Gå til innhold

Test: Samsung U800 Soulb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Nokia 5300 er stilig er vel en smakssak, men absolutt et bedre alternativ på mange områder.

 

Til testredaksjonen!

 

Er det samme problem på denne som med u900 ang ordboken?

 

Takker for svar!

Ja, nøyaktig samme løsning. Vet ikke hvilken del av løsningen du refererer til når du sier "problem", men svaret er uansett ja :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Har selv U900, og ordboka er nærmest ubrukelig! Selvfølgelig, hvis du ikke bruker t9, er det ikke noe problem, men t9-ordlista er både full av feil, veldig ulogisk, og lite intelligent..

 

For det første har den store problemer med vanlige sammensatte ord! Og er du en gang så heldig at ordene er riktig sammensatt, gir de som regel ingen mening.. (hvorfor har lagt til "punknarko" framfor "husvegg"?..) Her snakker grammatikk mye dårligere word 2003!

 

 

Dersom du tenker at "jammen da kan jeg jo bare legge dem til i ordlista!", går du fem på. For dersom du legger til et ord med stor forbokstav, vil det alltid komme med stor forbokstav, og ønsker du å bli kvitt det etterpå, finnes det ingen funksjon for det. Om ikke det var nok har ordlista et begrenset minne, så om du har et stor ordforråd (eller liker å skrive dialekt med t9), vil du ende opp med å legge til de samme orda gang på gang.

 

- og dette er selvfølgelig i tillegg til at ordlista har et veldig begrensa ordforråd generelt.

 

 

Samsung har mange flotte telefoner, men bruker du T9, må du belage deg på mye irritasjon over dårlig ordliste! Man blir vant til den etter hvert, men om det er verdt å irritere seg over, er en helt annen sak..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette stemmer ikke helt.

 

I stedet for å trykke mellomrom når du har funnet ordet, må du bruke et ekstra tastetrykk på å bekrefte det innen tre sekunder. I tillegg må du viske ut hele ordet dersom du valgte feil ord, i stedet for å kunne gå tilbake og redigere det slik som på mobiler fra for eksempel Nokia og Sony Ericsson.

 

 

Jeg bruker på min u800soulb mellomrom for å godkjenne ord. Da legger den og inn mellomrom til neste ord.

For å endre ord etterpå bruker du 0 tasten og trykker på den helt intil ordet for å markere før endring. Da kan du endre akkurat når du vil uten å måtte slette ordet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har denne telefonen og synes den er helt ok. Men som 2mmen sier at en kan bare trykke * til t9 forsvinner er rett, men vi må gjøre dette hver biiiidige gang vi skal sende meldinger. Anbefaler denne telefonen for de som ønsker å ta gode bilder og ringer my. For de som vil sende meldinger så er denne telefonen ikke noe for deg!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...