Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny moped/scooter - Hva skal man velge?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe moped/scooter, og trenger hjelp til og velge da det er ganske mye og velge i.

Blir nok scooter jeg kjøper, da det funker fint og jeg kun skal kjøre på asvalterte veier uansett :p

 

De eneste kravene mine er stort sett fart, driftsikkerhet og utseende.

Fart trenger jeg da jeg skal kjøre 1,5mil i 80 sone hver dag. Jeg vil derfor at scootern skal klare 80 uten store problemer og anstrengelser. Både på sletta og i oppoverbakker!

Driftsikkerhet sier det seg selv hvorfor jeg vil ha :p Vil ikke måtte bytte deler hele tiden. Vedlikehold er greit, men som sagt vil jeg ikke måtte bytte deler.

Utseende er også kjekt!

 

Jeg vurderer Yamaha Aerox, og Aprilia SR50. Hadde en SR50 før, og den gikk usansynlig godt! 90++ på sletta, og den drog like godt i bakker som på sletta!

Men lurer på om det finnes noe bedre?

Hva vil det beste være, utifra kravene mine?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det ikke er lovt og kjøre fortere enn 45, men det hindrer ikke meg! :cool:

Neeida.. I og med at jeg må kjøre i 70, og 80-sonen syntes jeg det er sikrest og kunne følge fartsgrensa.. Er veldig få som faktisk kjører i bare 45, hvertfall her i byen.

Men jeg satser på og ikke bli stoppa!

 

Peugeot har jeg ikke sett på, og kommer mest sannsynlig ikke til og se på det heller med mindre noen her klarer og komme med ett godt argument og overtale meg :p

Lenke til kommentar
Vet det ikke er lovt og kjøre fortere enn 45, men det hindrer ikke meg! :cool:

Neeida.. I og med at jeg må kjøre i 70, og 80-sonen syntes jeg det er sikrest og kunne følge fartsgrensa.. Er veldig få som faktisk kjører i bare 45, hvertfall her i byen.

Men jeg satser på og ikke bli stoppa!

 

Peugeot har jeg ikke sett på, og kommer mest sannsynlig ikke til og se på det heller med mindre noen her klarer og komme med ett godt argument og overtale meg :p

Hvorfor ikke? Kjørte en slik en i helgen nå, gikk veldig bra til bare å ha tatt plombene i. Kom over 80 i svak nedoverbakke! God aks var det også:)

Lenke til kommentar

Vel, kan med egen erfaring si at det er litt mer futt i SR50 Ditech enn både Aerox og Speedfight uplombert orginal. Chipper du den får du enda litt mer power og har ingen problemer med å holde 80 ;)

 

Ellers går vel Gilera Purejet også like bra, er innsprøytningsmotor der også som kan chippes.

 

Så har vel Peugeot Jetforce også innsprut, men kan denne chippes?

Lenke til kommentar

Innsprøytnings motorene går ganske greit chippet.

Men det som er minuset er at dette er ganske avansert, og hvis det først skjer noe så må man nesten til verksted uansett. Imotsetning til vanlig forgasser, hvis man kan litt.

 

Er mange forhandlere som ikke liker disse sykklene. Nettopp pga den har litt småfeil..

 

jetforce kan også chippes ja. Er iallfall ganske sikker på det.

 

Selv mener jeg at vannkjøling og forgasser er det beste, og også det letteste å styre med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...