Gå til innhold

Youtube i bredformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ein herleg funksjon, i mine auge. Følar at eg slappar meir av når eg ser videoar, av ein eller anna grunn.

 

Det er nok fordi det menneskelige øyet er designet for å best oppfatte video/bilder som vises i det gylne snitt (tar jeg ikke helt feil er det 16:10 format). 16:9 er mye nærmere dette enn 4:3 format.

 

Er nok derfor ;)

 

Ser ut som om jeg hadde rett angående 16:10 = det gylne snitt.

 

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2000/3-4/mattesnadder

 

Ifølge denne siden er 21:34 = det gylne snitt.

 

34:16 = 2,125 ~ 2,1

21:10 = 2,1

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar
Ein herleg funksjon, i mine auge. Følar at eg slappar meir av når eg ser videoar, av ein eller anna grunn.

 

Det er nok fordi det menneskelige øyet er designet for å best oppfatte video/bilder som vises i det gylne snitt (tar jeg ikke helt feil er det 16:10 format). 16:9 er mye nærmere dette enn 4:3 format.

 

Er nok derfor ;)

 

Ser ut som om jeg hadde rett angående 16:10 = det gylne snitt.

 

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2000/3-4/mattesnadder

 

Ifølge denne siden er 21:34 = det gylne snitt.

 

34:16 = 2,125 ~ 2,1

21:10 = 2,1

 

Hva slags geometriske former som er mest behaglige sier ikke nødvendigvis så mye om hva vi er designt for å oppfatte best, Det gyldne snitt passer jo feks ikke så godt med vært totale synsfelt, eller området med skarpsyn.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Alltid kjekt med høyere oppløsning. :)

 

På noen videoer kan du også legge til "&fmt=22" (uten ") på slutten av adresselinjen til videoen, så kan du se i enda høyere kvalitet enn hvis du trykker på "watch in high quality"

Dette funker på en del videoer jeg har lastet opp. Men det er ikke mulig å se de i høy kvalitet på andre måter enn å legge til &fmt=22, det kommer ikke opp noen "watch in high quality". Går det an å fikse dette?

Lenke til kommentar
Alltid kjekt med høyere oppløsning. :)

 

På noen videoer kan du også legge til "&fmt=22" (uten ") på slutten av adresselinjen til videoen, så kan du se i enda høyere kvalitet enn hvis du trykker på "watch in high quality"

Dette funker på en del videoer jeg har lastet opp. Men det er ikke mulig å se de i høy kvalitet på andre måter enn å legge til &fmt=22, det kommer ikke opp noen "watch in high quality". Går det an å fikse dette?

 

Nei, youtube har ikke lagt til en slik funksjon enda, så du må nok skrive det inn i adresselinjen.

 

ATW:

Jeg sa kanskje det jeg mente på enn litt dum måte, men Milanjo mente at det var mer behagelig å se på nå, noe jeg svarte var p.g.a det gylne snitt.

Det var litt dumt å si at øyet "oppfatter" videoen best slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hva er det de ikke har lagt til?

Watch in high quality har jeg hatt tilgang på lenge hjemmefra hvertfall.

Hvis man ikke har det valget kan man legge til &fmt=22, men det kommer ikke opp en "Watch in high quality"-link på videoen i normal kvalitet.

 

 

evgeny: aha :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...