Gå til innhold

Intervju: Nok en verdenskrig (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt eneste ønske er forbedret AI. Hev dette nivået og man gjør et allerede perfekt spill ennå mer perfekt.

 

Ellers liker jeg holdningen til piratkopiering.

 

"– Vi lager ikke skytespill. De som spiller våre spill er intelligente mennesker, og intelligente mennesker stjeler ikke. Derfor bruker vi ikke noen kopibeskyttelse i form av programmer, vi vil ikke ødelegge noe for folk som faktisk betaler."

 

Flere burde følge Paradox sitt eksempel på dette området.

Lenke til kommentar

"Hearts of Iron-spillene er kanskje de aller beste turbaserte strategispillene som tar utgangspunkt i andre verdenskrig."

 

Liten obs, men sist jeg sjekket var HoI spillene real time, med fart og pause funksjon. Ikke turbasert.

 

Gleder meg, er også glad for at de ser hvor dumt det er med kopibeskyttelse. De som piratkopierer slipper unna, mens de som kjøper deg lovlig sitter igjen med potensielle problemer dette medfører.

 

Likte forsåvidt 1'ern mer enn 2'ern. Men er likevel spendt :)

Lenke til kommentar

Synd det er så lenge til bare.

Likte teknologien bedre i HOI 1 enn i 2'ern.

Akkurat dette er jo noe de tydeligvis går tilbake til i 3'ern, til og med utdyper enda mer.

Med en opp til 10 dobling av provinser vil jo encirclement bli mulig langt oftere, eller?

Blir nok å gjøre når du skal forsvare mot en alliert landgang f.eks dersom du spiller Tyskland.

 

Hold oss oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Synd det er så lenge til bare.

Likte teknologien bedre i HOI 1 enn i 2'ern.

Akkurat dette er jo noe de tydeligvis går tilbake til i 3'ern, til og med utdyper enda mer.

Med en opp til 10 dobling av provinser vil jo encirclement bli mulig langt oftere, eller?

Blir nok å gjøre når du skal forsvare mot en alliert landgang f.eks dersom du spiller Tyskland.

 

Hold oss oppdatert! :)

Hva er encirclement?

Lenke til kommentar
Hva er encirclement?

 

Man "Sirkler" inn fienden fra flere kanter. Best illustrert ved at man angriper en enkelt provins fra alle provinser som grenser til den provinsen. Da får du "encirclement" bonus. Men man får gjerne den bonusen om man angriper fra 2-3 provinser / angriper forfra og bakfra.

 

Er ihvertfall noe ala den beskrivelsen :p

Lenke til kommentar

Encirclement = omringing.

 

Dette er den enklaste måte å utslette store grupperingar på. Det er mykje enklare å svelte den ihjel enn til vanleg og dei gjev seg fortare.

 

Store omringingane av tyske og italienske soldatar skjedde ved Stalingrad, Tunisia og Sicilia, og også under operasjon Overlord. Eit seksifra tal av soldatar vart tilfangetekne ved kvar av desse tilfellene. Her er det langt over 700 000 menneskje som 'gav opp', på tross av jern og kadaverdisiplin.

 

 

 

Å køyre fienden ned i sjøen eller omringe han på ein annan måte, er kanskje den viktigaste strategien i HOI og mykje grunnen til korfor det kan vere morsomt. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...