du ringer får du nok bekreftet at begge i virkeligheten er s10e. Uansett, ikke bestill ved antagelsen. Ring først.

 

Og dersom de HAR s10 utgaven, er den nok uten norsk tastatur. Vær obs.

 

Jeg bestilte S10, og fikk S10E istedenfor. Fikk også en 8gb SDHC brikke som jeg ikke hadde bestilt, men antar at det var ment som en slags kompensasjon? (litt uryddig av Amentio å gjøre det slikt...)

 

Så kan bekrefte det du sier ja.

 

Sett bort ifra det, er jeg kjempe fornøyd med PCen så langt. Solid plast, ganske grei batterikapasitet. Var egentlig godt fornøyd med skjermen også, til tross for at den er såkalt glossy. Review av S10 : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4620

Skal kun være skjermen + "splashtop" (liten OS i "bios" på S10E) som er forskjellen mellom S10 og S10E

 

Kan også nevne at den støtter opp til 2GB minne. Den har 1 slot, +512mb brent fast på kortet. Setter du i 2gb blir 512mb brikka ignorert. På egenskaper på Min Datamaskin kommer det opp 1,99GB (resten er delt med skjermkort)

Lenke til kommentar
Det er norsk tastatur og tråløs internett på Eee 1000H?

 

Trådløst internett er IKKE med. Trådløst nettverk (WiFi) derimot er med. Den skal støtte a, b, g og n-draft.

 

Og hva er forskjellen på trådløst internett og trådløst nettverk??

Samme som forskjellen på internet og nettverk :roll:

 

Datakurs: Internet, internet, der alle nettsider ligger, der man kan legge filer, bare å få seg en nettleverandør så er du i gang.

Nettverk: To eller flere enheter koblet sammen. Alt du trenger er en kabel og to datamaskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...