Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lillestrøm vgs vs Skedsmo vgs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Vi er noen jenter som skal flytte fra Trondheim til Lillestrøm. Vi er ikke så kjente i området, og lurer på hvilke vgs vi skal starte på. Noen som vet noe om skolene, og har noen tips?

 

Jeg gikk selv på Lillestrøm VGS og stortrivdes. Dette er en skole med ett generelt høyt nivå på både lærere og elever. Dette er ikke skolen man går på for å surfe seg til lettjente karakterer, men om man er interessert i å lære og er motivert er det er svært godt valgt. Miljøet er bra og inkluderende, her er det kult å være litt nerdete og ha sære interessert. Mange komiteer om man interesserer seg for slikt. Skolen er multikulturell i positiv forstand, uten at det er belastende. De har blant annet IB der. Interesserer du deg for realfag er Lillestrøm det soleklare valget. Lillestrøm er jo også kjent for sin musikk, dans og dramalinje som holder er meget høyt nivå. 

 

Skedsmo er etter hva jeg har fått inntrykk av en mer yrkesfagrettet skole, selv om de tilbyr både studiespesialiserende og realfag. På ingen måte noen skole med dårlig rykte dette heller, men generelt tror jeg nivået er noe lavere og karakterene kommer noe lettere.

 

Har du karakterene til det og er motivert ville jeg nok valgt Lillestrøm. 

 

Om det er noe mer konkret du lurer på angående Lillestrøm er det bare å spørre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...