Gå til innhold

Aktivdødshjelp innenfor Kristendom og Islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kristendommen sier vel nei til alle former for å ta et annet menneskes liv, både fiender og venner.

Nei, det er en fullstendig missforståelse av "elsk dine fiender" ordet til Jesus Kristus, det er ikke slik Jesus Kristus og de kristne elsker sine fiender og hele verden.

 

Kristne kan trygt drepe i selvforsvar.

Av nysgjerrighet, kan du forklare denne misforståelsen nærmere?

Måten Jesus Kristus og de kristne elsker sine fiender, er at de gir sitt liv for at verden skal få evig liv.

Den forstod jeg ikke mye av, kan du prøve en gang til?

Du vet at Jesus Kristus gav sitt liv for hele verden ?

Lenke til kommentar

Så du makter ikke å holde deg til sak altså?!

Det er ikke så lett i denne tråden, men skal gjøre et forsøk til:

Kristendommen oppstod etter Kristus (derav navnet) og de kristne følger hans formaninger og bud. Der disse motsier eldre regler otc i GT følger de kristne Kristus.

 

Dette kan sammenlignes med at de fleste i Norge følger Den gjeldene versjon av Norges lover, selv om disse motsier eldre versjoner eller til og med etablerte tradisjoner fra Vikingtiden. Derfor er det relevant å spørre om du mener Blodhenvnen står sterkere enn dagens norske lover siden det virker som om du mener at GT står over NT for de kristne. For Jøder er det selvfølgelig en annen sak da de bare forholder seg til GT og ikke NT.

 

Spørsmålet står fortsatt ubesvart: Praktiserer dere blodhevn i familien din?

Lenke til kommentar

Du vet at Jesus Kristus gav sitt liv for hele verden ?

Men det står ikke noen steder at han tok andres liv for å redde noen? Tvert imot så lot han være å frosvare seg.

Enda en missforståelse av Jesus Kristus hos deg, LightSabre

 

Jesus Kristus gikk frivilig inn i døden fordi han hadde et høyere mål med det hele, ikke fordi han mente man ikke skal forsvare seg, når noen forsøker å ta ditt liv.

Lenke til kommentar

Du vet at Jesus Kristus gav sitt liv for hele verden ?

Vet du at eventyrfigurer ikke eksisterer i virkeligheten?

Joda, han er nå større enn noen sinne, alle de kristne er en del av ham og han er en del av alle de kristne, en gigantisk organisme spredt utover hele jorden.

Lenke til kommentar

Enda en missforståelse av Jesus Kristus hos deg, LightSabre

 

Jesus Kristus gikk frivilig inn i døden fordi han hadde et høyere mål med det hele, ikke fordi han mente man ikke skal forsvare seg, når noen forsøker å ta ditt liv.

Spørsmålet var jo om du eller jeg har rett til å ta et annet menneskes liv, jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du mener jeg misforstår og hvilken relevans dette har til spørsmålet.
Lenke til kommentar

Spørsmålet var jo om du eller jeg har rett til å ta et annet menneskes liv, jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du mener jeg misforstår og hvilken relevans dette har til spørsmålet....

Selvfølgelig har du det hvis det andre mennesket forsøker å ta ditt liv, hva er uklart ?

Lenke til kommentar

Derfor er det relevant å spørre om du mener Blodhenvnen står sterkere enn dagens norske lover siden det virker som om du mener at GT står over NT for de kristne.

 

1: Spørsmålet er irrelevant da det er en stråmann.

2: Jeg har ikke sagt noe om GT vs NT i kristnes hoder. Jeg har kun avvist revisjonismen som er basert på feiltolkning av eventyret. Jødezombien kom ikke for å oppheve fjaset i de gamle skriftene, men for å oppfylle.

Lenke til kommentar

Du vet at Jesus Kristus gav sitt liv for hele verden ?

Vet du at eventyrfigurer ikke eksisterer i virkeligheten?

Joda, han er nå større enn noen sinne, alle de kristne er en del av ham og han er en del av alle de kristne, en gigantisk organisme spredt utover hele jorden.

Vrangforestillinger og åpenbart et område det burde satses på. Innen psykiatrien.. Ingen fortjener å leve under slike kår.

Dette er ingen vrangforestilling, de kristne er Jesu Kristi kropp i dagens verden, han er i dem og virker i verden den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...