Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - kiskogl - Zuiko Digital 50mm f/2


Anbefalte innlegg

Jaja... da var festen i gang. Slenger ut bildene her etterhvert som de "kommer inn", samt i en egen post nedenfor i tilfelle en har lyst å ha noe diskusjon rundt enkeltbildene. Kritikk mottas stort sett med takk :)

 

Merk at bildene er tilgjengelig i større fersjon på Flickr!. Der legger jeg også ut outtakes :)

 

1. Okt: Tok noen portrett av dama i dag + havna på kafè.

Her er det utvalgte:

post-8299-1223077095_thumb.jpg

 

2. Okt: Overtid på jobben. Fikk ikke tatt noe i dag desverre. :(

 

3. Okt: Kjørte rundt på Karmøy i dag. Ble en del ok bilder, men endte opp med denne kua:

post-8299-1223077303_thumb.jpg

 

4. Okt: Skikkelig møkkavær. Rydda kjøkken og panta tomflasker. Tenkte jeg skulle ta noen bilder, men før jeg visste ordet av det, satt jeg med en tom rødvinsflaske og taxi på vei...

 

5. Okt: Middag og ørlite bursdagsselskap hos mamma og pappa... fikk tatt et bilde av mormor:

post-8299-1224957653_thumb.jpg

 

Uffda.. slutten på oktober nermer seg. Har hatt det travelt, så noen bilder er det blitt, men ikke sortert ut enda. Kommer nok snart :)

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte silhuettbildet best så langt jeg og. Det sterke grafiske preget det får av høy kontrast, skarpe detaljer og rene ensfargede flater er virkelig behagelig.

 

I likhet med V.G. tror jeg jeg hadde likt portrettet bedre med større dybdeskarphet. Nå blir forskjellen i kontrast mellom skarpe og uskarpe områder litt forstyrrende, og bruken av selektiv fokus kommer ikke helt til sin rett i et såpass flatt motiv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Uffda... Da var vi nesten på slutten i oktober, og alt jeg har fått tid til er jobbing. Har heldigvis knipsa litt innimellom og da, så det kommer litt bilder.., når jeg får tatt meg av backloggen.

I dag fikk jeg gjort 5. oktober.

Siden jeg allerede har 1 siluett bilde, tenkte jeg at jeg skulle trekke fram et til. Dette er denne gang ikke av en ku, men av min 85+ år gamle mormor. Ikke noe "spesielt", men jeg likte stemninga i bildet.. av en eller annen grunn.... :)

 

post-8299-1224957463_thumb.jpg

ISO-400, 1/640sek, f/2,8.

Lenke til kommentar

Endelig fått gjort 6oktober ferdig og... Kjøpte meg en orkide og tok noen bilder. Noen bedre enn andre, og dette er et jeg ble ganske fornøyd med. Det er litt "utradisjonellt" mtp hvor fokus sitter..., og jeg er ikke sikker på om jeg blir forvirret eller ikke av hvor fokus er i forhold til hvor blikket faller i bildet. Av og til synes jeg det er flott..., andre ganger, får jeg vont i hodet. Derfor plukket jeg ut dette bildet.., det er noe ved det som får meg til å undre litt. Rent billedteknisk.

 

post-8299-1224984468_thumb.jpg

ISO-100, 1/200sek, f/5,6.

Lenke til kommentar

Særdeles vakkert det bildet av fjæra. Voldsom fargekontrast mot det røde, og det fungerer. Har ikke peiling på hva bakgrunnen er, men kanskje Glava eller noe sånt (kan også være et ullplagg).

 

Svært spesiell fokus på orkidéen ja, men det kan fungere. Det er i hvert fall godt komponert.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...